Az új Skoda Octavia erőátvitele

Négy benzin- és két dízelmotor, valamint enyhe hibrid opciók

  • Két 1,5 TSI benzinmotor opcionális mild-hibrid technológiával és DSG-vel
  • Több teljesítmény a két 2.0 TSI motorhoz
  • Teljesítmény 116 LE (85 kW) és 265 LE (195 kW) között, egy összkerék-hajtású változat

Exkluzív Skoda podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Škoda Octavia fejlett négyhengeres motorokkal – négy benzines és két dízelmotorral – kapható. A teljesítmény a két belépő szintű változat 116 LE-től (85 kW) az Octavia vRS 265 LE-ig (195 kW) terjed. A 2.0 TSI 204 LE-vel (150 kW) egy későbbi időpontban kerül piacra, és alapfelszereltségként összkerékhajtással érkezik.

Enyhe hibridek a még nagyobb hatékonyság érdekében

A frissített Octavia hajtáslánca egy 1,5 TSI benzinmotorral és egy 2,0 TDI dízelmotorral kezdődik, amelyek mindegyike 116 LE (85 kW) teljesítménnyel és egy kézi 6-fokozatú sebességváltóval rendelkezik. A 150 lóerős (110 kW) 1,5 TSI változathoz hasonlóan a belépő szintű benzinmotor is választhatóan enyhe hibrid technológiával és DSG-vel. A fékezés során visszanyert energiát egy 48 voltos lítium-ion akkumulátor tárolja, vízhűtéses, 48 voltos szíjhajtású indító-generátor segítségével. Ez megnöveli a belső égésű motort, vagy lehetővé teszi, hogy az Octavia teljesen kikapcsolt motor mellett szabadon mozogjon. Ha kisebb teljesítményre van szükség, mindkét 1,5 TSI-motor le tud kapcsolni két hengert az ACT+ aktív hengerdeaktiválással az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében. A turbófeltöltő változó turbina geometriával és kiváló hőhatékonysággal rendelkezik.

Akár 20 LE-vel (15 kW) nagyobb teljesítmény a 2.0 TSI motorokhoz

Mindkét 2.0 TSI motor 350 bar nyomású üzemanyagot fecskendez be, és változtatható szelepemelkedéssel rendelkezik. A jobb légbeszívás és a súrlódásoptimalizálás hozzájárul a nagyobb teljesítményhez. A 204 lóerős (150 kW) összkerékhajtású változat alapfelszereltségként a Budack-cikluson működik, 12,2:1-re megnövelt kompressziós aránnyal, és 14 LE-vel (10 kW) erősebb elődjénél. Az Octavia vRS legjobb benzinmotorja most 265 LE (195 kW) – 20 LE-vel (15 kW) többet teljesít, mint korábban.

Dízel kipufogógáz kezeléssel ikeradagolással

Mindkét 2.0 TDI motorban az acéldugattyús főtengely-hajtás hatékonyan csökkenti a hőveszteséget, ugyanakkor növeli az égési sebességet. A befecskendezési nyomás 2200 bar, míg a turbófeltöltő változtatható turbina-geometriával rendelkezik, amely széles fordulatszám-tartományban biztosítja az optimális töltőnyomást, ami egyenletesebb teljesítménygörbe karakterisztikát eredményez. Az optimalizált kipufogógáz-kezelő rendszer, amely csökkenti a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátást, a motor közelében helyezkedik el, és kettős adagolási eljárást alkalmaz az AdBlue befecskendezésére a két sorosan elhelyezett SCR katalizátor előtt.

Motor felállás

Petrol engines   
PowerTorque [Nm]DriveTransmission
1.5 TSI/116 PS220FWD6-speed manual
1.5 TSI/116 PS mHEV220FWD7-speed automatic
1.5 TSI/150 PS250FWD6-speed manual
1.5 TSI/150 PS mHEV250FWD7-speed automatic
2.0 TSI/204 PS (2025)320AWD7-speed automatic
2.0 TSI/265 PS370FWD7-speed automatic
Diesel engines   
PowerTorque [Nm]DriveTransmission
2.0 TDI/116 PS300FWD6-speed manual
2.0 TDI/150 PS360FWD7-speed automatic

Megújult a Skoda Octavia