• Egyéb

Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla

Az ötödik generációs Corolla a Toyota első olyan modellje, amelyet teljes körű kapcsolódási szolgáltatás-csomaggal szereltek fel.

Belátható időn belül minden típusát online szolgáltatások széles skálájával kívánja felszerelni a Toyota, az átalakítást pedig minden idők legnépszerűbb személyautójával, a Corollával kezdi. A modell ferdehátú kivitele (Corolla Sport) sorban a tizenkettedik, amely a patinás nevet viseli – egy másik időszámításban azonban a Toyota első generációs modellként emlegeti, hiszen elsőként kínál személyre szabott biztonsági, kényelmi és praktikus szolgáltatásokat, a járművet és utasait a külvilággal összekapcsoló funkciókat.

A Corolla minden példányát alapkivitelben adatkommunikációs modullal szerelik fel, amely már induláskor egy tucatnyi szolgáltatást szolgál ki. Az e-Care funkciók hibajelenség esetén informálják a vezetőt a tennivalókról, illetve lehetővé teszik az olyan alapvető paraméterek okostelefonon történő ellenőrzését, mint az olajszint, az ajtózárak státusza vagy az intelligens kulcs töltöttségi állapota. A jármű állapotát folyamatosan felügyelő rendszer értesíti a szervizszolgálatot, ha valamely alkatrész – például az indítóakkumulátor – karbantartásra szorul, ők pedig felveszik a kapcsolatot a vezetővel. A rendszer képes minősíteni a felhasználó vezetési stílusát, és tanácsokkal látja el a takarékos üzemeltetés terén, baleset esetén pedig automatikusan értesíti az illetékeseket. Beszéd alapú szolgáltatások is helyet kaptak a Corollában: egy részükkel távoli operátortól kérhet segítséget a vezető, míg mások közvetlen hangfelismerésen keresztül, fejlett mesterséges intelligencia felhasználásával hajtják végre a sofőr utasításait, aki mellesleg egy chatprogramban beszélgetőpartnerként regisztrálhatja autóját, lehetővé téve a kétirányú kommunikációt a gép és gazdája között.

A Toyota új generációs online szolgáltatásainak egy része a Corollán még nem, a vele egy időben piacra kerülő Crown luxusmodellen azonban már most is elérhető: ilyen az a biztosítási csomag, amely a vezetési stílus alapján biztosítási díjkedvezményekben részesítheti az autóst; vagy a kombinált navigációs rendszer, amely a fedélzeti térképadatokon kívül a felhőből lehívott közösségi adatokat is felhasználja az útvonaltervezéshez.

Mindezek a fejlesztések elsősorban a fiatal vásárlók meghódítását szolgálják, de a Corolla számos egyéb jellemzőivel is új generációs vevőket szólít meg, a dinamikus belső kialakítástól kezdve a részben digitális műszeregységen át a látványos sportülésekig. A TNGA platformra épülő vázszerkezet különösen szilárd, ami ugyanúgy a dinamikus vezethetőséget támogatja, mint a kerekenként külön szabályozott, lineáris szolenoid-szelepet alkalmazó adaptív felfüggesztés, amelyet a Toyota-csoport eddig csak hátsókerék-hajtású prémium termékein alkalmazott.

A Corolla kétféle motorral kerül piacra: a Toyota második generációs hibrid hajtásláncával (122 LE), valamint az 1.2 literes turbómotorral (116 LE). Utóbbihoz CVT sebességváltó (sport üzemmódban tíz előre rögzített áttétellel) és akár összkerékhajtás is kérhető. A fejlett kommunikációs megoldások mellett az autonóm közlekedést előkészítő vezetőtámogató rendszerekben is bővelkedik a Corolla. A Toyota Safety Sense biztonsági csomag második generációja a gyalogosok mellett a kerékpárosokat külön is észleli (előbbieket akár éjjel is); az adaptív tempomat a teljes sebesség-tartományban működőképes, ráadásul kiegészíthető egy olyan rendszerrel, amely minden helyzetben a sáv középvonalában tartja a Corollát. Alapáras az automata távolságifény-vezérlés és a jelzőtábla-felismerés funkció is, valamint a jármű parkolásnál önállóan fékez, hogy elkerülje az akadályokat, bármely irányból észleli is azokat.

Fotók: Toyota