Opel-csúcsmodell terepes küllemmel – új Insignia Country Tourer

  • Sportos Insignia, terepes küllemmel, kalandkeresőknek

  • Torque Vectoring összkerékhajtás, 20 milliméterrel nagyobb hasmagasság

  • Bivalyerős dízelmotor, soros turbófeltöltéssel

  • Igényes csúcstechnika, Opel OnStar új szolgáltatásokkal

  • Bevezető alapára 7 610 000 Ft

Alig néhány hónapja mutatkozott be az Opel két új csúcsmodellje, az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer – és már itt is az új családtag: Frankfurtban debütál az Opel Insignia Country Tourer. Az összkerékhajtású „terepes” kocsi hamarosan megjelenik a márkakereskedőknél 7 610 000 Ft bevezető alapáron. Különösen jó választás a téli sportok és a vidéki élet kedvelőinek, és bárki másnak, aki egyéni megjelenésre törekszik.
Az új Opel Insignia Country Tourer ugyanazokkal az erényekkel hódít, mint a Grand Sport és a Sports Tourer: tágas, és teljesen új felépítésével jóval könnyebb az elődmodellnél. Tele van innovatív technikával, ahogy el is várható egy zászlóshajótól, ugyanakkor van bizonyos vidékies bája is: körkörös fekete burkolat és első-hátsó ezüstös haspáncél jelzi, hogy nem ijed meg némi földúttól. Annak, aki még egyénibbet szeretne, az Opel Exclusive program áll rendelkezésére.

Kalandozásra kész hajtó- és futómű, csúcstechnikával

Az új Opel Insignia Country Tourert erőteljes benzines és dízel turbómotorok hajtják. Az utóbbiak élén az új 2.0 BiTurbo áll (hivatalos NEFZ-fogyasztás: városi 8,9-8,8 l/100 km, országúti 6,0-5,9 l/100 km, kombinált 7,2-7,1 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 191-188 g/km). Az újonnan konstruált kétliteres gép kétfokozatú, soros feltöltéssel ad le 154 kW/210 lóerőt 4000/percnél és húzós 480 newtonméter nyomatékmaximumot, már 1500-nál. A benzinesek közül a csúcs a kétliteres, közvetlen befecskendezésű turbó, 191 kW/260 lóerővel (hivatalos NEFZ-fogyasztás: városi 11,5 l/100 km, országúti 7,3 l/100 km, kombinált 8,9 l/100 km, CO2-emisszió 203 g/km CO2). Mindkettő az új, nyolcfokozatú automatával és a modern, iránymutató Twinster összkerékhajtással együttműködve teszi élménnyé a vezetést.
Az aszfaltút elhagyásának kedvez a 20 milliméterrel megnövelt hasmagasság mellett az innovatív összkerékhajtás, Torque Vectoring nyomatékérzékeléssel és az új ötlengőkaros hátsó futómű is – kategóriájának legkifinomultabb rendszere. A nyomatékot egyformán elosztó hagyományos hátsó differenciált két elektromosan vezérelt lamellás tengelykapcsoló helyettesíti, amelyek pontosan, egyedileg biztosítják az erőátvitelt a kerekekre – függetlenül attól, hogy száraz, vizes, jeges vagy havas az út. Gyorsan vett szűk kanyarban azáltal csökkenti az alulkormányzottságot a rendszer, hogy gázadáskor nagyobb nyomatékot küld a külső íven futó kerékre. Ez a másodperc töredéke alatt történik meg, a vezetőnek semmit sem kell tennie érte. Hatására stabilizálódik az Insignia, precízebben fordul rá az ívre, és közvetlenebbül reagál. Az eredmény semlegesen stabil útfekvés és példás járműkontroll, illetve minden helyzetben egyszerűbb kormányzás.
A helyzethez illő, optimális menettulajdonságok a továbbfejlesztett FlexRide futóműnek köszönhetők, amely önállóan, illetve a vezető által választott Standard, Sport vagy Tour módnak megfelelően állítja be a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a fokozatváltási pontokat (automata esetében). Szíve az új „Drive Mode Control“ szoftver, amely kiértékeli az összes szoftvert és beállítást, illetve felismeri az egyéni vezetési stílust.

Kívül kemény terepes, belül igazi kényelem

Sportosan elegáns stílusával és határozott vonalaival már az Insignia Sports Tourer is magasabb szintre emeli az Opel designfilozófiáját. Temperamentumos, agilis fellépéséhez jelentősen hozzájárul a teljesen új, súlytakarékos felépítés – ám e kvalitásokat még jobban érvényesíti a Country Tourer. Nyersebb, különleges bájával új csúcsváltozatnak számít az Insignia-családon belül.
A prominens, nagy hűtőmaszk és a keskeny fényszóró mintegy szélesíti az autót, akárcsak hátul a szintén ezüstfényű alsó védőlemez és két kipufogóvég. Az ezüstös haspáncél stabil kiállást ad neki. A küszöbök és kerékívek fekete védőszegélye fokozza a robusztus hatást.
A mindennapok hőseként nagyon praktikus is az új Insignia Country Tourer. A csomagtér-fedél például, a „Keyless Open“ zár- és indítórendszerrel kombinálva, a lökhárító alatti láblengetésre nyílik és csukódik, hogy minél egyszerűbb legyen a rakodás. A talajra vetített piktogram mutatja, hol van az érzékelő. A poggyásztér 1665 literre növeléséhez elég egy gombnyomás, és máris 40:20:40 arányban lefektethető a hátsó üléstámla. A széria tetősín nemcsak látványelemként járul hozzá a kalandkereső küllemhez, hanem szélesíti is az Insignia Country Tourer felhasználási spektrumát: a masszív kombi tetőterhelése elérheti a száz kilogrammot.
A 92 milliméterrel hosszabb tengelytáv jóvoltából különösen hátul nagyobb a Country Tourer férőhelye, mint a típuselődé. Letisztult vezetőhely, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (Egészséges Hát Munkacsoport) tanúsítványával ellátott ergonomikus prémium első ülések és szintén fűthető hátsó-külső ülések teszik még kellemesebbé az utazást. Télen a fűthető szélvédőről gyorsan leolvad a jég, miközben fűthető kormánykerék melengeti a vezető kezét.

Biztonság, komfort, csatlakozás csúcstechnikával

Az Insignia Country Tourer biztonságát, éppúgy, mint a Grand Sportét és a Sports Tourerét, további modern berendezések és asszisztensrendszerek fokozzák. A díjnyertes, második generációs, adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítás már 32 LED-szegmenssel lát el különféle távfény-funkciókat, és működik aktív kanyarfényként. Távfényének hatótávolsága eléri a 400 métert. További újdonság a vetített kijelzés, a 360 fokos körkamera, az automatikusan vészfékező adaptív ACC (Adaptive Cruise Control) sebességszabályozó, a kormányzást automatikusan korrigáló sávtartóasszisztens és a tolatóasszisztens.
Szórakoztatásról és a lehető legjobb csatlakozásról a legújabb generációjú, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis IntelliLink rendszerek gondoskodnak. Miközben hézag nélkül integrálódik az autóba az okostelefon, kábel nélkül mindjárt fel is töltődik. A páratlan Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens sokféleképpen segíthet, például mentőt hív baleset után, vagy értesíti a rendőrséget, hová tűnt az ellopott autó. Az OnStar munkatársa szállodai szobát foglal1 vagy parkolóhelyet keres2.

1 A Booking.com útján. E-mail-címre és bankkártyára van szükség.
2 A Parkopedia útján.

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/09/12/rajtra-keszen-vartak-frankfurtot-az-opel-vilagujdonsagai/