Országszerte szondáztatják a járművezetőket a rendőrök húsvétkor

   Országszerte közúti ellenőrzésekre kell számítani húsvétkor, a rendőrök az ittas vezetők kiszűrésére koncentrálnak és szondáztatják a sofőröket – jelentette be Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője kedden Budapesten.

    Az ezredes azt mondta: tavaly nem ellenőrizték célzottan a járművezetőket húsvétkor, mert úgy gondolták, a korábbi években annyiszor felhívták a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire, hogy már mindenki tudja, az alkohol és a vezetés összeegyeztethetetlen.


    Bár azt gondolták – tette hozzá -, hogy „a társadalom elég felnőtt” ehhez, nem lett igazuk, nem lett kevesebb az ittas vezetések száma. Hozzátette: évente 1200 baleset történik ittas vezetés miatt, ez a balesetek mintegy 8,5-9 százaléka. Ezért úgy döntöttek, hogy visszatérnek a klasszikus ellenőrzésekhez. A maratoni ellenőrzőakció vasárnap 20 órától hétfő 20 óráig tart.  


    Óberling József figyelmeztetett: aki ittasan autóba ül, „orosz rulettet játszik”, ittasan senki se vezessen.


    A sajtótájékoztatón az ittas vezetésből adódó balesetek magas száma ellen fellépve bejelentették, hogy a Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata az ENSZ Képzési és Kutatási Intézetével közösen Magyarországon is elindítja a „Wrong Side of the Road” valós történeteket feldolgozó, interaktív online programját. Tájékoztatni szeretnék a magyar társadalmat az ittas vezetés következményeiről, az azzal járó társadalmi megbélyegzésről, illetve arról, hogy az alkoholfogyasztás miként befolyásolja a döntéshozatalt és fizikai reakciókat.


    Pais Mónika, a cég vezérigazgatója elmondta: az ittas vezetés visszaszorítását célzó programot jelenleg 21 országban folytatják.
    Belovai Csaba, a Zwack kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a termékforgalmazójukkal, a Diageo-val már több közös kampányt is bonyolítottak, amelyben a felelősségteljes alkoholfogyasztásra hívták fel a figyelmet.


    Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója üdvözölte a programot, azt mondta: a tudatos, kulturált alkoholfogyasztásra tavaly a fiatal felnőttek figyelmét igyekeztek felhívni, idén bővebb kört terveznek megszólítani.


    A kampány a https://drinkdriving.drinkiq.com/ oldalon érhető el.