Összkerékhajtás és Terrain Modes terepüzemmód-választó teszi hamisítatlan szabadidőjárművé a vadonatúj Tucsont

A vadonatúj Tucson hamisítatlan terepalkalmasságú, összkerékhajtású szabadidőjármű, köszönhetően annak az új Terrain Mode terepüzemmód-választó rendszernek, amely még élvezetesebbé teszi az autó vezetését. Az automata sebességváltóval szerelt hibrid modellváltozatokon elérhető funkció a Hyundai egyedi HTRAC összkerék-hajtási technológiáját alkalmazza, amely a kerekek tapadásától és a jármű sebességétől függően dinamikus vezethetőséget és jobb nyomatékátadást biztosít. A különböző üzemmódok mellett a vadonatúj Tucson három további terepüzemmóddal (sár, homok és hó) biztosít optimális menetteljesítményeket és HTRAC beállításokat, ezáltal a legváltozatosabb terepviszonyok mellett nyújtva fokozott vezetési élményt.

Kényelmes vagy sportos rugózás az új elektronikusan szabályozott felfüggesztésnek és az új hangolásnak köszönhetően

Az Európában fejlesztett és tesztelt, vadonatúj Tucson gyorsított tartóssági vizsgálatát és dinamikus tesztjeit a világ legkíméletlenebb versenypályáján, a legendás nürburgringi Nordschleifén végezték el, továbbá a modell hosszan tartó közúti teszteken vett részt Európa-szerte, Svédország leghidegebb telétől az Alpokban végzett vontatási próbákon át a dél-spanyolországi hőségtesztig. Ezek a vizsgálatok szavatolták, hogy a modell az európai ügyfelek legmagasabb elvárásainak is megfeleljenek.

A vadonatúj Tucson kétféle különböző felfüggesztéssel rendelhető meg, adaptív vagy hagyományos lengéscsillapítókkal gondoskodva a fokozott rugózási kényelemről és vezethetőségről.

Az elektronikusan szabályozott felfüggesztés (ECS) adaptív lengéscsillapító technológiájának rugalmassága lehetővé tette a Hyundai mérnökei számára, hogy a helyzettől és a vezetési stílustól függő, sokoldalú menetjellemzőkkel vértezzék fel a vadonatúj Tucsont. A mindennapos közlekedésben használatos normál vagy öko üzemmódok hangolásakor arra törekedtek, hogy a jármű a legtechnikásabb útszakaszokon is kényelmesen, jelentős oldaldőlés nélkül, stabilan vezethető maradjon. Az ECS rendszer automatikusan és folyamatosan úgy szabályozza a felfüggesztés működését, hogy az a lehető legjobb menetkomfortot és -teljesítményeket biztosítsa. Ennek érdekében olyan tényezőket vesz figyelembe, mint a menetsebesség, az útfelszín jellege, az ívmeneti tulajdonságok, az igényelt fékhatás vagy a gyorsítás mértéke. A csillapítás mértékének kerekenkénti módosításával az ECS egyszerre mérsékli az oldaldőlést, a bólintást és az ágaskodást, illetve a karosszéria függőleges kimozdulását, így biztosítva jobb rugózási komfortot és vezethetőséget. Sport üzemmódban a vadonatúj Tucson még kezesebben, még pontosabban reagál a vezető utasításaira.

Ami a hagyományos lengéscsillapítókat illeti, a Hyundai mérnökei olyan új szeleptechnológiát alkalmaztak, ami rugalmasabban hangolhatóvá teszi a rendszert. Az elöl alkalmazott MacPherson rugóstag és a hátsó többlengőkaros felfüggesztés magas szintű kényelmet és precíz vezethetőséget eredményez.

A vadonatúj Tucson új generációs, szíjhajtású kormányművel rendelkező, fogaslécre illesztett motorral szerelt, elektromos szervokormányát (R-MDPS) a felfüggesztés karakteréhez hangolták. A Hyundai mérnökei prototípusokon és fejlett szimulációs eszközökön keresztül, több hónapon át tesztelték a rendszert, úgy hangolva be, hogy finom, közvetlen kormányozhatóságot biztosítson. A sport üzemmód választásával gyorsabban nő a kormányerő, ami pontosabb irányíthatóságot eredményez például autópályán haladva.

A Hyundai gumiabroncsok széles választékát dolgozta ki a vadonatúj Tucsonhoz; ezeket háromféle áramvonalas keréktárcsára (17 colos acél vagy könnyűfém, illetve 18 és 19 colos könnyűfém) szerelhetik. A választható abroncsokat a világ vezető abroncsgyártóival: a Continentallal és a Michelinnel szorosan együttműködve fejlesztették ki, különös figyelmet fordítva az olyan szempontokra, mint a kényelem, az útzaj kiszűrése, vagy a vezethetőség. Ezen túl a Hyundai mérnökei kifejezetten alacsony gördülési ellenállást értek el az abroncsoknál, ami hozzájárult a jármű üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának a csökkentéséhez. Ez is a vállalat azon elkötelezettségét erősíti, hogy olyan környezetbarát autókat fejlesszenek, amelyek kompromisszumot nem ismerő teljesítményt nyújtanak.

A kompakt szabadidőjárművek szegmensének leggazdagabb villamosított hajtáslánc-választéka

A vadonatúj Tucson háromféle villamosított hajtáslánccal, kétféle belső égésű motorral, valamint négyféle sebességváltóval elégít ki minden elképzelhető igényt és elvárást. A vadonatúj Tucson 48 voltos benzines és dízel mild hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál. Ezen részben elektromos hajtásláncokon túl a vadonatúj Tucson benzin- és dízelmotorokkal is elérhető.

A vadonatúj Tucson fejlesztése során fontos szempont volt, hogy egyszerre gondoskodjanak a károsanyag-kibocsátás csökkentéséről és az élvezetes vezethetőség megőrzéséről. A hibrid kivitel az új 1,6 literes T-GDi (közvetlen benzin-befecskendezéses turbómotor) ‘Smartstream’ belső égésű erőforrást és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotort alkalmaz. A motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) csatlakozik, a rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. Ez a vadonatúj Tucson hajtáslánc-választékának legerősebb tagja: kombinált teljesítménye 230 LE, azaz a károsanyag-kibocsátás csökkentése nem megy a vezetési élmény rovására.

Ami a 48V-os mild hibrid technológiát illeti, az ügyfelek háromféle konfiguráció közül választhatnak:

  • 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerővel, kétkerékhajtással
  • 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 180 lóerővel, opciós összkerékhajtással
  • 1.6 CRDi Smartstream dízelmotor 136 lóerővel, opciós összkerékhajtással

A Hyundai a takarékos és robbanékony 48V-os mild hibrid technológiát a 150 lóerős 1,6 literes T-GDI motorral kombinálta, amelyhez hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó (7DCT) társítható. Szintén kiegyensúlyozott opció az 1,6 literes T-GDI motor 180 lóerős kivitele, amely kétkerékhajtású kivitelben a hatfokozatú iMT sebességváltóval, míg összkerékhajtás esetén a 7DCT duplakuplungos sebességváltóval rendelhető. A 136 lóerős 1.6 CRDi 48V mild hibrid hajtáslánchoz két- és összkerékhajtás esetén egyaránt a 7DCT duplakuplungos sebességváltó társul.

Az 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerős kivitele 48V-os mild hibrid rendszer nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi sebességváltóval, kettő- vagy összkerékhajtással. Az 1,6 literes CRDi Smartstream dízelmotor 115 lóerős kivitelben is választható, hatfokozatú kézi sebességváltóval és kétkerékhajtással.

A vadonatúj Tucson 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotorja a Hyundai folyamatosan változó szelepvezérlési technológiáját (CVVD) alkalmazza. A CVVD egyszerre szabályozza a motor teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását, miközben a környezetet is kíméli. A szelepvezérlési technológia a pillanatnyi menetkörülmények függvényében szabályozza a szelepek nyitásának és zárásának az idejét. Ez az egyetlen olyan rendszer, amely menet közben, a körülményektől függően képes módosítani a szelepnyitás időtartamát.

A vadonatúj Tucson 1.6 T-GDI motorra épülő, 265 lóerős plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz. Ennek részleteit a 2021-es bevezetést megelőzően hozzák nyilvánosságra.

A Hyundai új intelligens manuális sebességváltója (iMT)

A vadonatúj Tucson a Hyundai újonnan kifejlesztett iMT sebességváltójával is megrendelhető. A teljes egészében elektronikus működtetésű iMT oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, amint a vezető egyenletes sebességgel haladva felengedi a gázpedált. Ilyenkor a jármű vitorlázni kezd, és üzemanyagot takarít meg. A váltó leállított motorral is tartja a kiválasztott sebességfokozatot. A mild hibrid rendszer indítómotor/generátor (MHSG) egysége ugyanabban a sebességfokozatban indítja újra a motort, amint a vezető rálép a gáz- vagy fékpedálra. Amennyiben a vezető a tengelykapcsoló pedált benyomja, hogy sebességet váltson, vagy amennyiben a jármű pillanatnyi sebessége túl alacsony az eredetileg kiválasztott sebességfokozathoz, a rendszer üres fokozatban (nyitott tengelykapcsolóval) indítja újra a motort.

A vadonatúj Tucson első példányai – hibrid hajtáslánccal, valamint dízel és benzinmotorokkal, beleértve a 48V-os mild hibrid rendszert – az év vége felé jelennek meg a Hyundai európai kereskedéseiben. A plug-in hibrid változat és az N Line kivitel pedig 2021 elején kerül forgalomba.