Összkerékhajtást kaphat az új Toyota Prius?
Sejtelmes, de nehezen félreérthető üzenettel csinál kedvet az új modellévi Prius november végére időzített premierjéhez a Toyota. Lehet, hogy elkezdik világszerte forgalmazni az eddig csak Japánban kínált, összkerékhajtású verziót?
Eljött az ősz, közeledik a tél, a 2019-es Prius havas és száraz utakon egyformán jól teljesít. Ezzel a nem igazán műszaki jellegű szöveggel készíti elő az új modellévi hibrid premierjét a Toyota – ezzel, és egy fotóval, amelyen az autó egy vastagon behavazott úton halad. A jelenlegi, negyedik generációs Prius 2016-os színre lépése után esedékessé vált a modell első ráncfelvarrása, így nem zárható ki teljesen annak a lehetősége, hogy a képen az autó mögött kavargó hó csupán ennek a modellfrissítésnek a részleteit hivatott elfedni. Sokkal izgalmasabb azonban azt feltételezni, hogy nem csupán grafikai megoldásról van szó, hanem a kép egy téli útviszonyokra szánt fejlesztést, az összkerékhajtást szeretné illusztrálni.
A Prius alapjait adó TNGA-C padlólemez nem kínál lehetőséget hagyományos, mechanikus összkerékhajtásra, azonban a Toyota ikonikus hibridjének nincs is szüksége erre: már a modell leleplezésekor, 2015-ben megmutatták azt az E-Four elektromos összkerékhajtási rendszert, amely egy kisteljesítményű villanymotorral hajtja a hátsó tengelyt. Japánban a kezdetektől elérhető az összkerékhajtású Prius változat, de ugyanezt a rendszert alkalmazzák a cégcsoport hibrid szabadidőjárművei, a Toyota RAV4, valamint a Lexus NX és RX modellek is. Az E-Four rendszer hatalmas előnye, hogy csupán minimális mértékben növeli a tömeget és az üzemanyag-fogyasztást, a csomagtartó térfogatát pedig egyáltalán nem csorbítja a hátsó hajtás beépítése.
Persze ma mégnem tudni, hogy a kedvcsináló fotó és a sejtelmes kísérőszöveg tényleg azösszkerékhajtás globális bevezetésére utal-e. Végleges választ legkésőbbnovember 28-án, a Los Angeles-i Autószalon sajtónapján kaphatunk – itt rántjákle ugyanis a megújult Priusról a leplet.