Összkerékhajtású pickup high-tech felszereltséggel
Megérkezett a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata
Gyorsít az új Amarok: strapabíró pickup, egyfajta négykerekű multifunkciós munkaeszköz, amely alaposan átgondolt, az utasterétől egészen a platójáig. Hajtásáról erőteljes és gazdaságos turbófeltöltésű motorok gondoskodnak, kétféle összkerékhajtási rendszeren keresztül. Felszereltségétől függően több mint 25 vezetői segédrendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelzőfelületek és képernyők, a digitális és az analóg kezelőelemek gyakorlatias együttese és igényes anyagválasztás jelent egyértelmű előrelépést a több mint 830 ezer példányban értékesített elődjéhez viszonyítva.
Multifunkciós munkaeszköz az igazi profiknak – Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat, munka közben és szabadidőben egyaránt. Új hajtás-, asszisztens- és kezelési rendszereivel, a pickupok jellegzetesen robusztus konstrukciójával, valamint sokrétűen variálható és kihasználható rakterével (pl. Cargobox) az Amarok karizmatikus formavilágú második generációja a szakemberek legkorszerűbb multifunkciós munkaeszközeként mutatkozik be.
Összkerékhajtás és két csúcsváltozat – Az új Amarok annak jegyében született a Volkswagen Haszonjárművek tervezőasztalán, hogy bármilyen út kihívásának megfelelhessen, ezért Európában és a világ számos más részén puszta hátsókerékhajtás helyett már alapkivitelében összkerékhajtással jelenik meg. Akár öt különösen gazdaságos négy-, illetve hathengeres turbófeltöltésű motor valamelyike gondoskodhat a munka és a privát használat során szükséges hajtásról. Az új Amarok palettáján emellett öt felszereltségi változat is sorakozik: az Amarok, Life és Style felszereltségi szintek, valamint a PanAmericana (terepjáró karakter) és az Aventura (exkluzív karakter) csúcsváltozatok. Az új Amarok sorozatot eleve négyajtós, duplafülkés (DoubleCab) és – az Európán kívüli piacok számára – kétajtós rövidfülkés (SingleCab) pickupnak tervezték.
Hosszabb és tágasabb – Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az előd modellét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméteres növekményt képvisel. Mindez tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Mivel tengelytávja nagyobb mértékben nőtt külső hosszúságánál, rövidültek a karosszéria-túlnyúlások, ami feszesebb arányokban, illetve a nagyobb első és hátsó terepszögnek – az Amarok duplakabinos esetében elöl akár 30, hátul akár 26 fok – köszönhetően jobb terepjáró képességekben is megmutatkozik.
Négy és hat henger – Az adott piactól függően akár négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmotor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok új generációjának kínálatában. Mind az öt motorizáció közös jellemzője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacokon például a négyhengeres, 2,0 literes, 110 kW (150 LE)1 teljesítményű TDI alapmotor kerül forgalomba, míg a következő teljesítménylépcső – a 2,0 literes, négyhengeres TDI-erőforrás 125 kW (170 LE)2 teljesítménnyel – a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. Harmadik szintként négyhengeres, 2,0 literes biturbo-feltöltésű TDI-motort kínál a Volkswagen Haszonjárművek, amely Európában 151 kilowattot (205 LE)2 teljesít. Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely az Euro 6 kipufogógáz-szabvány szerinti változatában 177 kW (241 LE)2 teljesítményt produkál. Más országokban, mint Ausztrália, Új-Zéland vagy Dél-Afrika, a két erősebb TDI-motor akár 155 kW (210 LE)1, illetve 184 kW (250 LE)1 teljesítményt is elérhet. Azon piacokra, ahol a pickupok szegmensében a benzinmotorok meghatározóak, egy négyhengeres, 222 kilowattos (302 LE)1 TSI-erőforrás is készült.
Új tízfokozatú automata sebességváltó – A 110 kW teljesítményű Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 125 és 151 kilowattos TDI-erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak. A 125 kW teljesítményű TDI-motor extrafelszerelésként piactól függően hatfokozatú automata sebességváltóval rendelhető, míg a 2,0 literes, 151 kilowattos TDI ugyancsak feláras opcióként az új, tízfokozatú automata váltóművel is konfigurálható. A 155 kilowattos és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.
3,5 tonna vontatható tömeg – Európában az Amarok minden automatikus sebességváltóval szerelt változata akár 3,5 tonna össztömegű utánfutót is vontathat, míg Európán kívül a manuális váltóművel készült modellek esetében is 3,5 tonna a maximális vontatható tömeg. Elődjéhez képest az új Amarok szerelvény-össztömege világszerte 6,0 tonnáról 6,5 tonnára nőtt. A duplafülkés modellek maximális hasznos teherbírása 1,19 tonnára bővült.
Két összkerékhajtási rendszer – Európában és számos más országban az Amarok már alapkivitelében összkerékhajtással (4MOTION) érkezik az ügyfelekhez. Motorváltozattól függően kétféle 4MOTION rendszer szerepel a kínálatban, egy három-, valamint a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmóddal használható, kapcsolható összkerékhajtás. A negyedik üzemmódként (4A) a csúcsváltozat többlamellás tengelykapcsolón keresztül változó, így automatikus forgatónyomaték-elosztást kínál az első és a hátsó tengely között. Az összkerékhajtás képességeit extrafelszereltségként rendelhető differenciálzár és az intelligens menetüzemmódok (Drive Modes) tökéletesítik tovább.
Több mint húsz új vezetői segédrendszer – Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az Intelligens sebesség-asszisztens (Intelligent Speed Assist), a be- és kiállást is támogató Parkolási Asszisztens (Park Assist), a 360 fokos nézetet kínáló Környezetmegfigyelő rendszer (Area View), a Sávváltás-asszisztens (Side Assist) és a Közlekedési táblák felismerő funkciója (Road Sign Recognition) – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.
Egyéni orrkialakítás – Különösen erőteljes megjelenésű az új pickup karosszériája. „Új nemzedéke számára jelentősen átdolgoztuk az Amarok archetipikus formavilágát, amely egyértelműen kifejezőbbé és még egyedibbé vált” – foglalta össze Albert Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek vezető formatervezője. Önmagáért beszél az új, karizmatikus orrkialakítás, és különösen markáns a jellegzetes Volkswagen-gének jellemezte, masszívan tornyosuló motorházfedél.
Semmi mással össze nem téveszthető fénydizájn – Ugyanez érvényes a hűtőrács felső vízszintes kereszttagjaira és a közéjük harmonikusan simuló, immár minden változaton az alapfelszereltséghez tartozó, karcsú LED-fényszórókra is. Az Amarok PanAmericana, az Amarok Aventura és országtól függően az Amarok Style alapfelszereltségében már az IQ.LIGHT LED-Matrix fényszórók szerepelnek, amelyek az út interaktív megvilágításáról és semmi mással össze nem téveszthető fénydizájnról gondoskodnak. A keresztlécek alatt a hűtőrács – modellváltozattól függően – az orr egy további vízszintes, vagy a PanAmericana és az Aventura esetében X-alakú traktusához csatlakozik. A rendszámtábla-tartó felett mindkét csúcsmodellen dombornyomott „Amarok” felirat, jobb és bal oldalán pedig LED-technikájú ködfényszórók (a Life felszereltségi szinttől széria) kaptak helyet.
Körvonalak és farkialakítás markáns karakterrel – Az Amarok jellegzetes formai stílusjegyei a félkör alakú kerékjáratok, amelyeket sok más pickup-modelltől eltérően íves helyett csaknem teljesen egyenes vonal zár le felülről. A sárvédők erőteljesen domborodnak az akár 21 col átmérőjű keréktárcsákkal szerelt kerekek körül, a kerékjáratokat pedig robusztus fekete műanyagborítás szegélyezi. Hasonlóképpen markáns a Volkswagen Haszonjárművek új pickupjának farkialakítása is. A VW-embléma alatt a raktérajtó csaknem teljes szélességében dombornyomott „Amarok” felirat húzódik, a far külső szegélyét pedig a hátsó lámpatestek alkotják, amelyek mélyen az autó oldalába nyúlnak, s a PanAmericana és Aventura változatokon C-alakú kialakítást kapnak és már alapkivitelben LED-technikával működnek.
Beltér professzionális feladatokra – Praktikusan kialakított kezelőelemeivel és digitális képernyőivel kifejezetten funkcionális és kiváló minőségű belteret alkotott a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata az Amarok számára. Az anyagválasztás már olyan luxuskategóriájú SUV-modellekét idézi, mint például a Volkswagen Touareg. A műszerfalat letisztult elrendezés jellemzi, emellett jól áttekinthető és ergonómiai kialakítása a vezetőre összpontosít. A kijelzőelemek spektrumát már az alapváltozattól a 8,0 col képátlójú digitális műszeregység (Digital Cockpit; a Style változattól teljes egészében digitális kivitelben és 12,3 col átlójú kijelzőfelülettel), valamint az infotainment-rendszer függőleges állású érintőképernyője (10,1 col, a Style változattól pedig 12,0 col képátlóval) alkotja. A Volkswagen Haszonjárművek digitális funkciók, illetve ergonomikusan kialakított gombok, illetve forgatókapcsolók intuitíven használható együttesét alkalmazza Amarok modelljeiben. Az infotainment-rendszer hangereje így forgatógombbal állítható, míg az összkerékhajtás beállításai, illetve a parkolás, a légkondicionálás és a vezetői segédrendszerek gombokkal vezérelhetők. E robusztus kapcsolók felszereltségtől függően krómdíszítésűek is lehetnek.
Exkluzív Harman Kardon hangrendszer és bőrbevonatú ülések – A felszereltség további elemei, mint például a 640 watt teljesítményű Harman Kardon hangrendszer – amely az Amarok PanAmericana és az Aventura esetében az alapfelszereltséghez tartozik – harmonikusan illeszkednek e kiváló minőségű részletmegoldások jellemezte környezetbe. Hasonlóképpen az Amarok PanAmericana és Aventura alapfelszereltségének része az elegáns kontrasztárnyalatú díszvarrással kidolgozott, különösen igényes bőrhatású műszerfalborítás. Új ülései szintén az Amarok prémiumpozicionálásához igazodnak: a vezető és az első utas kimondottan ergonomikus ülésekben foglalhat helyet, amelyek a magasabb felszereltségi változatokban akár tíz irányban elektromosan állíthatók. A duplakabin hátul három felnőtt számára is bőséges helyet és színvonalas kényelmet biztosít. A Style változat ülései eleve ArtVelours mikroszálas kárpittal készülnek, míg az Amarok PanAmericana és Aventura számára éppoly nemes hatású, mint strapabíró minőségű bőrt választottak a Volkswagen Haszonjárművek tervezői.
Bőséges rakfelület és akár 1,19 tonna hasznos teherbírás – Egyaránt feltűnően tágas a dupla- (DoubleCab) vagy szimplafülke (SingleCab) mögötti rakfelület, amely az elődmodellhez hasonlóan a kerékjáratok között rendelkezésre álló 1227 milliméternyi szabad hellyel egy keresztben vagy hosszában elhelyezett euro-raklap számára is elegendő helyet kínál. A plató hosszúsága zárt ajtóval a duplafülkés kivitelen 1624, míg a szimplafülke mögött 2332 milliméter, így utóbbi esetben akár két Euro-paletta is felrakható. A rakomány a plató és az oldalfalak masszív gyűrűivel rögzíthető. Az oldalfalak magassága szintén a felszereltségtől függően legfeljebb 21 milliméterrel akár 529 milliméterre nőtt.
Minden igényt kielégít a tartozékok palettája – Fontos a világjárók számára, hogy a tető statikus terhelhetősége 350 kilogrammra emelkedett, ami például egy tetősátor számára is elegendő. Gyári extraként vagy a tartozékok választékában olyan felszerelések is rendelkezésre állnak majd, mint az akár 21 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsák, a terepes (All-Terrain) gumiabroncsok (18 col átmérőig) és a különböző vonóberendezések. A plató választható extrái között olyan hasznos megoldások szerepelnek, mint a kerékpártartó, a multifunkciós szállítórendszer, a különböző raktérrolók (Rollcover) és a plató felett átívelő hátsó bukócsövek (Styling Bar) legkülönfélébb kiviteleinek kínálata, valamint a kizárólag az Amarok Aventura számára rendelhető sportos (Sports Bar) bukókeret. Ismét lesz a raktér fölé szerelhető keménytető (HardTop), amellyel a pickup egy kisteherautó teherbírását kínáló SUV-modellé alakítható.
A 170 lóerős, 6 sebességes Amarok 2.0 TDI 4Motion induló ára Magyarországon nettó 14.544.000 Forint, de rendelhetők lesznek a Life, Style, Aventura és PanAmericana felszereltségek is.