Öt ok, amiért kulcsfontosságú a téli gumi
A maximum 7 °C-os hőmérsékletre optimalizált téli abroncsokat olyan mintázattal látják el, amelynél az elsődleges szempont a tapadás. De miért kell téli abroncsra váltani, amikor esik a hőmérséklet? A Goodyear ismerteti a téli abroncsok öt kulcsfontosságú előnyét, melyek révén a legjobb tapadás érhető el ebben a hideg évszakban.
1. Nagyobb rugalmasság = jobb tapadás
A téli abroncsok lágyabb keverékből készülnek, mint a nyárik, ezért kialakításuk sokkal rugalmasabb. A nyári gumik futófelülete a hidegebb és zordabb téli időjárási körülmények között megkeményedik, így csökken a tapadás. Mivel a téli abroncsokat rugalmasra tervezik, hideg időben az abroncs nagyobb felületen érintkezik az úttal. A Goodyear Winter Grip technológiája új keveréket alkalmaz, amellyel hóban és jégen is jobb tapadás érhető el.
2. Különleges lamellák a megnövelt tapadásért
A mélyebb, nagyobb és különböző formájú lamellák (apró bevágások a bordákon) szerepe, hogy elvezessék a havat és a latyakot a futófelületről. A hó belefagy a lamellába, és egyfajta karmot, kampót képez, amely segíti a tapadást a havon. Emellett a lágy keverék is növeli a tapadást a jégen. Így akár egy kétkerék-meghajtású autó esetében is jobb tapadás érhető el és biztonságosabb közlekedés lehetséges, mint egy olyan négykerék-meghajtású autóval, amely sztenderd nyári abroncsokon fut.
3. Nagyobb ellenállás a vízen felúszással szemben
A Goodyear UltraGrip 9+ és UltraGrip Performance+ téli abroncsok különleges hidrodinamikus mintaárkai gyorsan elvezetik a vizet az abroncs felszínéről. Ez csökkenti az aquaplaning kockázatát – vagyis amikor az abroncs nem tapad az úthoz a felgyülemlő víz miatt –, és növeli a tapadást a veszélyes utakon, amelyeket például olvadó hóréteg borít.
4. Rövidebb fékút technológia
A különleges keverékeket – mint amilyen a Goodyear Snow Protect technológia is – úgy alakítottuk ki, hogy csökkentsék a féktávolságot hóval borított utakon. Más vívmányok, mint például az új UltraGrip Performance+ abroncs Traction Protect technológiája olyan továbbfejlesztett gyantát használ, amely javítja az alakváltozási és alakfelvételi képességeket. Ezáltal növelhető a fékerő, amely könnyebben tapadássá alakul, így akár 1,5 méterrel is csökkenhet a féktávolság nedves és száraz utakon a következő helyen álló versenytárshoz képest az Auto Bild magazin tesztje szerint1.
5. Hosszabb élettartam és költséghatékonyság
A biztonság mellett a téli abroncsok tartósabbak is, mint a nyáriak abroncsok. A nagy futófelületi rugalmasság nagyobb ellenállást biztosít a kopással szemben, ami növeli az élettartamot és a futásteljesítményt is. Mivel az abroncsokat csak a hidegebb hónapokban kell felszerelni – általában novembertől márciusig –, így nyári abroncsai tartósságát is növelheti. Ne felejtsen ismét nyári abroncsokra váltani, amikor a hőmérséklet újra emelkedni kezd!
Laurent Colantonio, a Goodyear EMEA-régió fogyasztói abroncsok területének regionális műszaki igazgatója a következőket nyilatkozta: „A Goodyear UltraGrip téliabroncs-családjának fő előnyei és egyedülálló tulajdonságai konzisztens, megnövelt teljesítményt nyújtanak, magabiztosabb vezetést téve lehetővé hidegebb időben is.”
1 Auto Bild Sportscars (GER) – 11. kiadás, 2019. november – Abroncsméret: 255/35 R 19 – Goodyear UltraGrip Performance+, Vredestein Wintrac Pro, Uniroyal MS plus 77, Continental WinterContact TS 860 S, Hankook Winter i*cept evo2, Michelin Pilot Alpin PA4, Kumho WinterCraft WP71, Toyo Snowprox S954, Nexen Winguard Sport 2, Nokian WR A4, Nankang SV-2 Winter Activa NK Snow. Nedves útfelületen a Goodyear abronccsal felszerelt tesztjárműnek mindössze 45,7 méterre volt szüksége ahhoz, hogy 100 km/h-ról lassítva megálljon. Ez az érték 1,5 méterrel kevesebb, mint a következő helyen álló abroncsnál mért fékút. Havon az UltraGrip Performance+ abroncsokon futó tesztautó 27,6 méter után állt meg, 0,4 méterrel jobb eredményt érve el, mint a következő versenytárs.