Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

PCX125 erőforrás

Posted on 2018.04.08.2018.04.07. By Iroda Távirati
  • Nagyobb csúcsteljesítmény anélkül, hogy csökkent volna a nyomaték az alsó fordulatszám-tartományban
  • Az új szívóoldali kialakítás és az áttervezett kipufogórendszer révén magasabb fordulatszámra pörgethető az erőforrás
  • Az üzemanyag-fogyasztás 2,1 l/100 km, a hatótávolság több mint 400 kilométer

Az egyhengeres, kétszelepes, folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, 125 köbcentis, eSP (enhanced Smart Power) névre keresztelt erőforrás kompakt, csendes és megbízható, s a módosítások eredményeként nemcsak kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, hanem a modell végsebessége is nőtt.

Az átgondolt fejlesztői munka további hozadéka, hogy a motor még magasabb fordulatszámra pörgethető, ráadásul ezt anélkül sikerült elérnie a mérnököknek, hogy az alsó fordulatszám-tartományban visszaesett volna a nyomaték. A csúcsteljesítmény 12,24 LE (8500 f./perc), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 11,8 Nm (5000 f./perc).

Mivel a hátsó rugóstagok távolabb kerültek a motor középpontjától, nagyobb hely maradt a légszűrőháznak. Ezt kihasználva 1 literrel megnövelték méretét, a szívócsövet pedig balra helyezték, s úgy formálták át, hogy a levegő még egyszerűbb, egyenesebb úton juthasson el az erőforráshoz. Mindemellett két milliméterrel megtoldották a fojtószelep házának átmérőjét (26 mm), és optimalizálták a – nagyobb, hármas hatású katalizátorral felszerelt – kipufogórendszert is, hogy könnyebben áramolhasson az égéstermék.

A forgattyúház jobb oldalába integrált, kompakt hűtőradiátor új, nagyobb levegőzőnyílásokkal ellátott borítást kapott, így gyorsult a hőleadás és kedvezőbbé vált a motor hőháztartása. Ezek a módosítások – a nagyobb csúcsteljesítmény dacára – a korábbinál 7 mm-rel kisebb, 125 milliméter átmérőjű hűtőventilátor alkalmazását tették lehetővé, igaz, a nagyobb hatásfokú hűtéshez az áttervezett ventillátorlapátok is hozzájárulnak.

Az új PCX125 további fontos ismérve, hogy a kúpgörgős erőátvitel szíja megnövelt, módosított profilú görgőkön fekszik fel, így nagyobb tartományban változhat az áttétel és a teljes fordulatszám-tartományban dinamikusabban gyorsul a modell. A szíj súrlódásának mérséklése az üzemanyag-fogyasztásra is kedvező hatása van, ezt bizonyítja, hogy a PCX125 az Alapjárat-leállító Rendszer aktiválása nélkül is beérheti 2,1 liter benzinnel 100 km–n (WMTC szabvány szerint). Annak tükrében, hogy az üzemanyagtartály befogadóképessége eléri a nyolc litert, kijelenthetjük, hogy a Honda újdonsága akár 400 kilométert is megtehet egy tankkal – ez bizony kiváló érték egy robogótól.

Ha a vezető három másodpercnél tovább várakozik járó motorral álló helyzetben, a kikapcsolható Alapjárat-leállító Rendszer (Start&Stop) automatikusan leállítja az erőforrást, majd a gázmarkolat elfordításakor egy szempillantás alatt újraindítja. Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, leállításkor ugyanis mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg a dugattyú.

Hogy az akkumulátor le ne merüljön, az Alapjárat-leállító Rendszer folyamatosan figyeli a töltöttségi szintet, és kritikus helyzetben automatikusan kikapcsol. A generátorként is működő önindítónak (ACG) nagy, hosszú életű akkumulátor (típuskódja: YTZ8V) biztosítja az energiát, így mindig magabiztosan kelti életre a PCX125 motorját. Mivel a főtengely végén kapott helyet és közvetlenül hajtja azt, a hagyományos mechanika keltette zaj elmarad az indításoknál.

A nagy teljesítmény, valamint az alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás záloga a lehető legkisebb belső súrlódás. Ezt szem előtt tartva kissé eltolva helyezték el a hengert a főtengely hosszanti középsíkjához mérten, jelentősen mérsékelve a dugattyú és a hengerfal közötti súrlódást, egyszersmind elősegítve a mozgási energia átadását a főtengelyre. A kompakt égéstér, az optimalizált gyújtástérkép és a hatékonyabb hűtés a kopogásos égéssel szemben is ellenállóvá teszi az erőforrást. A furat és a löket 52,4, illetve 57,9 mm, a sűrítési viszony pedig 11,0:1.

Az apró, külső tüskékkel ellátott, öntöttvas persely nem deformálódik, ezáltal kevésbé feszül a dugattyúgyűrű és persze kisebb a belső súrlódás. Ráadásként a szelephimba tengelye tűgörgős, csészés csapágyazást kapott, valamint kisebb, könnyebb görgőket alkalmaztak és módosítottak a szeleprugók erősségén.

A további részletekről hamarosan bővebben olvashattok!

 

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/07/ppcx125-vaz-es-futomu/

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Halálos baleset Esztergom közelében a 117-es úton
Next Post: Frontális baleset miatt lezárták a 4-es főutat

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT