Peugeot E-2008 igényesség

REFERENCIÁNAK SZÁMÍTÓ ELEKTROMOS TELJESÍTMÉNY

Az új E-5008 részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok olyan választékát kínálja, amely nemcsak a hatótávolság, de az ügyfeleknek kínált választási lehetőség tekintetében is etalonnak számít a szegmensben.

  • Elektromos hajtások széles választéka

A kezdettől elektromos modellként tervezett új E-5008 motorkínálatában több 500 és 660 km közötti elektromos hatótávot biztosító, zéró kibocsátású erőforrás is szerepel (WLTP ciklus szerint mért, jóváhagyásra váró értékek), köztük egy duplamotoros 4WD és egy nagy hatótávú változattal.

Ezek az állandó mágneses szinkronmotorok nagyobb teljesítményt és hatékonyságot kínálnak. A kétkerék-meghajtású változatok teljesítménye 157 kW (343 Nm), illetve 170 kW (343 Nm). A kétmotoros négykerék-meghajtású változat 237 kW összteljesítménnyel büszkélkedhet (elöl 157 kW, hátul 80 kW). Az első motor 345 Nm, a hátsó 170 Nm nyomatékkal szolgál.

Az NMC (nikkel, mangán és kobalt) összetételű, 400 V-os nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, és a jármű meghajtásáért felelős elektromos motort látja el energiával.

A többi elektromos fogyasztó (fényszórók, infotainment rendszer stb.) áramellátásáról egy 12 voltos akkumulátor gondoskodik, melyet egy inverteren keresztül a nagyfeszültségű akkumulátor táplál.

Az akkumulátor temperálása hűtőfolyadék keringtetésével történik. Ez rendkívül gyors töltést és hosszabb élettartamot biztosít.

Az utasok hőkomfortjához az energiatakarékos hőszivattyú is hozzájárul.

Az akkumulátorra – 70%-os töltőkapacitás erejéig – 8 évre (vagy 160 000 km-re) szóló jótállás vonatkozik.

  • Különösen hatékony elektromos platform

A PEUGEOT E-5008 a Stellantis új STLA Medium platformjára épült, mégpedig az E-3008-hoz képest egy hosszabb változatban. A márkacsoport elektromos járműveihez tervezett platform új mércét állít fel a piacon.

Az STLA Medium „BEV-by-design” platform a kerekek között rekord mennyiségű energia tárolására képes: az akkumulátor kapacitása a 98 kWh-t is elérheti. A kiváló aerodinamikai jellemzőket biztosító (SCx = 0,77) hatékony kialakításnak köszönhetően az E-5008 kategóriája legnagyobb hatótávolságával rendelkezik (akár 660 km).

A bal hátsó sárvédőn található töltőnyílás Mode 2/3 (váltakozó áramú) és Mode 4 (egyenáramú) típusú csatlakozást tesz lehetővé.

A váltakozó áramú töltéshez kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 11 kW-os háromfázisú töltő és az opciós 22 kW-os háromfázisú töltő valamennyi felhasználási célhoz és töltőeszközhöz megfelel.

A villámtöltőkön keresztül történő egyenáramú töltéshez az új E-5008 Mode 4 aljzata akár 160 kW teljesítmény fogadására is képes. Ezzel mindössze 10 perc alatt 100 km megtételéhez elegendő energia biztosítható, 20%-ról 80%-ra pedig 30 perc alatt tölthető fel az akkumulátor.

  • Számtalan kapcsolódási szolgáltatás*

A ChatGPT-vel folytatott interakció a legkülönbözőbb témákban a PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszer és az optimalizált hangfelismerő funkció jóvoltából: tervezze meg a felhasználási módokat, és fedezze fel, milyen előnyökkel jár a mesterséges intelligencia használata a járművében.

Szeretne ötleteket kapni, hogy milyen látnivalók vannak a környéken? Információra van szüksége egy frissen felfedezett műalkotással kapcsolatban? Vagy kvízt szervezne a barátaival az utazás alatt?

Hatékony navigáció az útvonaltervezési és -optimalizálási megoldásoknak köszönhetően:

  • Az EV Trip Planner a TomTom online navigációt is biztosító MyPeugeot alkalmazáson keresztül érhető el. A MyPeugeot alkalmazásban található Send2Nav funkciónak köszönhetően nagyon egyszerű a használata, és azon túl, hogy kiszámítja az ideális útvonalat, olyan értékes információkkal szolgál, mint a megtenni kívánt távolság, az akkumulátor töltöttségi szintje induláskor, a kívánt töltöttségi szint az érkezéskor, az energiafogyasztás, a forgalom, az út típusa és természetesen az út közben elérhető töltőállomások.
  • A járműből elérhető EV Routing szolgáltatásnak köszönhetően a PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszer lépésről lépésre történő célravezetést biztosít, és a töltési megállókat is betervezi. A rendszer egyben a fogyasztásról és az aktuális hatótávról is tájékoztat. Az online navigáció fokozott élményt és a forgalmi viszonyokkal, valamint a nyilvános töltőállomásokkal kapcsolatban valós idejű frissítéseket biztosít.
  • A Free2move Charge E-Routes alkalmazása a PEUGEOT i-Connect® rendszerhez mirroring módban csatlakoztatott mobileszközön található alkalmazáson keresztül érhető el. Az e-Routes alkalmazás a legjobb útvonal kiszámításakor a gépjármű hatótávigényét, a töltőpontok elhelyezkedését, a forgalmi viszonyokat, a megtenni kívánt távolságot stb. is figyelembe veszi, és ezáltal lehetővé teszi az utazások optimalizálását.

Az okostelefonokra kifejlesztett My PEUGEOT alkalmazásnak köszönhetően az ügyfél állandó kapcsolatban lehet a járművével, és távolról is hozzáfér bizonyos funkciókhoz:

Az ajtózárak távvezérlése és a világítás vagy a kürt aktiválása az autó helyének meghatározásához

A jármű töltésének felügyelete, beprogramozása, elindítása vagy későbbre halasztása (időzített töltés): a jelentős időmegtakarítás mellett segít elkerülni, hogy a szükségesnél többet költsünk vagy fogyasszunk (különösen otthoni töltés esetén)

Az utastér előfűtése/-hűtése funkció bekapcsolása vagy beprogramozása: a nagyobb kényelem mellett ez a funkció a hatótávolságot is optimalizálja azáltal, hogy a jármű csatlakoztatásakor felmelegíti az akkumulátort

A gépjármű földrajzi helyzetének meghatározása és az esedékes karbantartásra figyelmeztető üzenetek

  • Hibrid hajtásláncok komplett választéka

A tisztán elektromos meghajtásra való áttérés elősegítése érdekében a PEUGEOT az új E-5008-ból kétféle hibrid változatot is kínál.

Az E-5008 Hybrid 136 e-DCS6 változat a PEUGEOT 48 V-os hibrid rendszerén alapul, ami egy új generációs 136 LE benzinmotorból és egy villanymotorral ellátott, hatfokozatú dupla kuplungos sebességváltóból áll. A menet közben töltődő akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot biztosít, és akár 15%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást (5,8 l/100 km vegyes WLTP ciklusban**). Városban közlekedve az új 5008 Hybrid 136 e-DCS6 akár felerészt 100%-ban elektromos, nulla kibocsátású üzemmódban működhet.

Az új 5008 hajtáslánc-kínálata egy plug-in hibrid változattal (195 e-DCS7) is bővült. Itt a92 kW-os elektromos motorhoz egy 150 LE belső égésű motor társul. A nagy kapacitású akkumulátornak köszönhetően tisztán elektromos üzemmódban több mint 80 km** hatótáv áll rendelkezésre. Ez a változat egy 60 literes üzemanyagtartállyal van felszerelve, így rekord hatótávolsággal büszkélkedhet.

  • Fenntartható design

Az új PEUGEOT 5008 esetében a teljes járműhöz több mint 500 kg zöld anyag (fémek + polimerek) kerül felhasználásra:

– A zöld acél és alumínium a zöld anyagok teljes tömegének 60%-át teszi ki.

Több mint 30 polimer alkatrész készül zöld anyagok felhasználásával.

Újrahasznosított műanyagot használnak a lökhárítókban, a spoilerekben, a tárolórekeszekben és a szőnyegekben.

A fenntartható design jegyében csökkent a karosszériát díszítő betétek száma, és az új E-5008 külsejéről teljesen eltűntek a krómozott elemek.

  • Integrált gyártási rendszer

A fenntarthatóságot szem előtt tartó politikájának megfelelően a PEUGEOT az új E-5008-at Franciaországban tervezi és gyártja.

Az E-5008 villanymotorját a STELLANTIS-NIDEC közös vállalkozás gyártja a franciaországi Trémeryben. A sebességváltó gyártása szintén Franciaországban, a Stellantis valenciennes-i üzemében történik.

Az új E-5008-hoz kínált ACC akkumulátorok a franciaországi Douvrinban található hatalmas gyártóüzemben készülnek. Az ACC a Stellantis, a Mercedes és a Saft közös vállalkozásaként nagyfeszültségű autóipari akkumulátorok tervezésével és gyártásával foglalkozik. Az E-5008 más szolgáltatóktól származó akkumulátorokat is használ.

  • Egyszerűen felépített, átlátható kínálat

Az új E-5008 két felszereltségi szinten kapható: Allure és GT. Mindkét változat egyaránt 7 ülőhelyet kínál.

Az E-5008 ALLURE változatok egyszínű fényezéssel és dombornyomott motívumokkal ellátott bőr-szövet kárpitozással kerülnek forgalomba. Főbb szériafelszerelések: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, hátsó HD kamera, hátsó parkolószenzorok, LED-es lámpák és fényszórók, 19” könnyűfém keréktárcsák, két darab 10” digitális kijelzővel felszerelt PEUGEOT i-Cockpit®, PEUGEOT i-Connect® infotainment rendszer stb.

Az E-5008 GT változatok kétszínű fényezéssel (fekete tető) és Alcantara kárpitokkal rendelkeznek. Főbb szériafelszerelések az Allure szinten kínáltakon felül: 20” könnyűfém keréktárcsák, Pixel LED-es fényszórók, első parkolószenzorok, motoros működtetésű csomagtérajtó, fűthető első ülések és kormány, indukciós telefontöltő, személyre szabható hangulatvilágítás, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® 21” hajlított képernyővel, személyre szabható i-Toggle kapcsolók, hálózatba kapocsolt PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszer.

* Bizonyos szolgáltatásokra elő kell fizetni.

** WLTP-ciklus jóváhagyás alatt