Peugeot Oxia

A Peugeot sorozatgyártási terveiről tanúskodik az is, hogy igen komoly összeget: 8 millió francia frankot fordítottak az Oxia kifejlesztésére. Ez jelenlegi árfolyamon körülbelül 6 milliárd forintnak felelne meg, márpedig puszta erődemonstrációra egyetlen autógyártó sem szán ennyi pénzt. Az, hogy az Oxia végül mégsem valósult meg, nem a Peugeot-n múlt: a világ gazdasága még nem állt talpra a New York-i tőzsde 1987-es összeomlása után, és a gyár nem látta alkalmasnak a pillanatot egy szupersportkocsi bevezetésére.

Így váltak sajnálatosan valóra azok a gondolatok, amelyeket a Peugeot különleges alkotásával kapcsolatban megfogalmazott: az Oxia „a modern ember lelkének legmélyén szunnyadó álmodót testesíti meg. Olyan autó, amelyre mindenki vágyik, ám senkié sem lehet.”

Peugeot Oxia műszaki adatok

Karosszériakétüléses, kétajtós kupé karosszéria, alumínium vázszerkezet, karbon-kevlár borítópanelekkel
Nyers karosszéria tömege81,6 kg
Autó menetkész tömeg1360 kg
Teljes hosszúság:4 610
Teljes szélesség:2 019
Teljes magasság:1 130
Tengelytáv:2 799
Nyomtáv elöl:1 735
Nyomtáv hátul:1 684
Hajtáslánc:V6-os biturbó középmotor, összkerékhajtás, elöl-hátul részlegesen önzáró differenciálmű
Lökettérfogat2851 cm3
Legnagyobb teljesítmény670 LE @ 8200/perc
Legnagyobb forgatónyomaték720 Nm @ 4500/perc
ÜzemanyagellátásBosch Motronic
Sebességváltóhatfokozatú manuális
Felfüggesztés elöl / hátul:kettős keresztlengőkaros
Fékek elöl / hátul:belső hűtésű tárcsafék, ABS
Végsebesség:350 km/óra
0-100 km/óra~5 mp