Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Portugál murván folytatják

Posted on 2023.05.12.2023.05.12. By AztaCARom

Herczig Norbert és Ferencz Ramón második vb futamán indul Portugáliában, a WRC2-es kategóriájában, a Portugál Rallyn. A ŠKODA Rally Team Hungaria versenyzői a Horvát Rallyn már megszerezték első világbajnoki pontjaikat, ez a hétvége azonban más lesz, mint a horvátországi futam.

A szomszédunkban levő aszfaltos pályák után murván folytatódik a világbajnokság Herczig Norbertnek és Ferencz Ramónnak. Két héttel ezelőtt újra tesztversennyel készültek a lazább talajra, amire szükség is volt, hiszen hosszú hónapok óta nem versenyeztek murván. Az akklimatizálódás remekül sikerült, a portugáliai ob futamon felfrissítették a murvához szükséges reflexeket, sőt a versenyen a világbajnokságon használt abroncsokkal indultak, hogy ezzel is segítsék a felkészülést. Portugália nem csak ezért ismerős terep, 2021-ben már indultak ezen a vb futamon, igaz akkor még az ERC-re készültek, az Eb-n pedig több alkalommal is rajthoz álltak itt, három évvel ezelőtt az ötödik helyen fejezték be a Fafe Rallyt.

„Hétfőn már teszteltünk, és kipróbáltuk az egyes napokra szükséges beállításokat, mert ezen a versenyen minden nap más lesz. Az első nap nagyon durva, köves pályákból áll, amelyek nagyon igénybe veszik az autót. A második nap kicsit már jobb lesz, a zárónapon pedig nagyon jó minőségűek a gyorsaságik. Emiatt minden napra más beállítás kell, ezeket nagyrészt sikerült finomhangolni a teszten, de a csütörtöki shakedownra is maradt még feladat. Kedden pedig már elkezdtük a pályabejárást” – ismertette a hét elejének programját Herczig Norbert. A továbbiak sem lesznek könnyebbek, sőt, ez a hat nap átlag feletti kihívást jelent majd.

„Az egyik nap messze kezdünk Portótól, körülbelül 150 kilométerre, és onnan még távolodunk körülbelül 60 kilométert, és végül visszajövünk 180 kilométert etapon. Mindezt azért, hogy végig menjünk egy alig több mint 3 kilométeres városi gyorsaságin a bóják között. Ebből is látszik, hogy a világbajnokságon mennyire fontos a show. Egyrészt kőkemény sport, a másik oldalon pedig közel Forma-1-es szintű a látvány és a nézők kiszolgálása. Tudják ezt a versenyzők is, a világsztárok is zokszó nélkül döcögnek a hosszú etapokon a szűk, és olykor tűzforró utasterű versenyautókban” – mondja Herczig Norbert, majd gyors fejszámolást végez.

„1600 kilométer felett van az össztáv, ehhez jön még a pályabejárás, ami egy kicsit kevesebb, az 1500 kilométer körül van, így ebben a hat napban 3100-3200 kilométert autózunk.”

Ebből a mennyiségből 325 kilométert kell megtenni maximális koncentrációval, versenytempóban a 19 gyorsasági szakaszon. Igaz, a pályabejárás sem sétagalopp, ott sem lehet az egyébként gyönyörű portugál tájban gyönyörködni, mert pontosan fel kell írni a kanyarokat. Ezekből viszonylag sok ismerős lesz a párosnak az előző évekből.

„Ismerősen jönnek vissza a szakaszok a pályabejáráson, mert elég sokkal találkoztunk már az előző években, vagy éppen két hete a tesztversenyen. Az itinert ettől függetlenül javítani kell, de legalább van egyfajta képünk az egészről. Szeretjük ezeket a pályákat. Érdekes, hogy volt egy pálya, aminek jól sikerült a feldolgozása, pedig nem volt benne semmi különleges. Úgyhogy inkább úgy fogalmaznék, hogy amit sikerül jól feldolgozni, az a pálya tetszik is nekünk” – mondja Norbi. Arra felvetésre pedig, hogy a kategóriájukban 44 páros indul, először csak egy hosszú nevetés érkezik válaszként.

„Mit mondjak? Szép kihívás lesz. Világsztárok is jócskán lesznek a mezőnyben, a helyi versenyzők pedig mindig nagyon gyorsak, de pontosan ezért kezdtünk bele a világbajnoki programba. Boldogok vagyunk, hogy itt versenyezhetünk. A cél ugyanaz lesz, mint Horvátországban, nem is lehet más. Nyilván ez murvás futam, így sokkal nehezebben kiszámítható az autó viselkedése, többet mozog az úton, és a kövek miatt a defektek is befolyásolhatják az eredményt. Információt és rutint gyűjtünk és mellette természetesen versenyzünk is. Az eredményt majd menet közben figyeljük, a napok végén már látjuk, hol tartunk, és akkor kialakítjuk a stratégiát. A lényeg, hogy itt vagyunk, versenyezhetünk!”

A Portugál Rally programja (magyar idő szerint):

2023. 05. 12. péntek:

SS1Lousa 119.20 km10:05
SS2Góis 119.33 km11:05
SS3Arganil 118.72 km12:05
GumiszervizArganil15 perc13:10
SS4Lousa 219.20 km14:35
SS5Góis 219.33 km15:55
SS6Arganil 218.72 km16:35
SS7Mortagua18.15 km18:05
SS8SSS Figueira da Foz2.94 km20:05
Flexi Szerviz AExponor49 perc22:45

2023. 05. 13. szombat:

SS9Vieira do Minho 126.61 km08:35
SS10Amarante 137.24 km10:05
SS11Felgueiras 18.81 km11:35
Szerviz BExponor44 perc13:46
SS12Vieira do Minho 226.61 km16:05
SS13Amarante 237.24 km17:35
SS14Felgueiras 28.81 km19:05
SS15SSS Lousada3.36 km20:05
Flexi Szerviz CExponor49 perc21:15

2023. 05. 14. vasárnap:

SS16Paredes11.05 km08:05
SS17Fafe 111.18 km09:35
SS18Cabeceiras de Basto22.01 km10:35
GyűjtőFafe60 perc11:50
SS19Fafe11.18 km13:15
Szerviz DExponor14 perc14:53
CéldobogóMatosinhos 16:45
Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:ERC, Ferencz Ramón, FIA Rali Világbajnokság, Herczig, Herczig Norbert, Portugál Rali, Portugál Rally, rali, rali világbajnokság, rally, rallye, raly, ralye, Skoda Fabia, Skoda Fabia Rally2 EVO, Skoda Fabia RS Rally2, Skoda Rally Team Hungary, világbajnokság, WRC2

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A 15-ös buszon is lehet kerékpárt szállítani szombattól
Next Post: Honda EM1 e

Kapcsolódó cikkek

  • Óriáslépéssel halad tovább a repülőtéri e-töltő telepítés Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az ABT RS6 Legacy Edition korlátozott “két évtizedes RS6 történetének megkoronázása” Bemutató
  • A Roadster újratöltve Hírek
  • Halálos versenybaleset miatt szakadt félbe a Miskolc rali Technikai sportok
  • A kompakt méretosztály újragondolása – kortárs, modern formában tér vissza az ikonikus Jazz-formavilág Bemutató
  • Baleset miatt több kilométeres a torlódás az M0-son Nagytéténynél Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT