Renault Niagara

A Renault bemutatott egy új koncepciót Brazíliában, előretekintve a közeljövőben nemzetközi piacokon bemutatkozó „sok” sorozatmodellre. A Renault Niagara egy kompakt pickup, kalandvágyó megjelenéssel és egy E-Tech hibrid 4×4 meghajtással rendelkezik.

A Renault design alelnöke, Gilles Vidal szerint a Niagara koncepció által bevezetett stílusnyelv egy előretekintés a márka jövőbeni nemzetközi palettájára. Az első vége nagyon eltér a Renault jelenlegi termelési kínálatától, egy futurisztikus megosztott LED-es fényszórós megoldást alkalmaz egy széles hűtőmaszkon belül. Érdekesség, hogy a hagyományos rombusz emblémát egy megvilágított Renault feliratra cserélték a hűtőmaszk közepén. Szerencsére a jelvény megtalálható a hátsó részen is, a teljes szélességű LED-es hátsó lámpákon elhelyezve.

A pickup profilja SUV-stílusú arányokkal rendelkezik a magas karosszériavonal, az elég tágas utastér, a sportosított tetővonal egybeépített spoillerrel és a meglehetősen rövid hátsó rakterület miatt. Az off-road járművekre jellemző domborítás, nagyon kerekek és a hatalmas hasmagasság hangsúlyos terephajtást várathatunk. Ugyanez vonatkozik az elődombokra, oldal küszöbökre és lökhárítókra is, amelyek úgy tűnik, más anyagból készültek. Annak érdekében, hogy tovább fűszerezze a külsőt, a Renault tervezők egy tetőcsomagtartót helyeztek el a jármű tetején, amelyen egy teljes méretű pótkerék és kettő további pótkerék található a hátsó rakterületen, úgy néz ki, mintha készen állna a Dakar Ralin való részvételre.

Új moduláris architektúra

A Niagara koncepció a Renault új moduláris platformján gurul, amelyet hosszak, karosszériastílusok és hajtáslánc-opciók tekintetében rugalmasnak tartanak, és alapul szolgálnak több új modellnek. A koncepció 4,90 méter hosszú és 2,95 méter tengelytávolsággal rendelkezik, ami kényelmesen elhelyezi a kompakt pickup kategóriában.

Az önálló töltő hibrid meghajtás egy 48V-os enyhe hibrid benzinmotorral rendelkezik az első tengelyen, valamint egy kiegészítő elektromotorral a hátsó tengelyen. A Renault nem közölte a kombinált teljesítményt, de ígéretet tett arra, hogy ez a rendszer terepjáró képességeket nyújt, amelyek a 4WD rendszerrel vetekednek. Ugyanakkor a CO2-kibocsátást csökkenti annak képessége, hogy a napi vezetés felében teljesen elektromos módban maradjon.

A Renault megerősítette, hogy a Niagara befolyásolni fogja a 2027-ig bemutatkozó 8 vadonatúj termelési modell designját a nemzetközi piacokon. Azonban a vállalat nem árulta el, hogy a pickup koncepció közvetlenül át fog-e alakulni egy sorozatgyártású ajánlattá, vagy inkább inspirációnak szolgál majd. Mindenesetre a Niagara sorozatgyártott verziója megfelelő kihívót jelenthetne a Ram Rampage és a Ford Maverick kompakt pick-upok számára, amelyek a kisebb Dacia alapú Renault Oroch felett helyezkednének el.