Rendszerbe állt a BMW új kutatás-fejlesztési központja
Rendszerbe állt Dingolfingban a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott, új kutatás-fejlesztési központja
A bajor prémiumgyártó dingolfingi gyárának szomszédságában működő létesítmény évente több mint félmillió darab hálózatról tölthető gépkocsi hajtáslánc-technológiáját lesz képes házon belül előállítani. A több mint 500 millió euró befektetésével rendszerbe állított üzemben megkezdődött a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjának sorozatgyártása.
A BMW Group újabb fejezetet nyit az elektromos mobilitás előállításában, mialatt az iparág tömegtermelési átalakítása terén is újabb mércéket állít fel. Dingolfingban működő legnagyobb európai gyára szomszédságában a vállalatcsoport tegnap hivatalosan is megnyitotta hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott, új kutatás-fejlesztési központját. Jóllehet, Dingolfingban már 2013 óta készülnek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák egyes alkatrészei, a bajor prémiumgyártó a mostani átalakítással jelentős mértékben fokozza termelési kvalitásait. Markus Söder, Bajorország miniszterelnöke és Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke július 2-án közösen indította be jelképesen a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia tömegtermelését. A vadonatúj fejlesztésű, kompakt megoldás – amely egy házban egyesíti az elektromos motort, az automataváltót és a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját – elsőként a nyár végétől Kínában készülő BMW iX3 modellben mutatkozik be.
Hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központjában a BMW Group a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák számos alkatrészét házon belül állítja elő, így többek között az energiatároló modulokat, a nagyfeszültségű akkumulátorokat és az elektromos motorokat is. A kezdeti nyolc gyártósort a következő években további négy egészíti majd ki, amellyel az elektromos mobilitás terén is tovább nő a BMW tömegtermelési kapacitása.
„Újabb szintre lépünk az elektromos mobilitás előállításában, iparágunk átalakításában pedig új mércéket állítunk fel” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „2022-re a dingolfingi létesítmény egymagában évente több mint félmillió darab hálózatról tölthető gépkocsi hajtáslánc-technológiáját lesz képes előállítani. Egyazon gyártósoron ráadásul igény szerint képesek vagyunk tisztán elektromos meghajtású, plug-in hibrid és belsőégésű erőforrással szerelt hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére is, amellyel megadjuk ügyfeleinknek „a választás szabadságát”. Mindez kiválóan mutatja, hogy miként emeljük iparágunk egyik legjelentősebb átalakítását igazi sikertörténetté” – tette hozzá.
A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központ gyárterülete a következő néhány évben mintegy megtízszereződik: a 2015-ben útjára indított, eredetileg 8 000 négyzetméteres terület 80 000 négyzetméteresre bővül. Az üzemben dolgozó munkatársak száma ugyancsak ugrásszerű növekedésnek indul: csak 2020 első felében 600-ról 1 000-re nőtt a létesítmény munkatársainak száma. Középtávon a kutatás-fejlesztési központban több mint 2 000 ember dolgozik majd.