Részben saját kézbe vette a kábelköteggyártást a Skoda

Már jó ideje nemcsak a kelet-ázsiai chipek szállításának akadozása a gátolja az európai autógyárak termelését, hanem a korábban Ukrajnában gyártott kábelkötegek mennyiségének visszaesése is.

A Skoda és a Volkswagen-csoport más márkái, valamint a BMW, a Mercedes-Benz és a Ford termelése ugyancsak leállásra kényszerült az ukrajnai háború óta.

A Skoda Auto például március 3-tól nyolc hétre kénytelen volt felfüggeszteni a teljesen elektromos ENYAQ iV gyártását a kábelkötegek hiánya miatt. A gyártás mielőbbi újraindítása érdekében az autógyártó és beszállítói gyorsan elkezdték vizsgálni a kábelköteggyártás megkettőzését más európai és észak-afrikai gyártóüzemekben.

Így a Skoda Auto a háború kitörését követő öt héten belül sikerült áthelyezni a kábelköteg-gyártás egy részét Ukrajnából a Prága melletti Mladá Boleslavba, ahol az ukrajnai Lvivben lévő gyárból hívott 35 nő tanította be a helyi alkalmazottakat.

A Fabia kombi kábelkötegeivel kezdték, de már megkezdődött az Octavia, a Kodiaq, a Karoq és a Superb modellsorozatok kábelkötegeinek gyártása is.

Emellett a Kromberg & Schubert cég marokkói, Rabat melletti kenitrai gyárának kapacitására is számíthat a Skoda. Az Octavia és Superb modellek kábelkötegeit pedig ezután a marokkói Tangerben is gyártják.

A cseh márka többek között az elektromos járművek töltéséhez szükséges nagyfeszültségű kábelkötegek gyártásának megkettőzését is tervezi. Június végétől ezeket Romániában gyártják.

dasblog.hu