Részlegesen elektromos hajtás – 48 V-os mild hibrid először egy Passatban

eTSI 110 kW-tal. Nem minden sofőr tudja feltölteni járművét otthon vagy munkahelyén. Ezekben az esetekben a Volkswagen továbbra is lehetővé teszi az elektromos energia felhasználását a Passat eTSI-vel. Itt az elektromos energiát a mozgási energia – a jármű fékezési vagy regeneráló erejének – átalakításával állítják elő. Ezt az enyhe hibrid hajtás teszi lehetővé, amely újdonság a Passatban. Az új plug-in hibrid modellekhez (eHybrid) hasonlóan az 1.5 TSI evo2 is a hajtáslánc műszaki szívét alkotja. Az eTSI egy 48 V-os lítium-ion akkumulátorhoz és egy 48 V-os szíjindító generátorhoz kapcsolódik, amely 14 kW teljesítményt és 56 Nm nyomatékot biztosít. A 48 voltos rendszer egyfajta elektromos nyomásfokozóként működik, így kiváló teljesítményt nyújt induláskor. A technológia egyúttal lehetővé teszi az 1,5 TSI evo2 teljes kikapcsolását, lehetővé téve ezzel a szabadonfutást és az ideiglenes elektromos vezetést. Az eredmény? Akár 0,5 l/100 km-rel kevesebb üzemanyag-fogyasztás.

Az eTSI műszaki részletei. Az olyan műszaki jellemzők mellett, mint a TSI evo égési folyamat és a VTG turbófeltöltő, az eTSI-ként 250 Nm nyomatékkal rendelkező 1,5 TSI evo2 az eHybrid modelleknél használt változathoz képest aktív hengerkezeléssel (ACTplus) is fel van szerelve. Az ACTplus esetén a motor négy hengeréből kettőt a lehető leggyakrabban leállítanak, az üzemi helyzettől függően. A második és harmadik hengert úgy tervezték, hogy kis és közepes terhelésnél és sebességnél kivegyék az üzemanyag-ellátásból. Így a hatásfok az aktív hengereknél növekszik, míg a passzív hengerek szinte veszteségmentesen működnek. A fojtószelep nyitásakor azonnal újra aktívvá válnak. Az első 1.5 TSI evo generációval összehasonlítva a hengerek be- és kikapcsolását még egyszer továbbfejlesztették a motor zökkenőmentes működése érdekében.

Az eTSI működési elve. A 48 V-os technológia lehetővé teszi a nagyobb elektromos teljesítmény átvitelét kisebb vezeték-keresztmetszet és kompakt akkumulátor mellett – így kis többletsúlyt is eredményez. A tisztán 12 V-os technológiájú járművekhez képest ez lényegesen nagyobb energiamennyiség visszanyerését eredményezi fékezéskor vagy lassításkor. A 48 V-os lítium-ion akkumulátorban tárolt energiát egy 48 V-os szíjindító generátor meghajtására és a 12 V-os fedélzeti elektromos rendszer DC/DC átalakítón keresztül történő táplálására használják fel. A vízhűtéses szíjindító generátor generátor és önindító szerepe van. Ugyanakkor kompakt villanymotorként működik, amely induláskor késedelem nélkül növeli a hajtónyomatékot. A generátor teljesítményét a szíjhajtás továbbítja. A generátor a belsőégésű motort is újraindítja – ami a jármű mozgása közben lehetőség szerint le van kapcsolva. A lényeg az, hogy a 48 V-os mild hybrid hajtás az alacsony fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a napi üzemelés során kiváló indulási teljesítménnyel kombinálja.


Exkluzív Volkswagen podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!



Itt a 9. Passat kombi