Retro Classics 2024 – Erős teljesítmény a Mercedes-Benztől

  • Mercedes-Benz SLR McLaren „Stirling Moss” és Silver Arrow W 25 1934-ből fotópontként
  • Sikerek Spa-Francorchampsban: Az AMG bemutatja a legendás „Red Pig”-et 1971-ből és a győztes Mercedes-Benz SLS AMG GT3-at 2013-ból
  • Mercedes-Benz Classic: Egyedülálló szakértelem a klasszikus járművekhez a háromágú csillaggal
  • Számos márkaklub mutatkozik be a Retro Classics-on

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

  1. április 25-28. Stuttgartban: Dél-Németország legnagyobb klasszikus vására

A Mercedes-Benz Classic otthoni játéka: a stuttgarti Retro Classics szakkiállításon a márka örökségvédelmi részlege a háromágú csillaggal, széles termékpalettával mutatja be egyedülálló szakértelmét a klasszikus járművek terén. Idén a stand a Messe Stuttgart 5. csarnokában található. Dél-Németország legnagyobb klasszikus autóvásárán a megjelenés középpontjában a 130 éves motorsport járművek, valamint egy exkluzív szupersportkocsi áll. Közvetlenül a stand mellett található a hivatalosan elismert Mercedes-Benz márkaklubok nagy kiállítási területe. Globális közösségük a Mercedes-Benz márkatörténet és az autók iránti szenvedélyes elkötelezettségüket jelzi.

„Made in Affalterbach” 1967 óta – az AMG Classic a sikertörténetnek állít emléket
A Mercedes-Benz idén ünnepli a motorsport 130. évfordulóját. Érzelmes események, történelmi események és korszakos sikerek a hazai és nemzetközi versenyeken – akkor is, mint most is. Ennek a korszaknak az eredete az első autóverseny Párizsból Rouenbe, 1894. július 22-én. A márka jelenleg az AMG Petronas Formula 1 Team csapatában, valamint a DTM-ben és sok más versenysorozatban vesz részt a Mercedes-szel. AMG GT versenyautók. Két motorsport-rajongó, Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher 1967-ben alapította meg az AMG mérnöki céget. Azóta a nagy teljesítményű AMG márka számos sikert tudhat maga mögött az autóversenyzésben. Az AMG Classic fenntartja ezt a történelmet.

Versenyautók és szuperautók

A Mercedes-Benz Classic egy ritka Mercedes-Benz SLR McLaren „Stirling Moss”-t mutat be a Retro Classics kiállításon. Az 1934-ből származó első Silver Arrow W 25 bemutatóautója privát szuvenírképek készítésére invitálja a látogatókat fotózási pontként. Az AMG Classic két autóval állít emléket az igényes Spa-Francorchamps Grand Prix pályán elért sikereknek: 1971-ben egy Mercedes-Benz AMG 300 SEL 6.8 hirtelen világszerte ismertté tette a fiatal AMG céget az összetett második helyével és egy osztályával. győzelmet aratott a 24 órás versenyen. A Mercedes-Benz SLS AMG GT3 2013-ban is megnyerte ezt a híres állóképességi versenyt, míg 2022-ben a Mercedes-AMG GT3 diadalmaskodott. Mindkettő az AMG 300 SEL 6.8 sikertörténetét folytatja, és az AMG motorsport DNS-éről tanúskodik.

A márkaklubok élénk színtere

Az élő történelemhez olyan emberekre van szükség, akik elkötelezettek iránta. A klasszikus Mercedes-Benz autók szerelmeseinek nagy közösségében a világ 80 hivatalosan elismert márkaklubjának mintegy 130 000 tagja lelkesedik a márka egyedülálló történetéért. Ez a közösség központi szerepet játszik a Mercedes-Benz örökségének aktív gondozásában. A Retro Classics-on számos klub mutatkozik be a Mercedes-Benz Classic és az AMG Classic közvetlen közelében.

Kiváló szolgáltatás a klasszikusoknak a háromágú csillaggal

A Retro Classics kiállításon a Mercedes-Benz Classic bemutatja a márka klasszikus járműveihez nyújtott szolgáltatások terén szerzett élvonalbeli szakértelmét. A végső cél az, hogy a lehető legnagyobb eredetiséget kínáljuk az ügyfeleknek. Ezt az állítást testesíti meg a Mercedes-Benz Classic Genuine Parts szolgáltatása: mintegy 160 000 különböző alkatrész érhető el a márka klasszikus járműveihez. A cég pontos szabványai szerint készülnek. Ez garantálja a legmagasabb szintű hitelességet, minőséget és biztonságot.

A Classic Center műhelye olyan történelmi járműveket karbantart és restaurál, amelyek Carl Benz és Gottlieb Daimler 1886-os feltalálásáig nyúlnak vissza. A Mercedes-Benz Classic nemrégiben megvásárolta az egykori Kienle Automobiltechnik GmbH alkatrészeit is. Ennek eredményeként lehetőség nyílt a műhelykapacitások jelentős bővítésére. Minden korszak Mercedes-Benz klasszikusai számára további lehetőségeket teremtettek a gyári helyreállításhoz, javításhoz és karbantartáshoz.

A Classic Center különleges szolgáltatást is kínál: a gyártó szakértelme részletesen bizonyítja a márka és elődjei különösen jó minőségű klasszikusainak eredetiségét. A szakemberek a legkorszerűbb vizsgálati és mérési módszereket alkalmazzák a jármű ellenőrzésére, és számos jellemzőt megvizsgálnak a járművön, a járműszámok egyeztetésétől a hiteles alkatrészspecifikációkig és anyagokig. Az információk összefonódnak a levéltári kutatások eredményeivel, így részletes összképet alkotnak a szakértelemről.

A Mercedes-Benz Múzeum különleges ajánlata a vásárlátogatóknak

A Retro Classics látogatói 20 százalékos kedvezményt kapnak a Mercedes-Benz Múzeumba tett látogatásuk árából. A standon található nagy QR-kód mutatja az utat ehhez az ajánlathoz.

A Mercedes-Benz Classic és az AMG Classic járművei a Retro Classics 2024 kiállításon

Mercedes-Benz 750 kilogrammos formula versenyautó (W 25), 1934

Mutassa meg az autót fényképezési pontként

A W 25 volt az első Mercedes-Benz versenyautó az 1934-ben életbe lépett új Grand Prix-formulában. A jármű tömege 750 kilogrammra korlátozódik, az üzemi folyadékokat és a gumikat nem számítva. Ezzel a szervezők a versenyautók teljesítményét és ezzel a lehetséges végsebességet kívánják korlátozni. A Mercedes-Benz tervezői a klasszikus járműkoncepció mellett döntöttek, elöl szerelt motorral és transaxle elven hajtott hátsó kerekekkel. A soros nyolchengeres motor eredetileg 3,4 literes lökettérfogatú volt, és feltöltővel szerelték fel. 1934 júniusában Manfred von Brauchitsch megnyerte a W 25 első futamát, és ezzel megalapozta a Silver Arrows sikertörténetét. 1935-ben a W 25 segítette Rudolf Caracciola Európa-bajnoki címét, 1936-ban pedig két Grand Prix-győzelmet.

  • Műszaki adatok Mercedes-Benz 750 kilogrammos formula versenyautó (W 25)
  • Felhasználás: 1934-1936
  • Motor: 8/soros
  • Lökettérfogat: 3364 cc
  • Maximális teljesítmény: 260 kW (354 LE)
  • Maximális sebesség: 280 km/h

Mercedes-Benz AMG 300 SEL 6.8 „Red Pig” (W 109), 1971

A 300 SEL 6.8 tette nemzetközi hírűvé az AMG-t. 1971. július 15-én Hans Heyer és Clemens Schickentanz megnyerte az osztályt a 24 órás Spa-Francorchamps-i versenyen a túraautóval, és összetettben második lett. Ez az 1967-ben Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher által alapított AMG mérnöki cég első jelentős sikere. Még az országos „Tagesschau” televízió hírműsora is beszámol a legfrissebb hírekről. Az AMG alaposan átdolgozta a 109-es modellsorozat Mercedes-Benz luxuslimuzinját. Ennek eredményeként a súly 195 kilogrammal, 1635 kilogrammra csökken. A 315 kW-os (428 LE) teljesítményű, 6,3-ról 6,8 literre bővített nyolchengeres motor teljesítménye 131 kW-tal (178 LE) haladja meg a „6,3”-ét. A belgiumi siker után a később „Red Pig” néven ismert versenyautót nagymértékben módosították és átalakították, hogy a francia Matra cégnek adják el repülőgépek gyorsabroncsainak tesztjárműveként. Feltételezhető, hogy az eredeti jármű elveszett. Mivel ez a legendás túraautó nagyban hozzájárult az AMG népszerűségéhez, az affalterbachi szakemberek hűségesen újjáteremtik egy Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 alapján.

  • Műszaki adatok Mercedes-Benz AMG 300 SEL 6.8 (W 109)
  • Felhasználás: 1971
  • Motor: V8
  • Lökettérfogat: 6,635 cc
  • Maximális teljesítmény: 315 kW (428 LE)
  • Maximális sebesség: 265 km/h felett

Mercedes-Benz SLR McLaren „Stirling Moss” (Z 199), 2009

A Mercedes-Benz SLR McLaren nagy teljesítményű sportautó 2004-ben debütált. Az akkori Forma-1-es partnerrel, a McLarennel együttműködésben készült. Sirályszárnyas ajtókkal és a Forma-1 Silver Arrows stíluselemeivel díszített kialakítása összekapcsolja a kétüléseset az 1950-es évek legendás SLR versenysportjaival és a modern kor McLaren-Mercedes versenyautóival, amelyekkel Mika Häkkinen megnyerte a Forma-1-es világot. Bajnokság 1998-ban és 1999-ben. A jármű versenyautó-technológiája magában foglalja a kifinomult aerodinamikát a nagy leszorítóerő érdekében 300 km/h-nál nagyobb sebességnél, légféket a hátul, könnyű szerkezetet szénszálas kompozittal, monocoque utascellát, alumínium alvázat és kerámia fékeket. . A Mercedes-AMG kifejlesztette az 5,5 literes kompresszoros V8-as motort, valamint az AMG Speedshift sebességváltó kart. A roadsterre épülő Mercedes-Benz SLR McLaren „Stirling Moss” megkoronázza 2009-ben a modellcsaládot: sem tető, sem szélvédő, sem oldalablak nem választja el a vezetőt és az első utast az elemektől. A különleges modell a brit autóversenyző, Sir Stirling Moss (1929-2020) előtt tiszteleg, aki 1955-ben második lett a Forma-1-es világbajnokságon a Mercedes-Benzzel, és ugyanabban az évben megnyerte a Mille Migliát a Mercedes-Benzzel. 300 SLR (W 196 S). Az egységek száma 75 járműre korlátozódik. Az összes Mercedes-Benz SLR McLarent az Egyesült Királyságban, a London melletti Wokingban gyártják. 2009 decemberéig körülbelül 2000 SLR McLarent gyártottak, lényegesen többet, mint az ebbe a kategóriába tartozó többi szupersportkocsi.

  • Műszaki adatok Mercedes-Benz SLR McLaren „Stirling Moss” (Z 199)
  • Építés éve: 2009
  • Motor: V8
  • Lökettérfogat: 5439 cc
  • Teljesítmény: 478 kW (650 LE) 6500 ford./percnél
  • Maximális sebesség: 350 km/h

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (C 197), 2011

Az SLS AMG az első olyan jármű, amelyet teljes egészében az affalterbachi AMG-nél fejlesztettek ki. Ez a szupersportkocsi 2009-ben debütált a Frankfurt/Main-i Nemzetközi Autószalonon (IAA). Megjelenésének és kiemelkedő menetteljesítményének köszönhetően kitűnik az utakon. Az SLS AMG GT3 motorsport-változatot sprint- és állóképességi versenyekre fejlesztették ki, az FIA GT3-as autókra vonatkozó előírásainak megfelelően. Bernd Schneider, ötszörös DTM-bajnok, az egyik tesztpilóta az SLS AMG GT3 fejlesztésében. 2013-ban Schneider Maximilian Buhk és Maximilian Götz társaságában győzelemre vezette a sirályszárnyat az endurance klasszikusok egyik csúcspontján, a 24 Hours of Spa-Francorchamps-ban. Az SLS AMG GT3 tehát a belgák Robert Crevits és Gustave Gosselin által vezetett Mercedes-Benz 300 SE sikerére épít az 1964-es, 60 évvel ezelőtti 24 órás versenyen, valamint a 300 SEL 6.8 1971-es összetett 2. helyére.

  • Műszaki adatok Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (C 197)
  • Felhasználás: 2011
  • Motor: V8
  • Lökettérfogat: 6208 cc
  • Maximális teljesítmény: 404 kW (550 LE)
  • Maximális sebesség: 300 km/h felett

Az új csúcsmodell, a Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE világpremierje Sanghajban