Ritka lehetőséget kínál a Romans International Ferrari Enzo és Maserati MC12 „Twins” vásárlására

A 2000-es évek két legelismertebb szuperautóját – és egy párat, amelyek a kezdetektől fogva összefüggenek – most eladásra kínálja a Romans International. A Ferrari Enzo és a Maserati MC12 egy figyelemre méltó brit kollekcióból származik, és kifogástalan „újszerű” állapotban maradtak, mindössze szállítási futásteljesítményük mellett, az elmúlt öt év során csaknem megduplázódott az értékük anélkül, hogy elfordultak volna. Ahogy integetik az új letéteményeseket, felmerül a kérdés: mennyivel válhatnak értékesebbé?

A 2004-es Genfi Autószalonon bemutatott Maserati MC12 a Ferrari Enzo ikertestvéreként fogant, hogy a Maserati üvöltően visszatérjen a versenyzésbe, és véget vessen a 37 éves kihagyásnak. Az 50 közúti jogi egységből álló korlátozott példányszámával – 25 darabot 2004-ben és további 25-öt 2005-ben – az MC12 ritka gyöngyszem, még az Enzónál is inkább, amellyel számos mechanikai alkatrészt használ. Még ritkább, mint a tisztelt McLaren F1. Ez az exkluzivitás, párosulva a versenyzéssel, tükrözi azt a befektetési vonzerőt, amelyet egykor az F1 birtokolt, amelynek értéke körülbelül 1 millió fontról jóval több mint 10 millió fontra emelkedett egy évtized alatt.

Az MC12 a Ferrari Enzo-eredetű szívével, beleértve az erős F140B V12-es motort és az úttörő “F1-es sebességváltót” (Maserati Cambiocorsa) több, mint egy pénzügyi ajánlat. Szélcsatornákban csiszolt, újratervezett szénszálas karosszéria egyedi esztétikát kölcsönöz neki. Az MC12, amelyet kizárólag a királyi Bianco Fuji színséma díszít, a modern teljesítmény ikonja. Az Enzónál egy lábbal hosszabbra nyúló karosszéria és a szélesebb szárnyak aprólékos erőfeszítést tettek a szél uralására, impozáns kiállást és kiváló aerodinamikai teljesítményt kölcsönözve az MC12-nek. Jelentős eltérés közte és az Enzo között az MC12 levehető tetejében rejlik, amely tulajdonság a zsigerelő V12-es zsigeri kapcsolatával gazdagítja a vezetési élményt.

A Ferrari Enzo, amelyet a márka legendás alapítójáról neveztek el, a 21. század eleji autótervezés és mérnöki technikák fémjelzi. A Forma-1-es bajnok Michael Schumacher meglátásaival az Enzo korának csodája volt, és egy újonnan gyártott 6,0 literes V12-es motorral büszkélkedhetett, amely mindössze 3,1 másodperc alatt 0-60 mérföld/óra sebességre gyorsította fel. Dizájnja, a Ferrari diadalmaskodó F2002-es Forma-1-es autója előtt tisztelegve, valamint korlátozott, 400 darabos gyártása (amelyet kifejezetten II. János Pál pápának terveztek) kiemeli a gyűjtő vonzerejét.

Ez a két autóipari remekmű több, mint családi kötelék a Fiat ernyője alatt. A versenyörökség, a mérnöki kiválóság és az esztétikai vonzalom ritka konvergenciáját képviselik, valamint jelentős befektetési lehetőséget.

Tom Jaconelli, a Romans International igazgatója a következőket mondta: „ Ezeknek az autóknak az eladása nem pusztán egy tranzakció, hanem a történelmi jelentőségű gyűjthető autókként való utazásuk következő fejlődése. Akár az igényes rajongók, akár a látnok befektetők számára, a Maserati MC12 és a Ferrari Enzo nem pusztán autók, hanem művészi és kerekes történelem, amelyek mindegyike a világ két legérzelmesebb autómárkájának örökségét és a kortárs technológia csúcsát hordozza magában. ”