A ’24-es ADV350 stílusa és felszereltsége

24YM ADV350

  • Magasan, az idom peremén elhelyezett, dupla LED-fényszóró, akárcsak a nagy kalandmotorokon
  • Négyféle magasságban rögzíthető légterelő
  • RoadSync alkalmazás és LCD-műszeregység
  • Okoskulcs (Smart Key), USB-C aljzat a kesztyűtartóban és két zárt sisakot befogadó, ülés alatti csomagtér

Egy picit bővebben a Honda X-ADV-ről – Teszt a lelke mindennek (VIDEÓ)

Hamarosan érkezik az ADV350 podcastunk

FRISS PODCASTOK MOTOROKRÓL!

Az ADV350 nem egyszerűen kalandmotoros megjelenésű robogó, hanem valóban a városi dzsungel és a végtelen földutak felfedezésére született gép. Világítási rendszere minden elemében LED-es, dupla első fényszórója magasan az első kerék felett, az idom külső peremén trónol, a jócskán felsliccelt burkolat pedig láttatni engedi a masszív, fordított első teleszkópokat. Akárcsak a ralimotorokon, a talajhoz közeli burkolatok feketére festettek, míg felülre a színes, fényezett elemek kerültek. Ezáltal magasabbnak tűnik az ADV350 szabad hasmagassága, és olyan komoly terepmotor benyomását kelti, mint az X-ADV vagy például a versenyzésre született CRF450R.

Közelebbről szemlélve számos olyan részletet láthatunk, mely arról árulkodik, hogy mennyire sokoldalú a modell. Ilyen például a sínen mozgó, könnyen, egyszerűen állítható magasságú légterelő. Ennek alsó és felső helyzete között 133 mm a különbség, így városban könnyedén elláthat felette a vezető, miközben kellemesen hűsíti a levegő. Ezzel szemben autópályán – legfelső állásban rögzítve – a vállak fölé tereli a menetszelet, ezáltal nagy sebességgel haladva is pihentető lesz az utazás.

A nyerget felnyitva jókora csomagtér tárul fel, így 48 literes rekeszben kényelmesen elfér két zárt bukósisak. Hogy a kisebb tárgyakat is stabilan rögzíthessük, a poggyásztér két részre osztható a beépített elválasztólemezzel. Emellett a kesztyűtartóba is pakolhatunk, ráadásul itt egy USB-C-aljzat is található, tehát garantáltan nem merül le a telefonunk a hosszabb utak során sem. Az alacsonyabb pilótákra is gondoltak a modell tervezésekor, ezért az ülésmagasság, mindössze 795 mm.

Ötletes megoldás, hogy az LCD-műszeregységbe építették a Honda RoadSync rendszert, melynek legfontosabb előnye, hogy a vezető menet közben, hangvezérléssel fogadhat hívásokat az okostelefonján, s ugyanígy válogathat a készüléken tárolt zenék közül.

A rendszer használatához mindössze egy sisakbeszélőre, valamint a Honda RoadSync okostelefon alkalmazásra van szükség, és a Bluetooth-on keresztül kapcsolódó telefont hangvezérléssel, illetve a kormány bal oldalán rögzített kapcsolóval is kezelheti a pilóta, mégpedig anélkül, hogy elővenné a zsebéből vagy a kesztyűtartóból.

Szintén a mindennapi közlekedést megkönnyítő részlet az okoskulcs (Smart Key), hiszen ennek köszönhetően kulcs nélkül, gombnyomással indítható az ADV350, s ugyanilyen egyszerű a nyereg felnyitása, sőt a zárakat is automatikusan aktiválja a rendszer, amint a vezető elsétál a motortól. Mi több, az extraként választható, 50 literes okosdobozt (Smart top box) is ez vezérli: elég zsebünkben a kulccsal odalépni, és a doboz máris nyitható. Miként a Honda nagyrobogóin megszokhattuk, a kulcson található gombot megnyomva felvillannak az irányjelzők, ezáltal a zsúfolt parkolókban könnyebb rálelni az ADV350-re.

Vadonatúj fényezéssel érkezik jövőre az ADV350, színeiben részben frissül a Forza 125 és a Forza 350 is