Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Roadmap E koncepciójával indít a Volkswagen Csoport

Posted on 2017.09.15. By AztaCARom

„Roadmap E” koncepciójával a Volkswagen Csoport a globális autóipar legszélesebb körű elektromos offenzíváját indítja útjára: legkésőbb 2030-ig a Volkswagen teljes modellportfoliójában meg kíván jelenni az elektromos hajtásrendszerekkel. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy ekkorra a vállalatcsoport összesen mintegy 300 modellsorozata kínálatában – az összes márkát és piacot tekintve – legalább egy elektromos hajtásrendszerű változat is szerepel majd. A Volkswagen az első nagy mobilitási konszern, amely konkrét dátumhoz köti modellpalettája teljes körű elektromos kínálatának kialakítását. A vállalatcsoport 2025-ig már egyedül saját elektromos modelljei számára is több mint 150 GWh akkumulátorkapacitást igényel évente, ami legalább négy akkumulátorcellákat előállító „gigaüzem” éves termelésének felel meg. Ennek biztosítására a vállalat az autóipar történetének egyik legnagyobb, 50 milliárd eurót is meghaladó volumenű beszerzését pályáztatja meg.
 
„Tisztában vagyunk az igényekkel és meg is felelünk nekik. S ez nem puszta kötetlen szándéknyilatkozat, hanem olyan elkötelezettség, amelyhez a mai naptól tartjuk magunkat” – jelentette ki Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a vállalat a 2017-es Frankfurti Autószalon (IAA) előestéjén tartott rendezvényén. „Iparágunk átalakulását semmi sem tartóztathatja fel, s mi állunk majd e folyamat élén” – folytatta Matthias Müller.
 
Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a Frankfurti Autószalon (IAA) előestéjén tartott rendezvényen Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a 2017-es Frankfurti Autószalon (IAA) előestéjén: „Mi állunk majd iparágunk átalakulása élén”
 
A Volkswagen már a 2016 júniusában bemutatott „TOGETHER – Stratégia 2025” jövő-programjában is egyértelműen központi témakörként jelölte meg az elektromos mobilitást, egyidejűleg megfogalmazva azon célkitűzését, hogy 2025-re világszinten első kíván lenni az elektromos mobilitás területén.
 
A Volkswagen becslése szerint 2025-ben már a vállalatcsoport nagyjából minden negyedik járműve – s ezzel a piacok alakulásától függően évente akár hárommillió gépkocsi – tisztán elektromos hajtásrendszerű, akkumulátorüzemű modellként készül.
 
A Volkswagen az idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával indítja el „Roadmap E” koncepciójával a folyamat következő fázisát, immár terméktervezését is úgy alakítva, hogy jelentősen felgyorsítsa hajtásrendszerei a teljes vállalatcsoportra kiterjedő elektromossá alakítását. A Volkswagen-csoport márkái 2025-ig több mint 80 új elektromos modellt kínálnak ügyfeleiknek, köztük mintegy ötvenet tisztán elektromos és harmincat hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel. Az ezt következő évek során nagy ütemben nő tovább ez a szám, míg – kötelezettségvállalásának megfelelően – legkésőbb 2030-ig a Volkswagen-csoport összesen mintegy 300 modellsorozata kínálatában – minden járműkategóriára, illetve -szegmensre kiterjedően – legalább egy elektromos hajtásrendszerű változat is szerepel majd. „A ’Roadmap E’ révén új fejezetet nyitunk a Volkswagen történetében, immár megteremtve az elektromos mobilitás végleges áttörésének feltételeit. Ezután már csak az ügyfelek döntenek, hogy ez milyen gyorsan és széleskörűen valósulhat meg” – folytatta Matthias Müller.
 

Növekvő elektromos mobilitási beruházások

A „Roadmap E” a témával kapcsolatos beruházások dinamikus bővülését is eredményezi. 2030-ig a vállalatcsoport több mint 20 milliárd eurót irányoz elő az ipari méretű elektromos mobilitás közvetlen beruházásaira, azaz két teljes egészében új fejlesztésű elektromos platformra épülő, új modellek kifejlesztésére, a gyárak átállítására, a dolgozók képzésére, a töltő-infrastruktúrára, az értékesítésre, valamint nem utolsósorban az akkumulátortechnikára és -gyártásra.
 
Az akkumulátorok témakörét a Volkswagen többlépcsős, közép- és hosszútávú stratégiával kívánja kezelni. Elsőként a vállalatcsoport az akkumulátorcellák és -modulok körében folytatott minden fejlesztési, beszerzési és minőségbiztosítási tevékenységét salzgitteri Center of Excellence központjába összpontosítja, ahol a Volkswagen márka termelési know-how gyűjtését szolgáló első próbagyárát is létesíteni kívánja. A Volkswagen-csoport 2025-ig már saját elektromos modelljei lítiumion-akkumulátorral való felszereléséhez is évente több mint 150 GWh nagyságrendben igényel akkumulátorkapacitást.
 
E hatalmas igény kielégítésére Európa, Kína és Észak-Amerika számára hosszú távú stratégiai partneri kapcsolatokat célzó pályázatok kiírását kezdeményezték. Tekintettel a konszern moduláris elektromos koncepciójára épülő volumenmodelljeihez kapcsolódó, már önmagában is 50 milliárd eurót meghaladó megrendelés-állományára, kétségkívül az autóipar történetének egyik legnagyobb beszerzési célkitűzéséről van szó.
 
Ezzel a vállalatcsoport az elektromos mobilitás első szakaszában mutatkozó igényeit elégíthetné ki. Hosszú távon azonban a Volkswagen már a következő generációra, a szilárd alapanyagú (solid-state) akkumulátorokra készül. A konszern ezt a jövőbemutató technikát is partnereivel közösen tervezi szériaéretté fejleszteni.
 
Matthias Müller kiemelte: „Számunkra elválaszthatatlan egymástól a közlekedés átalakulása és az energetikai fordulat: Most döntő fontosságú lesz a széleskörű töltő-infrastruktúra mielőbbi kiépítése, a városokban és az autópályák mentén egyaránt. Európában és különösen az autós országként ismert Németországban azonban még többet is kell tennünk. Csakis így növekedhet az ügyfelek bizalma, s csak így léphetnek túl az elektromos autók a rétegmodell szintjén és érhetnek el az elkövetkező évek során jelentős piaci részesedéseket. Meggyőződésem, hogy a politika, az energiagazdaság és az autógyártók együttműködésével mindez sikerülhet.”
 

A hagyományos hajtásrendszerek portfoliója hídként szolgálhat az elektromos korszak felé

Elektromos offenzívája felgyorsításának bejelentése mellett a Volkswagen-csoport kifejezte a szabályozott rendszerátalakítás iránti elkötelezettségét is, amely során a korszerű belsőégésű motorok nélkülözhetetlen hídszerepet töltenek be a károsanyag-kibocsátás nélküli korszak felé. „Annak érdekében, hogy sokak számára elérhetővé tegyük a hosszú távon fenntartható és megfizethető mobilitást, egyelőre hajtásrendszereink teljes spektrumát kínáljuk, a hagyományostól egészen a tisztán elektromosig. Ez nem önkényes, hanem logikus és szükségszerű döntés” – fejtette ki Matthias Müller.
 
Független tanulmányok is megerősítették, hogy a Volkswagen-csoport belsőégésű motorjai jelen generációjának tagjai világszerte a legtisztább üzemű erőforrások közé tartoznak. Az aktuális Euro 6 minősítésű dízel erőforrások a valósághoz közeli, új WLTP-tesztciklus során is átlag felett szerepeltek.
 
A Volkswagen-csoport az elkövetkező évek során is folytatja hagyományos hajtásrendszerei folyamatos fejlesztését. A jövőben a vállalatcsoport minden dízelmotorja SCR-katalizátorral készül, a benzineseket pedig széleskörűen korom-részecskeszűrővel szerelik fel. 2019-től, az új motorgeneráció megjelenésével az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén további jelentős fejlesztések várhatók. A vállalatcsoport emellett megújuló energiaforrásokból származó szintetikus üzemanyagokat is fejleszt, amelyek lehetővé teszik a belsőégésű motorok széndioxid-semleges üzemét. A földgázüzemű modellek választéka szintén jelentősen bővül, emellett az Audi vezetésével a vállalatcsoport az üzemanyagcellás technika piacéretté fejlesztésén is dolgozik.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:elektromos autó, Frankfurti Autószalon, Matthias Müller, Roadmap E, volkswagen, Volkswagen-csoport

Bejegyzés navigáció

Previous Post: „Kétéltű" járművekkel bővült a MÁV karbantartó gépparkja
Next Post: Újabb csokor fotó a BMW frankfurti aktualitásairól

Kapcsolódó cikkek

  • Számítógépes játékkal oktatják a biztonságos vezetést Hírek
  • Meghalt Lajosmizsén egy idős nő, aki a saját autója alá szorult Hírek
  • Tech startupokat karol fel a Toyota Ctrl+C - Ctrl+V
  • Tulajdonosváltás a Duna Autónál Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az I. kerület felfüggeszti a Mészáros utcai buszparkoló előkészítési munkáit Hírek
  • Két motorral is ütközött az autós – Mindkét motoros a helyszínen meghalt Hírek

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT