Rolls-Royce Phantom Series II Rational Elegance

A Rolls-Royce vezetésee minden bizonnyal nem olyan, ami minden nap megtörténik, annál is inkább, amikor a fantomról van szó, a brit gyártó zászlóshajója, amelynek mögött hosszú története van, és amely a legjobb zászlóshajónak tekinthető. Az első lépés, hogy szembeszálljunk a modell mamut méretével, amelyek még nagyobb kihívást jelentenek, ha Milánó központjának szűk utcáit száz kilométeres városon kívüli kirándulásra hagyják el. Az 5,75 méter hosszú, 2 méter széles, 1,64 méter magas és 3,55 tengelytávú, azonnal világossá teszi, hogy jogdíjjal rendelkező autóval van dolgunk.

“ Tavaly tavasszal elindítottuk a Phantom Series II-t, a modell mély átalakítását, amely mindazonáltal nem veszítette el teljesen félreérthetetlen főbb jellemzőit, mondja Ian Rosenthal, 40 éves, a brit gyártó és a Rolls-Royce formatervező külső tervezője több mint 10 éve a londoni Királyi Művészeti Főiskola elvégzése után. “ A függőleges rácsos rács most megvilágítva, hogy abszolút látványos hatást érjen el éjszakai vezetés közben, ugyanúgy, mint a több száz apró fénytöredékkel borított LED-fényszórók alapja, amelynek eredményeként a Rolls-Royce-nál ‘ gyémántpor ’ -nek hívjuk. Olyan megoldás, amely visszatükrözi a kabin belsejében lévő csillagos égboltot, az egyik védjegyünk ”.

A Phantom II aerodinamikájában is finomításra került. Az Ecstasy Spirith simább, az elülső rész két függőlegesen kifejlesztett oldalsó pengéje optimalizálja a légáramot, csakúgy, mint a felnik új kialakítása, és amennyire csak lehetséges, javul, az 563 lóerős 6,7 V12 benzinmotor üzemanyag-fogyasztása és kibocsátása, amely nagyon csendesen működik a motorháztető alatt. A ( majdnem 2,7 tonna ) tömegű trükkök között a mérnökök négykerekű kormányzást és egy nagyon könnyű kormánykerék kalibrálást tartalmaztak, amely még a legszűkebbnél is agilisabb érzetet kínál utak.

A belső terek egy utazó társalgó. Az érzés az, hogy egy opulens kabinban van (, különösen, ha a színek és anyagok testreszabásának végtelen lehetőségeit választja, ), teljesen elkülönítve kívülről, de amely minden elem racionális elrendezésének köszönhetően képes megőrizni eleganciáját. “ Nem töltöttük meg az autót hatalmas érintőképernyőkkel, fényes lámpákkal vagy a trim és vezetési módok több száz lehetséges konfigurációjával. A funkciók egyszerűek és nagy fizikai csúszkákkal vezérelhetők. A Rolls-Royce pilótafülkéjének nyugalmat és békét kell közvetítenie anélkül, hogy a technológia túlterhelne minket ”.

Olyan megközelítés, amely magában foglalja az összes belső kialakítást. Egy példa? Az éghajlat-szabályozók a függőleges műszerfal alján vannak, és a ventilátor nagy gombjai csak öt pozícióval állnak rendelkezésre ( Ki, Puha, Közepes, Magas és Max ), míg a hőmérsékletet egyszerűen két elegáns csúszkát vörös irányba fordítja, ha emeli a hőmérsékletet, vagy kék, ha csökkenteni akarja. A Rolls-Royce számára az igazi luxus manapság az egyszerűség, és ha nem akarja közvetlenül a kezelőszerveken cselekedni, hívja fel a folyamatosan csatlakoztatott virtuális asszisztenst, amely képes kielégíteni a vezető és az utasok minden igényét.

autodesignmagazine.com