Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Scania L-széria

Posted on 2017.12.08.2021.11.09. By Iroda Távirati

AZ ÚJ VÁROSI FÜLKE ALA­CSO­NYABB ME­NET­SZIN­TENTESZI LEHETŐVÉ A KON­TAK­TUST A TÖBBI KÖZ­LE­KE­DŐ­VEL

  • Egy teljesen új, alacsonypadlós fülkecsaládot fejlesztettek ki városi környezetre
  • Elosztó, hulladékgyűjtő és építőipari alkalmazásokhoz
  • Akár három férőhely az utasoknak; könnyű a fülkében mozogni
  • Egyetlen fellépő automatikus térdeplő funkcióval
  • Optimális ergonómiát és a többi közlekedővel való kontaktust kínál
  • A Scania City Safe Window városi biztonsági ablak jobb kilátást és nagyobb biztonságot nyújt.

Ezennel bemutatkozik az L-széria a Scania új generációs teherautóinak kínálatában városi környezetben végzett feladatokhoz. Az L-széria a belvárosban és ennek környékén érzi elemében magát, attól függetlenül, hogy elosztó, hulladékgyűjtő vagy építőipari alkalmazásokról van szó.

„Úgy is mondhatjuk, hogy az L-széria a városi járműkínálatunk megkoronázása” – mondta Henrik Eng, a Scania Trucks városi járműveinek termékigazgatója. „Az L-széria pontosan olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek az elosztáshoz és az olyan alkalmazásokhoz szükségesek, amelyek, gyakrabban, mint azt az ember elsőre észrevenné, főként városi környezetben üzemelnek sűrű forgalomban, ahol sok különböző közlekedőnek kell osztoznia a rendelkezésre álló téren.”

Innovatív felhasználások

„Egyértelmű trend mutat az alacsonypadlós fülkék felé, amelyeket hagyományosan főként hulladékgyűjtő tehergépkocsikhoz használtak eddig, azonban manapság egyre több alkalmazási területen megjelennek” – mondta Eng. „Nagyjából egy évtizede még sokan felhúzták volna a szemöldöküket egy alacsonypadlós fülkével ellátott billencs-tehergépkocsira, de hamarosan ez mindennapos látvány lesz néhány nagyvárosban. A szabad hasmagasság és az első terepszög tekintetében kötött kompromisszumot ellensúlyozzák a főként városban dolgozó gépkocsivezetők számára, hogy még közelebb legyenek környezetükhöz.”

Eng elmondása szerint nagy az érdeklődés az alacsonypadlós járművekre való átállás iránt, mivel már most is élénk az érdeklődés a fenntarthatóság iránt, amit részben a helyi hatóságok váltanak ki.

„Olyan törvényi követelményeket támasztanak, amelyek teljesítéséhez korszerűsíteni kell a tehergépkocsikat” – mondta. „Egy alacsonypadlós billencs-tehergépkocsi az utasoldali ajtóba épített Scania City Safe Window ablakkal és a biometánnal üzemelő, csendes gázmotorral sokkal kedvezőbb fogadtatásban részesül London utcáin, mint a hagyományos járművek. Tény, hogy a csökkentett zajszintet, károsanyag-kibocsátást és más típusú forgalommal való kevesebb kontaktust megkövetelő zónák úgy tűnik, hogy a városon kívüli alkalmazási területekre száműzik a hagyományos billencs-tehergépkocsikat.”

Alacsonytérdeplésű L-széria

Az L-szériás fülkék minden esetben 20 deciméter hosszúak és háromféle tetőmagassággal állnak rendelkezésre: alacsony, normál és magas. Ha valaki térdeplő funkcióval rendeli a járművét (amely a rögzítőféken keresztül automatikusan működésbe lép), akkor csupán egyetlen lépéssel be lehet szállni a fülkébe egy fellépőn keresztül – ilyenkor a padlómagasság körülbelül 80 centiméter (némi eltérés lehet a gumiabroncs méretétől függően). A fellépő nemcsak alacsony, hanem 79 centiméter széles is. Térdeplés nélkül két fellépőre van szükség; ugyanis ez esetben a padlómagasság 93 centiméter, ami még mindig alacsonynak számít.

A Scania L-széria automatikus térdepléssel is felszerelhető, amely 44 centiméteres fellépőt eredményez. A fellépő nemcsak alacsony, hanem széles is, ami nagy segítség mindenkinek, aki gyakran száll be és ki a fülkéből, például hulladékgyűjtés közben.

A fülke mindkét oldalán megegyezik a fellépők magassága. A fülkében is könnyű az átjárás a motorsátor előtti átjárón keresztül – így például nem kell kiszállni az utcára.

Az L-széria hajtásáról a Scania korszerűsített 9 literes motorja gondoskodik, amely dízelként háromféle teljesítményszinttel áll rendelkezésre. Azonban 2018 során a Scania az OC09 gázüzemű erőforrással bővíti ki az L-széria motorkínálatát, amely két teljesítményszintet kínál majd (CNG- és LNG-változatban egyaránt). Mindegyik motorhoz társítható Scania Opticruise automatizált vagy Allison automatikus sebességváltó.

„Némiképp könnyedebb megjelenésével ez a többinél alacsonyabb tehergépkocsi kedveltebb a városi környezetben” – mondta Eng. „Persze nemcsak a megjelenése miatt, hanem azért is, mert a gépkocsivezető egy szintben van, és így jobban kontaktust tud teremteni a többi közlekedővel. Maguknak a járművezetőknek pedig ergonomikusabb a fülke, főként, amikor gyakran kell be- és kiszállniuk.”

Sok építőipari járművet jelentős gyakorisággal használnak sűrű környezetben a nagyobb városokban, ahol sokkal fontosabb tulajdonságok az irányítás alatt tarthatóság, az alacsony zajszint és a kilátás, mint a terepjáró képesség.

A Scania L-széria további előnye, hogy menetszint üzemmódban normál specifikációval körülbelül 24 centiméter szabad hasmagasságot kínál elöl. A felépítményezőket is jól kiszolgálja: a felépítmény az első tengely közepe mögött csupán 42 centiméterre húzódó képzeletbeli vonaltól kezdődhet.

A biztonságos kilátás ablaka   

A biztonság terén az egyik legfontosabb újítás, hogy a Scania ezennel bevezeti opcióként a Scania City Safe Window ablakot a P- és L-fülkék összes változatának utasoldali ajtaján. Az utasoldali ajtón alacsonyan kialakított ablakon keresztül a gépkocsivezető könnyebben észreveheti a tehergépkocsi közvetlen közelében tartózkodó védtelenebb közlekedőket, mint például gyermekeket, kerékpárosokat és gyalogosokat.

„A városi környezetben gyakran közlekedő gépkocsivezetőknek az ajtón kialakított alsó ablak nagyobb biztonsági tartalékokat nyújt, és jelentősen csökkenti a stressz szintjét” – mondta Eng. „A kamerákat és érzékelőket alkalmazó megoldások nem mindig helyettesítik a kilátás, és még inkább a többi közlekedővel való kontaktus megteremtésének a lehetőségét. Bármi, ami segít javítani a gépkocsivezető kilátását, döntő fontosságú lehet a forgalomban közlekedőknek.”

A Scania City Safe Window révén a gépkocsivezető időben észlelheti és kontaktust teremthet a védtelenebb közlekedőkkel, különösen sűrű városi környezetben, ahol a tehergépkocsi-vezetőknek maximálisan figyelniük kell a többiekre.

A Scania City Safe Window fűthető, és az összes P-, illetve L-fülke utasoldali ajtajára rendelhető, vagyis azokhoz a fülkékhez, amelyeket a leggyakrabban használnak olyan városi alkalmazási területeken, mint az elosztás, a hulladékgyűjtés és a különféle karbantartójárművek. Ha ezt választják, akkor valamelyest korlátozott a az ajtó normál oldalablakának nyithatósága. Ám ennek kicsi a jelentősége, mivel úgyis a vezetőoldali ablakot szokták használni iratok, szállítólevelek stb. átadására.

„A fenntarthatóság szemszögéből semmi sem fontosabb, mint a tehergépkocsik környezetre gyakorolt hatásának minimalizálása” – mondta Eng. „A Scania City Safe Window ékes példája annak, hogy a nagyon is kézzelfogható intézkedések számítanak, itt és most.”

 

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Még, még, még egy kis Wrangler
Next Post: Demonstráció miatt lezárják a Lánchidat és környékét szombat délután

Kapcsolódó cikkek

  • Viszik, mint a cukrot Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szeptemberben kezdődik a debreceni BMW autógyár duális szakképzési programja Hírek
  • Újabb primitív féreg akadt fenn a rostán – Forgalmi és jogosítvány nélkül, térdig begipszelve vezetett egy gyökér Hírek
  • Európa mozgásban Hírek
  • Kétszáznál is több hazai település csatlakozott az Európai Mobilitási Hét programjaihoz Ctrl+C - Ctrl+V
  • SzisziPetykóka szerint Magyarország a globális járműipari forradalom egyik éllovasává lépett elő Hírek
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT