Scania news
Az elmúlt időszakot erőteljesen meghatározta a koronavírus-járvány kitörése és ennek következményei, vagyis a kereslet csökkenése, illetve a termelés visszaesése.
2020 első hat hónapjának összegzése
– A nettó értékesítési árbevétel 24 százalékkal 58 469 millió (77 271) svéd koronára csökkent
– A működési bevétel 70 százalékkal 2813 millió (9444) svéd koronára esett vissza
– A készpénzforgalom 1867 millió (3638) svéd koronát ért el a Járművek és Szolgáltatások üzletágban
– 2020 második negyedévében a nettó értékesítési árbevétel 38 százalékkal 25 418 millió (41 179) svéd koronára esett vissza, míg a működési bevétel -192 millió (5237) svéd koronára csökkent
Henrik Henriksson elnök-vezérigazgató hozzáfűzései
„Az elmúlt időszakot erőteljesen meghatározta a koronavírus-járvány kitörése és ennek következményei, vagyis a kereslet csökkenése, illetve a termelés visszaesése. Ez az értékesítést és nyereségességet is károsan befolyásolta. A vállalat hathatós intézkedései mérsékelték ezeket a negatív hatásokat. 2020 második negyedévében a nettó értékesítési árbevétel 38 százalékkal 25,4 milliárd svéd koronára esett vissza, míg a működési bevétel negatív előjelűre változott, -192 millió svéd koronát ért el. A 2020-as év első felében a nettó értékesítési árbevétel 58,5 milliárd, míg a nyereség 2,8 milliárd svéd koronára csökkent, 4,8 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt nyújtva.
A 2020-as év első felében a járműátadások 41 százalékkal estek vissza, lényegében minden régióban mérséklődött a kiszállítások mennyisége. A Scania szolgáltatásainak árbevétele öt százalékkal 13,5 milliárd svéd koronára csökkent 2020 első felében. A Pénzügyi Szolgáltatások üzletága is kisebb, 476 millió (737) svéd koronányi működési bevételről adott jelentést a behajthatatlan követelések tartalékalapjának megnövelése következtében, tükrözve a koronavírus-járvány ügyfeleinkre gyakorolt hatását.
A Scania világméretű termelési rendszere teljesen leállt tavasszal, amikor is az összes üzemet be kellett zárni az alkatrészek hiánya és az ellátási, illetve logisztikai lánc szakadozásai miatt. Ezt követően alacsony szinteken kezdődött el az óvatos újraindítás. A járvány miatti leállás következtében felgyűlt rendelésállományt még nem sikerült keresztülfuttatni. Ezért most azon dolgozunk, hogy ezt a termeléskiesést a termelési mennyiség megnövelésével ellensúlyozzuk.
Ha előre tekintünk, akkor azt látjuk, hogy a keresleti helyzet továbbra is bizonytalan. Az új tehergépkocsik rendelésállományára hatással van az általános gazdasági fejlődés, azonban ez eltérő a világ különböző részein. Ázsiában és Európa egyes részein fellendülés figyelhető meg, míg Latin-Amerikában lassabban mennek a dolgok. A városi és távolsági autóbuszok világméretű piacát súlyosan érintette a járvány, különösen a távolsági és a turistabuszok iránti keresletet. Ugyanakkor a Motorok üzletágában erős a kereslet, és a rendelésállomány még a tavalyi év szintjeit is meghaladja.
A Scania mindeddig még jól megbirkózott a koronavírus-járvány kihívásaival. Gyors és határozott intézkedések eredményeként számos projekt és tevékenység esetében rátapostunk a fékre, hogy csökkentsük a költségeket és készpénzt tartalékoljunk. Nehéz felbecsülni a válság hosszú távú hatásait, és hosszú időbe telik még, amíg a kereslet visszatér a válság előtti szintekre. Ennek fényében, és annak biztosításához, hogy a Scania továbbra is nyereséges maradjon, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy élen járhasson a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban, megfeszített és átfogó munka folyik, hogy hosszabb távra átalakítsuk a Scania költségszerkezetét. Ahogyan a negyedév során bejelentettük, most azzal a nehéz intézkedéssel nézünk szembe, hogy világszinten mintegy ötezer fővel csökkentjük szervezetünk dolgozói létszámát.”