Sikermodell 4.0 :-D
Az új Audi A3 Sportback
Az Audi 1996-ban az A3 modellel megteremtette a prémium kompakt kategóriát. A sikermodell negyedik generációja sportos, digitalizált és teljesen hálózatba kapcsolt. Progresszív dizájnja mögött számos nagyautós innovációt rejt, többek között kifinomult információs és szórakoztató rendszert, kiváló felfüggesztést és magas szintű biztonságot.
Különleges dizájn és világítás
Az új Audi A3 Sportback a sportos dizájn és a kompakt arányok tökéletes elegye. A széles Singleframe hűtőmaszk, illetve a megnövelt első levegőbeömlők tovább fokozzák a prémium kompakt autó dinamikus karakterét. Az izmos kocsitest két végpontját, az első és a hátsó lámpák között érzéki vonal köti össze, amely alatt hangsúlyt kap a nagyobb kerékíveket kiemelő megújult Audi arculat. Innovatív újdonság a Mátrix LED fényszórók digitális nappali fénye. Ez egy pixelmező, amelyben háromszor öt LED-szegmens hoz létre teljesen egyedi fényhatást, amelyről az A3 Sportback érkezése már messziről azonnal felismerhető. A sportos hatású és magas minőségű dizájn az utastérben az új váltókar formájában, alumínium, illetve szénszálas betétekben, izgalmas ajtónyitókban és feketén csillogó műszerfalban ölt testet. Azt üléskárpit most először a fenntarthatóság jegyében újrahasznosított PET palackokból készült.
Digitalizált irányítás, éles kijelzők
Az A3 Sportback pilótafülkéje teljes mértékben a vezetőre összpontosít. A márka nagyobb modelljeiben megszokott elemekből építkezik, 10,1 hüvelykes középső érintőképernyője alapáras. Kézírással is vezérelhető, a betűk felismerését hangosan nyugtázza, irányítása természetes. A multifunkciós kormányon is vezérelhető digitális műszerfal az alapfelszereltség része. Az extraként rendelhető Audi virtuális műszerfal (Audi virtual cockpit) olyan további funkciókat tesz elérhetővé, mint a szélesebb kijelző, vagy az egész képernyős navigáció. A fejlettebb rendszer 12,3 hüvelykes képátmérőjű és háromféle megjelenítési módot kínál, mások mellett egy sportos kinézetet. Felárért a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve is megjeleníthetjük.
Élményfokozó infotainment
Az MMI kezelőfelület mögött az Audi harmadik generációs moduláris infotainment platformja található. Tízszer gyorsabban működik, mint közvetlen elődje, könnyen kapcsolódik a telefonunkhoz, sebesen futtatja az Audi connect szolgáltatásokat fejlett LTE technológiája révén, és természetesen beépített wifi hotspottal is rendelkezik. A felhasználók akár hat különböző profilban is elmenthetik saját beállításaikat – legyen az a kímélő klíma, a pihentető üléspozíció, a leggyakoribb navigációs útitervek, vagy a kedvenc rádióadók. A DAB+ digitális rádióadás standard, az online, illetve hibrid rádióadók hallgatása feláras tétel. A navigációs célravezetés minden korábbinál könnyebb és rugalmasabb. A fedélzeti számítógép a forgalmi helyzet alakulását képes előrejelezni és az esetleges torlódások elkerülésére menetközben újabb alternatív útvonalat kínálni. A Google Earth nagyfelbontású műhold képei mellett a legtöbb európai nagyváros részletes, háromdimenziós térképe is rendelkezésre áll. A kiemelt turisztikai célpontokat fotókkal, nyitvatartási időkkel és szöveges ajánlásokkal támogatja, de az Audi connect egy sor car-to-X szolgáltatást is kínál. Segít szabad parkolóhelyet találni és a közlekedési lámpákkal kommunikálva lehetővé teszi, hogy a zöld hullámot kihasználva suhanjunk át a városon. Okostelefonnal csatlakoztatva használható a myAudi, az Apple CarPlay, vagy az Android Auto, az Audi phone box pedig az autó antennáját használja a készülék helyett, miközben vezeték nélkül tölti. Kis idővel a piaci bevezetést követően az Audi A3 Sportback ügyfelei élvezhetik a Audi connect key kényelmét, amelynek révén androidos okotelefonról lehet majd nyitni, zárni az autót, illetve elindítani a motort, sőt hamarosan az Amazon Alexa is elérhető lesz.
Kulturált motorok
Az új Audi A3 Sportback Európában háromféle motorral érkezik – a 110 kW (150 LE) 1.5 TFSI-vel (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5.1 – 4.8 l/ 100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 116 – 111 g/km*) , illetve a 2.0 TDI-vel, amely választható 85 kW (116 LE) (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 3.6 – 3.5 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 96 – 92 g/km *) vagy 110 kW (150 LE) teljesítménnyel (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 3.9 – 3.7 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 103 – 98 g/km *). Minden motor lenyűgöző nyomatékkal bír, futásuk kifejezetten kulturált. A gyártás kezdetekor ezek az erőforrások csakis elsőkerék-meghajtású változatokban érhetők el hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve gyors reagálású hétfokozatú S tronic váltóval, amelynek megújult kompakt választókarját tolni, valamint húzni lehet. A piaci bevezetés után az Audi fokozatosan további motorváltozatokkal – beleértve villamosított erőforrásokat is -, valamint összkerék-meghajtással áll a vásárlók rendelkezésére.