Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Soha nem látott óriásdűnéken a Scania Torpedo

Posted on 2017.07.20. By AztaCARom

Nehéznek ígérkezett, az is volt, de végül sikerrel teljesítette a 2017-es Silk Way Rally 12. szelektív szakaszát is a Qualisport Racing kamionos különítménye. Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László, a Scania-versenytrió tagjai saját bevallásuk szerint is csak ámultak és bámultak, amikor meglátták, hogy mekkora óriási dűnéken kell áthámozniuk magukat a Torpedóval a Góbi sivatagban…

Jiayuguanból indulva a mezőny egy 182 kilométeres összekötővel kezdett, majd jött a mért szakasz, amelynek távja csupán 254 kilométer volt, de hogy nem akármilyen kihívást jelentett, azt jól szemlélteti a magyar kamionos egység időeredménye: 6 órára 39 percre és 16 másodpercre volt szükségük ahhoz, hogy a sárga csőrössel elverekedjék magukat a szakasz céljáig.

„Tegnap, a versenyzői eligazításon jelezték a szervezők, hogy nagyon kemény nap vár ránk, ám a szelektív elején még a szemünk is kikerekedett, amikor megláttuk, hogy milyen óriási dűnék vannak már rögtön a legelején. Az első 50 kilométer csak ebből állt, de szerencsére gond nélkül, a lendületet jól használva túljutottunk ezen a részen. 170 kilométernél következett egy újabb dűnés szakasz, egy 70 kilométer hosszú gigantikus homokozó, olyan hatalmas katedráldűnékkel, amilyeneket még sohasem láttunk, hiába járjuk tíz éve a világ különféle sivatagait. Ennek első felében egészen bátran mentünk, de ott láttuk, hogy a tatrás Kolomy-nak gondjai vannak, meghibásodott a kormányműve, ezt pedig figyelmeztető jelként vettük és visszafogtuk magunkat, óvatosra vettük a figurát. Nem is bántuk meg, mert könnyű lett volna nagyobb kalamajkába keveredni, így is volt egy rúgótörésünk és egy defektünk is. Nagyon puha volt a homok, az egyik részen például egy fél órát köröztünk, mire ki tudtunk kecmeregni, de a nyomok alapján ott mások is jó sok időt veszítettek. Holnap még nehezebb nap jön, a szervezők szerint a mai csak a bemelegítés volt arra a menetre…” – fogalmazott a kamionos összesítésben továbbra is a 11. helyet elfoglaló Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós, miután beért a szervizparkba Alashan Youqiban.

A kamionosoknál Martin Kolomy előző napi elsősége után visszaállt a világ rendje, a Kamazok újfent domináltak, ám a tatárföldi gyártó napja így sem volt tökéletes. A napi szakasz eredménylistáján Ajrat Margyejev, Anton Shibalov és Eduard Nyikolajev neve díszelgett az első három helyen, az összesítésben élen álló Dimitrij Szotnyikov ezúttal viszont csak a 6. helyet mondhatta magáénak. A pilóta továbbra is vezet, mögötte pedig Shibalov és – Kolomy problémái után újra – Margyejev tanyázik.

Az autósoknál kínai-francia nap volt a mai: a szakaszelsőséget ugyan egy francia pilóta, Christian Lavielle csípte meg, aki alatt egy kínai Baic típusú versenygép dolgozik, míg őt két kínai Liu Kun és Han Wei követte a francia SMG műhely által gyártott buggy-szörnyetegekkel. Az összesítésben vezető Peugeot-pilóta, Cyril Despres csak a 8. helyen zárt, de őrzi vezető pozícióját, míg a mostani jó szerepléssel Han Wei és Liu Kun felkapaszkodtak a 2-3. helyekre. A kategória magyarjai, Szalay Balázs és Bunkoczi László a 18. helyen fejezték be a napot az Opel Mokkával, az összesítésben pedig a 20. pozícióban állnak. „Homokos, gyönyörű pályát jelöltek ki erre a napra a rendezők, ha nem lett volna technikai gondunk, ez lett volna a verseny legjobb szakasza. Dűnék váltakoztak a tevefüves, homokos dombokkal, csak sajnos a szakasz elején elment a fékünk, úgyhogy attól kezdve megint előre kellett gondolkodni, mert gyakran előfordult, hogy nem tudtunk megállni. A CP2 után Lacinak támadt egy mentő ötlete, le lehetett vágni a pályát viszonylag kis büntetés ellenében, s mivel nem volt más választásunk a fékprobléma miatt, megtettük. Azt kell mondanom, ez volt a pálya egyik legélvezetesebb része, mi csináltuk a nyomot a szűz dűnéken, kicsit olyan érzés volt, mint ha előttünk még senki sem járt volna arra. Nem akadtunk el sehol, felszabadító érzés volt” – fogalmazott Szalay Balázs.

Pénteken a 2017-es Silk Way Rally utolsó előtti versenynapja következik, két része osztott szelektív szakasszal. A reggeli 77 kilométeres összekötő után előbb egy 162 kilométeres, majd 158 kilométernyi újabb összekötő után egy 156 kilométeres mért szakasz vár a versenyzőkre. Úgy hírlik, hogy a táv legalább 80 százalékát a Góbi sivatag dűnéi teszik majd ki…

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, Opel Dakar Team, Qualisport, Qualisport Racing, Racing, rali, Scania, Scania Qualisport Torpedó, Scania Torpedo, Silk Way Rally, sport, Szalay, technikai sport, teeprali, tereprali

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Féktelenül
Next Post: Közlekedési balesetben meghalt három magyar Bajorországban

Kapcsolódó cikkek

  • Újra csúcsformában az Audi Q2 (1.) Bemutató
  • Bécsi cargobike-támogatás a speciális kerékpárokra is Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az Open Road Tour első estéjén debütált a Nightster Bemutató
  • Tragédia Budaörsön is Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Kia elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részletei Ctrl+C - Ctrl+V
  • Folytatódik a jármű- és pályafelújítás a Szegedi Közlekedési Társaságnál Hírek

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Magyar Mozgókép Fesztivállal nyílik meg a Foton Audiovizuális Centrum
  • Új vezérigazgató érkezik a PENNY Magyarország élére
  • Ház a kaktuszok között 
  • Elfújjuk a tanulást és megédesítjük a nyarat
  • Otthonos indie folkkal harangozza be új szólólemezét a Big Thief gitárosa
  • Van képünk hozzá (23.06.01.) –  BMW Concept Touring Coupé tanulmányautó
  • Bővítette szegedi részlegét a Lufthansa Systems Hungária
  • Van képünk hozzá (23.05.31.) –  C-HR-t vezet “Az álommeló” győztese
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Barcelona-drukker nyerte az országos foci tesztet
  • Második alkalommal tesztelnek elektromos buszt Békéscsabán a Zöld Busz Programban
  • UV-C fertőtlenítő robotot teszteének
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Fejleszti gyártási és logisztikai kapacitását Dunaharasztiban a Coca-Cola
  • A SPAR csoport több mint 700 akciós ajánlattal várja vásárlóit
  • Elindult az élelmiszerek kötelező akciózása, árleszállítása
  • Ettől függ mennyi buborék van egy szénsavas frissítőben
  • Elnököt választott a Vetőmag Szövetség
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT