Sosem volt még ennyire ütős sz RC F

Még tökéletesebb V8-as

A luxuskupékban elérhető egyik legkorszerűbb V8-as szívómotorral hajtott RC F egyedi hangját csak nagyon kevés társa tudja utánozni. Az 5 literes V8-as (2UR-GSE) az RC F karakterének egyik központi eleme: teljesítménye jelenleg 464 lóerő vagy 341 kW (változatlan az előző modellhez képest) 7100/perces fordulatszámon, forgatónyomatéka pedig 520 Nm 4800/percnél. A motor kulcsszerepét szem előtt tartva a mérnökcsapat olyan apró, ám jelentős változtatásokra összpontosított, amelyek még több egyéniséget és kifinomultságot kölcsönöznek a modellnek, viszont nem érintik az autó és a magas fordulatszámú V8-as blokk közti zsigeri köteléket. A gázreakció fokozása érdekében az újratervezett légszűrőház három jelentős változáson ment át. Az egyik a légstabilizáló bordák beépítése a fő szívócsőrészbe: ezzel csökken a nyomásveszteség, ami a légtömegmérő pontosságát rontaná. A kis bordák a határréteg csökkentésében játszanak szerepet, ami akkor képződik, amikor gyorsan mozgó levegő halad át a légszűrőn. A határréteg csökkentésével a bordák számottevően növelik a beszívott levegő térfogatát és mérséklik a sebességváltozásokat, amelyek a légtömegmérés pontosságát rontanák. A mérnökcsapat változtatott a másodlagos szívónyílás működésének időzítésén is. Az előző RC F-nél a nyílás 3600/perc alatt zárva maradt. Most ezt a küszöböt 2800/percre csökkentették, amitől kellemesebb a motorhang, és alacsonyabb sebességeknél jobb a vezethetőség is. A még precízebb gázreakció érdekében további figyelmet fordítottak magának a gázadási görbének a programozására, amely most lineárisabb, mint eddig. Az első generációs RC F pillangószelep-szabályozását úgy hangolták, hogy rövid pedálnyomásra az autó gyorsan reagáljon. A 2020-as RC F esetében a gázadás a pedálnyomás teljes útja alatt kiegyensúlyozottabb, ezáltal az autó kiszámíthatóbb és precízebben uralható lett. A gázadási jellemzők változtatásait egészíti ki a rövidebb végáttétel, ami a motort a teljesítménysáv középső tartományában tartja. A végáttételt 2,97-ről 3,13-ra rövidítve kiegyensúlyozottabb lett a gázadási görbe – méghozzá anélkül, hogy az előző változatra jellemző azonnaliság-érzet csorbát szenvedne. A lehető leggyorsabb állórajt érdekében az RC F-ben mostantól alapfelszerelés a rajtautomatika. Használatával kb. 4,5 s alatt gyorsul az autó 0-ról 100 km/h-ra. A középkonzoli gomb megnyomásával a rendszer automatikusan a lehető legjobb gyorsuláshoz állítja be a fojtószerep szabályozást és az ESP érzékenységét. Ehhez a vezetőnek nyomva kell tartania a fékpedált, bekapcsolni a rajtautomatikát, majd a gázpedált padlóig nyomni, és felengedni a féket.

Forma és funkció egyensúlya

A kezdetektől erőteljes, jellegzetes dizájnnal bíró RC F új változatának finom frissítései a „versenyzésre termett” funkcionalitást hangsúlyozzák, mindemellett tökéletesen illeszkednek a Lexus legújabb formaterv-irányához. Az első légbeömlők mindkét oldalon nagyobbak lettek, így több levegő jut az olajhűtőkhöz. Az oldalak mentén a küszöb végének megújult homorú formája nemcsak karakteresebbé teszi a megjelenést, hanem a hátsó kerekek melletti légáramlást is egyenletesebbé simítja, a megnyújtott oldalsó splitterek pedig nagy sebességeknél növelik a stabilitást. A LED fényszórókat egybeépítették a nappali menetfényekkel, és ezek együttese jellegzetes karaktert ad az orr-résznek. Az RC F megújult hűtőmaszkján alul végighúzódó szegélynek köszönhetően az autó orra rövidebbnek tűnik, mint valójában. Hátul az új lámpatestek kecsesen simulnak az újraformált lökhárítóba, letisztultabb megjelenést adva az RC F-nek.