Sportautó hozzáértőknek – új Opel Insignia GSi
-
Sportos front- és fardesign, markáns 20 colos kerekek
-
FlexRide-futómű és Brembo-fék, speciális Nürburgring-hangolással
-
Kétliteres közvetlen benzinbefecskendezéses, illetve BiTurbo dízelmotor
-
Könnyű szerkezet, turbótechnika és kis súrlódású nyolcfokozatú automata
-
Torque Vectoring összkerékhajtás, nagy teljesítményű Michelin-sportgumik
-
AGR-minősítésű új sportülés, kiváló oldaltartással és komforttal
-
A GSi felülmúlja a Nürburgringen a típuselőd erősebb OPC-változatát
Élesebb, precízebb, hatékonyabb: az új Opel Insignia GSi azok sportlimuzinja, akik igazán meg tudják becsülni a különlegeset! Különösen dinamikus futómű-hangolásával és 20 colos alufelnire szerelt új Michelin-sportgumijával remekül fogja az utat. Torque Vectoring összkerékhajtása egyedülálló a szegmensben – ennek köszönhetően veszi be élénken a kanyarokat az új Opel Insignia GSi, nyújt maximális oldalvezető erőt és stabilitást, kiváló tapadással. Még aktívabbá teszi a vezetési élményt, hogy nyolcfokozatú automatája kormányon lévő kapcsolókkal manuálisan is váltható. Mindehhez két valódi csúcshajtómű járul: a 191 kW260 LE teljesítményű 2.0 Direct Injection Turbo benzines (hivatalos NEFZ fogyasztás GSi 2.0 Direct Injection Turbo: városi 11,2 l/100 km, országúti 7,1 l/100 km, kombinált 8,6 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 197 g/km), illetve az újonnan konstruált kétliteres BiTurbo dízel, 154 kW/210 lóerővel és soros, kétfokozatú turbófeltöltéssel elért 480 newtonméter nyomatékmaximummal (hivatalos NEFZ fogyasztás GSi 2.0 BiTurbo: városi 8,9 l/100 km, országúti 6,1 l/100 km, kombinált 7,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 192 g/km).
Az Insignia új generációjára amúgy is jellemző a könnyű építési mód, az alacsony súlypont és a kétliteres turbómotor ereje. Ezekből adódik a nagyszerű kiegyensúlyozottság és a kedvező teljesítménysúly. Ennyi belső érték különleges küllemet érdemel: a GSi nagy, krómozott légbeömlője és a leszorító erőt fokozó karakteres spoilere félreérthetetlen nyelven beszél. Az Opelnél külön a GSi-hez fejlesztett bőrkárpitozású kagylóülés, a sportkormány és az alumínium pedálsor szintén megdobogtatja a hozzáértő szívét.
Összességében az új GSi sokkal dinamikusabb a már eleve élénk Insignia Grand Sportnál – a modern sportosság fölényesen jó útfogásával és precíz viselkedésével jelöl ki új színvonalat. Képességeit nagyra értékelhetik a sportos középkategóriájú limuzinok kedvelői. Ezt támasztja alá a stopperóra is: „Az új Insignia GSi jóval gyorsabban tesz meg egy kört a Nürburgring-Nordschleifén, mint az előző generáció erősebb OPC-változata“, jelentette ki a tesztfutamok után Volker Strycek, a Performance Cars és a Motorsport részleg vezetője. Az okok egyike, hogy a GSi 160 kilogrammal könnyebb az összehasonlítható Insignia 2.8 V6 Turbo OPC-nél.
„A kis súly – különösen az első tengelyen –, az alacsony súlypont, a játszi könnyedségű vezethetőség, a széles tartományban kihasználható turbóerő és a kiváló útfogás teszi ennyire gyorssá és hatékonnyá a GSi-t. Ez az autó maga a vegytiszta hatékonyság. Tapadása az aszfalthoz nemcsak a versenypályán előny, hanem közúton is“, biztosít a túrakocsi-versenyző Strycek.
Tesztelés a „Zöld pokolban“, a világ legnehezebb versenypályáján
Az Opel Insignia GSi a Nürburgring legendás északi körén kapta meg végső csiszolását. Az Opel külön tesztközpontot tart fenn ott, sportmodelljeinek hangolására. Ahol anno Jackie Stewart F1-es világbajnok „Zöld pokolról” beszélt, most komplett új futóművet alkottak az Opel mérnökei a GSi-nek. Rövidebb rugók ültetik le 10 milliméterrel a karosszériát, és speciális sport-lengéscsillapítók csökkentik minimumra a mozgását egy-egy gyors körön. Ehhez illően állították be a harapós, négydugattyús Brembo fékeket (tárcsaátmérő 345 milliméter) és az alapból is direkt kormányművet. Az Insignia GSi-ben széria az elektromechanikus FlexRide-futómű, amely a másodperc töredéke alatt adaptálja a csillapítást és a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a széria nyolcfokozatú automata kapcsolási pontjait. A vezető Standard, Tour és Sport mód közül választhat, és ennek megfelelő lesz a kormányzás, illetve a gázvétel. A GSi kapott egy exkluzív verseny-üzemmódot is, ez az ESP-gombbal aktiválható. Ha kétszer egymás után megnyomják, kikapcsolódik a kipörgésgátló, és nagyobb szögű farolást enged meg az avatott kezű pilótának az ESP – például a Nordschleifén.
A sportfutómű és a 20 colos, tapadós Michelin Pilot Sport 4 S gumik együttese remek útfogást eredményez. Hozzájárul ehhez a széria Torque Vectoring összkerékhajtás. A szegmensben egyedülálló, csúcstechnikájú rendszerben hátul két tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos differenciált, a menethelyzetnek megfelelően egyedileg hajtva a kerekeket. Kellemetlen alulkormányzottságot, tehát amikor a külső ív felé csúsznak az első kerekek, nem ismer az Insignia GSi, ehelyett tiszta íveket rajzol a kanyarokba.
A sportlimuzint fölényes képességű kétliteres, benzines turbómotor hajtja, vagy pedig az új kétliteres BiTurbo dízel. A 2.0 Turbo teljesítménye 191 kW/260 LE, maximális nyomatéka 400 newtonméter 2500-4000/percnél. Ezzel mindössze 7,3 másodperc alatt sprintel álló helyzetből 100 km/órára a GSi, majd egészen 250-ig lendülhet ki a sebességmérő mutatója. Aki viszont dízelerőt szabadítana fel, az újonnan tervezett kétliteres BiTurbót rendelheti meg. Soros, kétfokozatú turbófeltöltés hoz ki belőle 154 kW/210 LE teljesítményt 4000/percnél, illetve bivalyerősen húzó 480 newtonméternyi nyomatékmaximumot, már 1500-nál. Ez esetben 7,8 másodperc alatt gyorsul százra a sportautó, és 233 km/órás sebességet ér el.
Mindkét csúcshajtóműhöz teljesen új nyolcfokozatú automatikus váltómű csatlakozik, amely a kormánykerék billentyűiről a volán elengedése nélkül is kapcsolható. Automatikus módban Standard és Sport helyzet közül választhat a vezető.
Sportos attribútumok: az új Opel Performance-sportüléstől a hátsó spoilerig
Az új Opel Insignia GSi-hez jól illenek design-elemei, csúcstechnikája és tartozékai. A lista élén áll az Opel saját fejlesztésű új kagylóülése, amelynek nagyon jó az oldaltámasztása, de a hosszú távú komfortja is. Kiváló ergonómiájáról az AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) igazolása tanúskodik. Akárcsak az Insignia Grand Sporté, ez is szellőztetett, fűtött és masszírozó, oldalpárnái állíthatók. A GSi-ben a magasra felhúzott támlába integrálták a fejtámlát. Példaszerű az Opel Performance-sportülésében a biztonsági öv felfekvése vállmagasságban – egyéb kagylóüléseken korántsem magától értetődő ez. Kétféle bőrkombináció közül lehet választani, mindegyiket GSi-logó díszíti. Ez a felirat látható hátul is, ahol hatékony spoiler kelt leszorító erőt. A hátsó kötény diffúzort imitál, benne két krómozott kipufogóvéggel. Elöl is krómozott a kerekek előtti légbeömlők szegélye. Az utastérben alul lapított kormánykerék, alumínium-pedálsor és fekete tetőkárpit teremt megfelelő hangulatot – a legjobb sportlimuzinok stílusában.
33 éves hagyomány: az Opel GSi-modelljei
Az Insignia GSi a hasonlóan GSi-megjelölésű sportos Opelek hosszú sorát folytatja. Először, 1984-ben a Manta GSi és a Kadett GSi (115 LE, 1800 cm3) keltett feltűnést, majd négy év múlva a két felülfekvő vezértengelyes, négyszelepes Kadett 2.0i GSi 16V 150 lóereje. Ez a motor jelent meg utódjában, az első Astrában is. Alternatívája 1993-tól az Astra GSi lett (1800 cm3, 125 LE). A Corsa különböző generációiból is voltak GSi-modellek: a mára már klasszikussá lett 100 lóerős Corsa A (1988), vagy a Corsa D 2012 augusztusában – egyelőre!
A Frankfurti Autószalonon eldördülő rajtlövéstől ugyanis már az új Insignia GSi írja az Opel sportautóinak következő fejezetét. A limuzin október közepétől rendelhető meg Németországban, majd rövidesen követi az Insignia GSi Sports Tourer kombi.
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/09/12/rajtra-keszen-vartak-frankfurtot-az-opel-vilagujdonsagai/