Bemutatkozik az új Swift Sport

Suzuki Swift Sport világpremier Frankfurtban

A harmadik generációs Swift Sport könnyebb és gyorsabb is elődjénél, alacsonyabban és szélesebben ül, agresszívabb a vonalvezetése, a nyomaték és a tömeg aránya pedig egyértelműen egy kiválóan manőverezhető, élményautóvá teszi. Masao Kobori, a Swift Sport vezető mérnökének szavait idézve „Jól tudjuk, hogy ügyfeleink számára mindennél fontosabb a dinamikus vezetési élmény. Ezért könnyebbé, gyorsabbá és minden szinten vérpezsdítőbbé tettük az új Swift Sportot.”

 
 
Az új Swift Sport főbb jellemzői

Hot hatch” teljesítmény

Erőteljes megjelenés

Pezsdítő vezetési élmény

A menetkész tömeg 80 kg-mal csökkent a mostani mindössze 970 kg-ra, a maximális nyomaték 70 N⋅m-rel nőtt 230 N⋅m-re, és az elismerten könnyen manőverezhető Swift Sport most még gyorsabban reagál, mint valaha. Ennek eredménye a valódi „hot hatch” teljesítmény, amellyel a Swift Sport új szintre lépett.

A modell sportos vonalvezetését és teljesítményadatait még erőteljesebbé teszi az exkluzív hűtőmaszk és lökhárító, az aerodinamikus elülső spoiler, a küszöbspoilerek, a hátsó diffúzor és a tetővégi spoiler. A 17″-os fényezett könnyűfém felnik és a dupla kipufogó teszik teljessé a képet.

Az új utastérbelső stimulálja a vezető érzékeit. A hangsúlyos panelek, a színkontrasztos műszerek és a precíziós tárcsák vizuálisan lenyűgözőek, a félkagylós ülések és a minőségi textúrák pedig gondoskodnak arról, hogy a vezető minden pillanatban szilárdan ura maradjon a helyzetnek.

Swift Sport: „hot hatch” teljesítmény

Az 1,4 literes BOOSTERJET motor 230 Nm nyomatékot ad le, miközben a menetkész tömeg az előző verzióhoz képest 80 kg-mal csökkent. A könnyebb és gyorsabb Swift Sport így egy igazi „hot hatch” lett, amelyben üdítő és sportos élmény a vezetés.

1,4 literes BOOSTERJET motor

Az 1,4 l-es BOOSTERJET benzinmotor nagy teljesítményt ad le kiváló gazdaságosság mellett. Az új turbófeltöltő segítségével a motor nagy nyomatékot képes leadni már alacsony fordulatszám mellett is, miközben a kis lökettérfogat és a közvetlen üzemanyagbefecskendező rendszer optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez.

A közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer hétfuratos befecskendező fúvókákkal rendelkezik, ez pedig nagyobb üzemanyagnyomást és rendkívül finom üzemanyagpermetet eredményez, aminek köszönhetően nő a motor teljesítménye és tisztább a kipufogógáz.

A turbófeltöltő rendszer alapállapotban zárt wastegate szelepvezérléssel van felszerelve, így kiváló reakcióképességet biztosít normál vezetés közben, utazási sebességnél azonban nyit, így csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Az új Swift Sport nyomatékának és tömegének aránya hozzávetőleg 4,2 kg/Nm, amellyel ez az egyik legversenyképesebb modell a piacon.

Az 1,4 literes BOOSTERJET motor egyéb jellemzői:

  1. Változtatható üzemanyagnyomás-szabályozó rendszer, amely csökkenti a részecskemennyiséget (PM) és a részecskék számát (PN) is.

  2. A szívólevegő nyomását kettős érzékelő vezérli a reakciókész működés érdekében.

  3. A teljesítményt növelő léghűtő a beszívott levegő hűtésével növeli a volumetrikus hatékonyságot.

  4. A rövid szívócsonk, a kipufogócsonkkal integrált hengerfej és az inga típusú felfüggesztés csökkenti a tömeget és kompakt kialakítást eredményez.

A motor adatai

6 sebességes kézi váltó

A rövidebb váltóút és a gyorsabb váltás érdekében fejlesztéseket végeztek az előző Swift Sportban alkalmazott 6 sebességes kézi sebességváltón. A hajtóerő finomhangolásával zökkenőmentesebb a váltás, hatékonyabb a visszacsatolás a vezető irányába, és emellett további tervezési finomítások is javítják a közvetlen váltásérzetet, merevséget.

Felfüggesztés
A Suzuki vezető sportmodelljéhez méltó módon a korábbi Swift Sport modellekben is már meglévő fejlett járművezetési képességeket az új Swift Sportban tovább finomították, és így nagyobb menetstabilitást, optimalizált borulási merevséget és dinamikusabb reakciót biztosít.

  • Első felfüggesztés

Elődei nyomában az új Swift Sport is Monroe®* első lengéscsillapítókkal rendelkezik, amelyek híresek kitűnő teljesítményükről. A borulás elleni védelem fokozása érdekében a kanyarstabilizátorok vastagsága megnövekedett, és a rögzítőpontokon a stabilizátorok teflon fészkekbe illeszkednek. A kerékagy és a kerékcsapágyak most egyetlen egységet alkotnak, a csapágyak közötti távolság pedig nőtt, ami így együtt kanyarodáskor 15 százalékkal növeli a kerekek dőlési merevségét. Ezek a fejlesztések anélkül kínálnak nagyobb merevséget, hogy túlságosan növelnék a rugók vagy az elülső stabilizátor rugóállandóját, miközben megőrzik az út és a gumiabroncsok rugalmas tapadását.

  • Hátsó felfüggesztés

A hátsó felfüggesztés kifejezetten úgy lett kialakítva, hogy nagyobb sebesség mellett is kiemelkedő stabilitást biztosítson. A hosszlengőkart külön az új Swift Sporthoz tervezték, hogy a kanyarodás során minimális legyen a deformáció. Az új modell kerékösszetartási merevsége az elődéhez képest 1,4-szeresére javult, a kerékdőlés merevsége pedig közel háromszorosára. A torziós rúd torziós merevségének finomhangolása optimális borulási merevséget biztosít. Elődjéhez hasonlóan az új Swift Sport is Monroe®* hátsó lengéscsillapítókkal rendelkezik, amelynek átdolgozott szelepszerkezete és optimalizált csillapítóerő-karakterisztikája jobb irányíthatóságot és kezelhetőséget eredményez.

*A Monroe® a Tenneco Automotive bejegyzett védjegye.

Swift Sport: erőteljes megjelenés

A Swift Sport orrának megjelenése igazán exkluzív. Az első hűtőrácsnak és a lökhárítónak köszönhetően az autó orra a Swift esetében szokásosnál előrébb nyúlik, ami a feszesség és tettrekészség érzetét kölcsönzi a járműnek. Az új Swift modellcsalád többi tagjára jellemző izmos megjelenés, kifeketített A oszlopok és függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák a Swift Sportban is élénken jelennek meg. A modell elejét, oldalát és hátulját végig keretező fekete aerodinamikai alsó spoilerekkel és a hátsó légterelő szárnnyal övezve, amelyek az aerodinamikai előnyök mellett sportos megjelenést biztosítanak.

Az új Swift Sport egyéb jellemzői:

  1. Egyedülálló, „lépcsős” kialakítású, nagy nyílású, méhsejtmintás hűtőrács

  2. Szénszálas dombornyomás az első hűtőrácson, az első alsó spoileren, a küszöbspoilereken és a hátsó diffúzoron

  3. Vékony küllős, 17″-os könnyűfém keréktárcsák

  4. Kúpos kialakítású dupla kipufogóvégek, amelyek széles fényvisszaverő felülete hatásos megjelenést biztosít

A tengelytáv az előző Swift Sporténál 20 mm-rel hosszabb, a nyomtáv pedig 40 mm-rel szélesebb elöl és hátul egyaránt, ami javítja az egyenesfutást. A teljesítményre és az érzelmi kapcsolatra összpontosító fejlesztési koncepcióval összhangban a karosszéria 15 mm-rel alacsonyabb és 40 mm-rel szélesebb lett, ami a földhöz sokkal jobban tapadó, sportosabb tartást biztosít.

Karosszériaszínek

Az exkluzív bajnoksárga szín a Suzuki Works, a Junior Rally Világbajnokságra benevezett rallyautójának színsémáját követi. A modell összesen hét színben kapható, köztük az új lángvörös gyöngyházmetál és kobaltkék metál színekben, amelyek az új Swift modellcsalád minden tagjához választhatóak.

Bajnoksárga 4(ZFT) Lángvörös gyöngymetál (ZWP) Kobaltkék metál (ZWG)
Gleccserfehér (ZVR) Ezüstmetál (ZNC) Ásványszürke (ZMW) Kozmikus fekete metál (ZMV)

Swift Sport: pezsdítő vezetési élmény

Az új Swift Sport magával ragadó, interaktív, sportos vezetési környezetet teremt, kezdve a piros belső elemekkel és a vezetőközpontú műszerfallal, amely azonnal megindítja a vezető képzeletét. A fő műszerek kontrasztos színeikkel azonnal kivehetőek, az új töltőnyomásmérő és olajhőmérséklet-mérő műszerek pedig tovább fokozzák a sportos vezetés élményét. A Swift Sportban a vezető körül mindenütt precíziós kialakítású, kiváló minőségű textúrák és anyagok találhatóak. Ide tartoznak a félkagyló ülések, amelyekben ülve a vezető és az utas osztozhatnak a sportos vezetés élményében.

A vezető rendelkezésére álló összes kezelőszerv a sportos funkcionalitást és az élvezetet hivatott szolgálni. A lyuggatott bőrrel bevont, D-alakú kormánykerék biztos fogást nyújt: szatén felületét zongorafekete kiegészítők és vörös keresztöltések egészítik ki. Krómbevonatos váltógomb és a könnyűfém sportpedálok teszik teljessé a sportos vezetés élményét.

Az új Swift Sportban egy Bluetooth®-kompatibilis, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használható audiokijelző* egység is található 7″-os érintőkijelzővel és SD-kártyás, 3D-térképes navigációval.

*Lehetővé teszi az okostelefonos alkalmazások kezelését az Apple CarPlay, Android Auto™ vagy MirrorLink™* használatával.
A biztonság mindenek előtt

Az új Suzuki Swift Sport teljesítményében és vezetési élményében megvalósított fejlesztések jelentős biztonsági funkciókkal párosulnak, köztük a fejlett előre néző érzékelőrendszerrel, a kétérzékelős fékasszisztenssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel és más kulcsfontosságú technológiákkal.

Fejlett előre néző érzékelőrendszer

Az új Swift Sport mostantól tartalmazza a Suzuki előre néző érzékelőrendszerét, amely egy egylencsés kamera és egy lézerszenzor együttes használatával végzi a feladatát. Az egylencsés kamera közepes és nagy távolságban észleli jól és azonosítja a forgalom különféle résztvevőit és elemeit, például a gyalogosokat és a sávhatárokat, míg a lézerszenzor kis távolságban és éjszaka – a rendszer a két technológia ötvözésével kiemelkedő funkcionalitást nyújt.

Kétérzékelős fékasszisztens (DSBS)

Haladás közben az új Swift Sport a két érzékelője – az egylencsés kamera és a lézerszenzor – használatával meghatározza, hogy fennáll-e az ütközés veszélye az előtte haladó járművel vagy egy gyalogossal. Egy esetleges ütközés észlelése esetén az autó a helyzet függvényében figyelmezteti a vezetőt, aktiválja a fékrásegítést vagy automatikusan fékez.

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer*

60 km/h feletti sebességnél a sávelhagyásra figyelmeztető funkció figyeli a várható útvonalat, és szükség esetén figyelmeztetéssel, például a kormány rezgésével riasztja a vezetőt.

Az új Swift Sportban a Suzuki most első alkalommal vezetett be sávelhagyásra figyelmeztető rendszert. 60 és 160 km/h közti sebességnél egylencsés kamera észleli a sávot. Amikor a szenzorok azt észlelik, hogy a jármű valószínűleg el fogja hagyni a sávot, a rendszer az elektromos szervokormány szabályozásával automatikusan segíti a vezetőt a jármű forgalmi sávba történő visszakormányzásában.

Figyelmeztetés a vezető fáradására*

Ez a 60 km/h felett működő funkció a vezetési mintákat figyeli, és hang- vagy fényjelzéssel figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad, például a vezető fáradása miatt.

Fényszóróvezérlés*

A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés érzékeli a többi jármű jelenlétét, a fényviszonyokat, és automatikusan vált a távolsági valamint a tompított világítás közt.

Adaptív tempomat

Az adaptív tempomat egy milliméteres hullámhosszú radarral figyeli az autó előtt haladó jármű távolságát, és automatikusan fenntartja a követési távolságot a három beállítható szintnek (kis, közepes, nagy) megfelelően. Ha nem halad jármű az autó előtt, akkor a vezető által beállított (40 km/h–160 km/h) sebességet tartja.

*Az elérhetősége a jármű kivitelétől függ.
Egyéb biztonsági technológiák

  1. Radaros fékrásegítő*1
  2. Vészfékezésjelző
  3. ESP®*2
  4. Gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer
  5. TECT*3 ütközési energiát elnyelő karosszéria
  6. 6 SRS-légzsák
  7. Gyalogosok sérülését csökkentő karosszéria

*1Egylencsés kamerával és lézerszenzorral nem felszerelt járművek esetében
*2A Daimler AG. bejegyzett védjegye.
*3Total Effective Control Technology