• Egyéb

Sportverzió készült a Toyota Hiluxból

Váratlan modellel, a Hilux kisteherautóval bővítette sportos típusainak sorát a Toyota. A Hilux GR Sport egyelőre csak Dél-Amerikában érhető el.

Igensikeresnek bizonyult a Toyota kezdeményezése: a márka hivatalos sport- éstartozékrészlege, a Gazoo Racing eredetileg Japánban indította útjára a sajátnevével fémjelzett sportmodell-családot, ám ma már világszerte elérhető,ráadásul folyamatosan bővül a kínálat. A négy szinten (GR Parts, GR Sport, GR és GRMN) elérhető módosítások az egyedi kiegészítőktől kezdve az optikai ésfutómű-átalakításokon át a teljes körű, teljesítménynövelést is magában foglalóátépítésekig terjednek. A kínálat jelenlegi csúcsát a 215 lóerős, kompresszorosYaris GRMN testesíti meg, de úgy tudni, az újgenerációs Corolla lehet aNürburgring japán mestereinek[1]következő alapanyaga.

A Gazoo Racing-beavatkozások legutóbbi alanya nem személyautó, viszont globális népszerűsége és jelentősége megkérdőjelezhetetlen. A Hilux a Toyota egyik legsikeresebb, legismertebb típusa, gyártásának ötven éve alatt mintegy 18 millió példányban készült. Jelenleg a világ hat országában gyártják, és több mint 180 országban kapható; jó néhány régióban pedig abszolút piacvezetőnek számít. Tereprali versenyautóként már a Dakaron is bizonyította ütőképességét – talán pont ez ihlette a márka brazíliai forgalmazóját, hogy megtervezze és megépítse a Hilux GR Sport kivitelt.

Noha Japánban a GR Sport a kizárólag optikai tuninggal megvadított, műszaki szempontból gyakorlatilag alapkivitelű típusokat jelöli, a Hilux esetében a futómű sem maradt érintetlen. Elöl keményebb rugókat és egycsöves lengéscsillapítókat építettek be, így a duplafülkés jármű változatlan komfort és teherbírás mellett pontosabban irányítható. A 17 colos, dekoratív keréktárcsákra terepabroncsokat szereltek.

Az autó megjelenését a Gazoo Racing jellegzetes piros-fehér-szürke színkombinációja uralja; a fekete motorházfedél és az oldalfalon elhelyezett matricák a Toyota versenyautóit idézik. Új a méhsejt-szerkezetű hűtőmaszk, a tetőlemez szintén fekete, a platón bukókeretet, az első ajtón és a hátfalon GR emblémákat találunk. Az utastérben a Gazoo Racing saját motorindító gombjával és padlószőnyegeivel találkozunk, a fejtámlákat hímzett logó díszíti. A műszerlapok fehérek, a padlókonzolon pedig sorszámozott plakett utal arra, hogy korlátozott példányszámban forgalomba kerülő változatról van szó.

Ahajtáslánchoz nem nyúltak a tervezők, de nem is volt miért: a Dél-Amerikábanforgalmazott verzió 2.8 literes dízelmotorja 177 lóerőt és 450 Nmforgatónyomatékot ad le. Az európai erőforrástól (2.4 liter, 150 LE, 400 Nm)eltérő motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó tartozik, alapfelszerelés azösszkerékhajtás. A modell európai forgalmazásáról egyelőre nincs szó, de haBrazíliában népszerűnek bizonyul, akár nemzetközi karrierbe is foghat a HiluxGR Sport.

Fotók: Toyota


[1] A GRMN betűszó a Gazoo Racing Masters of Nurburgring kifejezésből ered