Stílusos vezetés – a semmiből új dizájn, mégis Passat

Új dizájn, új dimenziók. A Volkswagen a hagyományokban gazdag Passat sorozat dizájnját átvitte a modern korba a kilencedik generáció debütálásával. Az elődhöz képest a felületek szoborszerűbbek, a vonalak dinamikusabbak, a méretek nagyobbak. Az 50 mm-rel hosszabb tengelytáv (2841 mm) itt a különbség. A 4917 mm-es teljes hossz további 144 mm-nek felel meg. A tengelytáv és a teljes hossz megnövekedése nagyobb lábteret jelent hátul és több helyet a csomagtérben. A Passat szélessége mérsékelten, 20 mm-rel 1852 mm-re nőtt. Az 1497 mm-es magasság az elődhöz hasonló maradt. A hosszabb hossz gyakorlatilag változatlan magassággal dinamikusabb arányokat eredményez.

Elöl új LED fényszórókkal. A Passat Variant elejének aerodinamikai (ellenállási együtthatója 0,25) és erőteljes kialakítása jellemzi kiváló jelenlétét. Minden részlet új. Vegyük például a motorháztetőt: míg az előd motorházteteje középen magasabb volt, mint oldalt, addig az új motorháztető most középen alacsonyabb. Szobrászatosan kifelé emelkedik éles vonalakkal, és erőteljes szárnyakat képez. Az új LED-es fényszórók a két modullal együtt jellegzetes megjelenést kölcsönöznek a felettük lévő keskeny, LED-es nappali menetfénynek. Ez a két nappali menetfény elem a hűtőrácsban lévő vízszintes LED-szalag segítségével kapcsolódik egymáshoz. A vizuálisan folyamatos fénycsík széles és elegáns megjelenést kölcsönöz a Volkswagennek. A Volkswagen opcionálisan az IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók új generációjával kínálja a Passatot. Ezek új, nagy teljesítményű távolsági fénnyel vannak ellátva, amelyek jelentősen megnövelték a fénytartományt.

Sziluett éles alávágással. Erőteljes oldalsó karosszériafelületeivel, éles alávágásával (az ajtókilincsek magasságában), jelentősen nagyobb tengelytávjával és hosszú oldalsó ablakfelületeivel a Passat Variant dinamizmust és eleganciát mutat. Elöl és hátul az alámetszett és a kerékházak feletti felületkialakítás erőteljes vállrészeket alkot vékony sziluettben. A markáns D-oszlopok markánsabb előrehaladási szögükkel és dinamikusabb megjelenésükkel illik ehhez a sportos képhez – ez azt mutatja, hogy a továbbfejlesztett dinamikus formatervezés és a csomagtér-növekedés (40 literrel több) nem feltétlenül zárja ki egymást. Az enyhén kiszélesedő kerékházak alatt a Passat Variant akár 19 colos kerekeket is kínál.


Exkluzív Volkswagen podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!





Hátsó végén új vízszintes LED szalag. Az elejéhez és az oldalakhoz hasonlóan az új Passat hátulja is letisztult és erőteljes kialakítású. A folyamatos LED-es hátsó lámpacsoportok, amelyeket ebben a termékcsaládban először használnak, hangsúlyozzák a karosszéria szélességét, és átlátszó, technikai megjelenést kölcsönöznek új 3D-s világításukkal. Funkcionális szempontból a LED elemek optimális jelhatást biztosítanak. A csomagtérfedél felső részén kiemelkedik a nagyméretű tetőspoiler és a D oszlopokon lévő oldalsó légterelő elemek. Ezek az aerodinamikai jellemzők kombinálva csökkentik a hátsó turbulenciát, és hozzájárulnak az alacsony energiafogyasztáshoz és a nagy hatótávolsághoz, a lökhárító alatti diffúzorral együtt.

Minimális légellenállás a maximális hatékonyság érdekében. A Passat Variant egy ötüléses jármű, akár 1920 literes csomagtartóval. És mégis, az aerodinamikája jobb, mint a legtöbb sportjárműnek. A légellenállási együtthatót 0,31-ről a fent említett 0,25-re javították. Az aerodinamika jelentősen hozzájárul a vadonatúj Passat Variant hatékonyságának és gazdaságosságának növekedéséhez. Az új Passat Variant aerodinamikai csúcsértékeit az optimális karosszériaforma, az utolsó részletig történő finomhangolás és a műszaki aerodinamikai jellemzők révén érték el. A műszaki részletek között szerepel egy elektromosan vezérelt radiátorredőny, amely szükség szerint hűtést biztosít. Az aerodinamikai finomhangolás nyilvánvaló, bárhová néz. Az elülső részben a zavaró légturbulenciát a lökhárítóban lévő légfüggönyök minimalizálják; a célzott légáramlás optimális légáramlást biztosít az első kerekek körül és hűti a fékeket. Ezenkívül az alvázat a hátsó diffúzorig gondosan integrálták az aerodinamikai kialakításba. Az új külső tükröket úgy tervezték, hogy minimálisra csökkentsék a szél támadásának területét. Hátul a D oszlopokon található légterelő elemek a tetőspoilerrel együtt csökkentik a légturbulenciát.