Stílusteremtő lenne a BMW Concept i4 tanulmányautó?
A BMW Concept i4 tanulmányautó hangzása
A BMW Concept i4 tanulmányautót nem csupán egyedülálló megjelenése, de hamisítatlan hangzása is kiemeli a tömegből. A koncepció hangzásvilágát a világhírű zeneszerző, Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművész közösen komponálta meg, a BMW IconicSounds Electric márkanév égisze alatt. A bajor prémiumgyártó a BMW IconicSounds Electric márkanév alatt megkomponált hangzásvilág segítségével váltja valóra a vezetés élményének merőben új formáját, összetéveszthetetlen, intuitív, érzelmekben gazdag hangokkal emelve új szintre a hálózatról tölthető BMW modellek hamisítatlan karakterét. Hans Zimmer és Renzo Vitale változatos, könnyed és azonnal felismerhető hangokat komponált, amelyek még inkább elválasztják egymástól a BMW Concept i4 tanulmányautó három „élménymódját”. A hangzásvilágnak természetesen az ajtónyitások és az üdvözlő jelzések is részei.
Járműtechnológiai fejlődés a BMW i4 érkezésével
A sorozatgyártásban kínált BMW i4 a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját is elhozza, amellyel új korszak kezdődik az elektromos mobilitásban. A 2020-ban debütáló BMW iX3 idő előtt utat mutat a jövőbe mutató technológiának, amely 2021-től számos BMW modellben megjelenik – a BMW iNEXT modelltől és a BMW i4 tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé-tól kezdve. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik nemzedéke az elektromos motor, a vezérlőelektronika, a járműtöltő egység és a nagyfeszültségű akkumulátor továbbfejlesztett változatával büszkélkedik, amellyel a BMW Group újabb jelentős lépést tesz a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák világméretű népszerűsítése felé vezető úton. A BMW i4 számára kifejlesztett elektromos motor maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő, amely napjaink belsőégésű V8-as benzinmotorjainak maximális teljesítményével vetekszik. Azonnali teljesítmény-leadásával a BMW i4 egészen páratlan menetdinamikát ígér, példaértékű hatékonyság mellett.
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjában a vadonatúj akkumulátorcella-technológiával dolgozó, továbbfejlesztett nagyfeszültségű akkumulátor is bemutatkozik. A BMW i4 lemezei alatt extrém vékony kialakítású, optimalizált energiasűrűségű energiatároló egység kap helyet, amely mindössze 550 kilogrammot nyom. 80 kilowattóra bruttó energiateljesítményével az új akkumulátor a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál.
Mindent egybevetve, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja nem csupán teljesítményben és hatékonyságban, de a tisztán elektromos hatótávolság tekintetében is új mércét állít az autóiparban.
A BMW i4 sorozatgyártása
A BMW i4 sorozatgyártása 2021-ben kezdődik a BMW Group müncheni gyárában, ahol így a belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással szerelt modellek egyazon gyártósoron látnak napvilágot.
A bajor prémiumgyártó müncheni üzemét kihívást jelentő feladatok elé állítja a BMW i4 érkezése, hiszen a tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé karosszériaváza – már csak a padlólemezbe épített nagyfeszültségű akkumulátor okán is – nagymértékben eltér a gyártósorokon eddig készült modellekétől. A Münchenben működő gyártósorok 90 százalékban megfelelnek a BMW i4 sorozatgyártási követelményeinek, a tömegtermelés beindításához azonban az eltérő 10 százalékot – kiváltképp a modell hátsó kialakításának gyártóegységét – is fel kell építeniük a mérnököknek.
A nagyfeszültségű akkumulátor beépítéséhez új gyártóegységet alakítanak ki: az energiatároló egységet alulról kell behelyezniük a készítőknek a BMW i4 karosszériavázába. A legnagyobb kihívást a zsúfolt üzemcsarnok átalakítása jelenti, amely során a régi gépek helyét új összeszerelő berendezések veszik át – mindezt ráadásul hat hét alatt. Egy ilyen mértékű átalakítás hosszú távú gondolkodást és precíz munkavégzést követel.
A BMW Group mintegy 200 millió euró befektetésével készíti fel müncheni gyárát a BMW i4 érkezésére.