Stratégiai frissítés

Strategy Update: Mercedes-Benz Vans will seine Position als führender Hersteller leichter Premium-Nutzfahrzeuge weiter ausbauen

A Mercedes Benz Vans tovább erősíti pozícióját a prémium könnyű haszongépjárművek vezető gyártójaként

Az üzletág kihasználja erős versenyelőnyét diverzifikált portfóliójának, rugalmas üzleti modelljének és prémium stratégiájának köszönhetően
A csúcskategóriás szegmensekre és a különböző könnyűhaszonjármű-iparágak legjövedelmezőbb felhasználási eseteire összpontosítva
Az új, erre a célra épített Vans Electric Architecture (VAN.EA) bevezetése biztosított lesz

A Mercedes-Benz Vans vezető pozíciója az elektromos hajtás és a digitális élmény terén a prémium kishaszonjárművek szegmensében
A Mercedes-Benz Vans 2026-ra 20%-os, 2030-ra pedig több mint 50%-os BEV-részesedést céloz meg
Pénzügyi ambíciók: kétszámjegyű ROS (korrigált) a Mercedes-Benz Vansnál az évtized végéig; az állandó költségek körülbelül 20%-os csökkentése az évtized közepéig
A Mercedes-Benz Vans felvázolta fókuszált stratégiáját, amelynek célja a nyereséges növekedés a magán- és kereskedelmi furgonok szegmensében. A stratégia legfontosabb céljai közé tartozik: a márka pozíciójának további erősítése a felső piaci szegmensekben, a költség- és ipari versenyképesség ambícióinak emelése, valamint az iparág vezető szerepe az elektromos hajtástechnika és a digitális élmény terén. A Mercedes-Benz AG-n belül nagyon sikeres és teljesen integrált üzleti egységként a Mercedes-Benz Vans a könnyű haszonjárművek (LCV) szegmens alapítója és megújítója – az autókat és teherautókat összekötő szegmens. Mintegy 30 évvel ezelőtt létrehozta a „Sprinter” szegmenst, és ma is a Sprinter a portfólió zászlóshajója. A Mercedes-Benz Vans az elektromos furgonok terén is előfutára volt: 2010-ben a részleg bemutatta első elektromos sorozatgyártású furgonját, a Vito E-CELL-t. 2023-ban a Mercedes-Benz Vans teljesen elektromos változatokat kínál minden szegmensben, a kicsitől a közepes méretűtől a nagy furgonokig. A már összesen több mint 40 000 eladott eVannal a Mercedes-Benz Vans erőteljes növekedést és akár 20%-os, 2030-ra pedig több mint 50%-os EV részesedést céloz meg.

„A Mercedes-Benz stratégiai tervünk világos: a technológia és márkánk erejének kihasználása piaci pozíciónk és nyereségességünk növelése érdekében. Ez nem csak luxusautó-üzletágunkra vonatkozik, hanem a Vans-stratégiánkra is. A Vans a Mercedes-Benz sikeres, teljesen integrált üzleti részlege, amely szabadon meghozhatja az összes szükséges döntést ügyfelei egyéni igényeinek kielégítése érdekében. Ugyanakkor a Vans üzletág teljes hozzáféréssel rendelkezik az autóipari üzletágunkkal való technológiai és innovációs megosztáshoz, és annak előnyeit. A Vans vonzó üzletágban működik, és egyedülálló prémium piaci pozíciót élvez, ami lehetővé teszi számára, hogy olyan erős megtérülést érjen el, amely kiegészíti luxusautó-üzletágunkat.”
Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnöke

„A prémium kisteherautó-szegmens vezetőjeként célunk, hogy ügyfeleink számára a legkívánatosabb furgonokat és szolgáltatásokat kínáljuk. Ma kivételes technológiát, kiemelkedő megbízhatóságot és személyre szabott megoldásokat kínálunk ügyfeleink számára a nyereséges piacokon és iparágakban. A VAN.EA-val, az új, erre a célra épített elektromos architektúránkkal pedig a kishaszonjárművek iparának élére állítottuk az irányt.
elektromos hajtás és digitális élmény.”
Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Vans vezetője

A Mercedes-Benz Vans stratégiája négy pilléren nyugszik:

CÉLJA meg a prémium szegmenseket, és összpontosítson a nyereséges növekedésre
A Mercedes-Benz Vans továbbra is a prémium szegmenseket célozza meg, és a nyereséges növekedésre összpontosít. A divízió a növekvő árrésű régiókra, csatornákra, termékekre és iparágakra koncentrál. A magán- és kereskedelmi ügyfeleket egyaránt kiszolgáló Mercedes-Benz Vans minden szegmensben differenciált megközelítést alkalmaz. A privát furgonok esetében ez a Mercedes-Benz átfogó luxusstratégiájának adaptálását jelenti, hogy az minden termék, szolgáltatás, vásárlói interakció és digitális élmény szerves részévé váljon. Ezért a Mercedes-Benz Vans tovább bővíti termékportfóliójának csúcsát – például a közelgő új V-osztállyal. Ezzel párhuzamosan a divízió prémium stratégiát folytat a haszonjárművek szegmensében, amely a divízió különböző iparágakat kiszolgáló értékesítési részesedésének mintegy 80%-át teszi ki.

Ma Európa a divízió legerősebb piaca – világszerte 60%-os részesedéssel a teljes értékesítésből. Az Egyesült Államokban pedig a Mercedes-Benz Vans megduplázta piaci részesedését a 2018-as 8%-ról 2022-re 16%-ra, ezzel is erős piaci pozíciót biztosítva.

A jövőre nézve jelentős növekedési potenciált látunk az Egyesült Államokban a prémium kereskedelmi nagyteherautók és Kínában a luxus egyéni furgonok terén. Az Egyesült Államokban a Mercedes-Benz Vans célja, hogy 2030-ig nyereségesen és jelentősen növelje eladásait, valamint bővítse portfólióját a VAN.EA-alapú kereskedelmi furgonok kínálatával. Mind az Egyesült Államokban, mind Kínában a Mercedes-Benz Vans először törekszik arra, hogy a VAN.EA-alapú magánfurgonokat páratlan luxuspozícióban kínálja, hogy még jobban megfeleljen kifinomult vásárlói elvárásainak. Az Egyesült Államokban a Mercedes-Benz Vans először kínál majd privát elhelyezésű, közepes méretű luxusautót.

A Mercedes-Benz Vans egy magán- és kilenc kereskedelmi ágazatot szolgál ki. És bár mindegyiknek megvannak a maga sajátos követelményei, ezek mind fontosak a világ zökkenőmentes működéséhez. A kínálat az alapvető futár-, expressz- és csomagjárművektől a rendkívül jövedelmező lakóautó-szegmensig terjed.

A világméretű CEP-piac az évi 6-8%-os éves növekedéssel a teljesen elektromos városon belüli és városközi mobilitás erős mozgatórugója. A Mercedes-Benz Vans a CEP-ipar felső ársávjaira összpontosít, ahol először kíván VAN.EA-alapú CEP-specifikus változatot gyárilag kínálni.

A Mercedes-Benz Vans emellett a VAN.EA-n alapuló, teljesen elektromos, közép- és nagyméretű lakókocsik új modelljével bővíti a gyári lakóautók portfólióját. A divízió célja, hogy nemzetközi lakóautó üzleti partnereivel világszerte meghatározza az új iparági szabványt.

„A kereskedelmi kisteherautók prémium szegmenspozícionálása és az egyéni kisteherautók luxuspozicionálása lehetővé teszi számunkra, hogy tovább erősítsük fókuszunkat a magas árrésű régiókra, csatornákra, termékekre és iparágakra. Az általunk kiszolgált iparágak széles köre rugalmassá teszi vállalkozásunkat – ami komoly versenyelőnyt jelent.”
Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Vans vezetője

EMBRACE ügyfeleit, és növelje élettartama bevételeit
A Mercedes-Benz Vans elkötelezett amellett, hogy erős és hosszan tartó kapcsolatokat ápoljon ügyfeleivel – legyen szó magán- vagy kereskedelmi ügyekről. A lojalitásnak ezt a szintjét már a Sprinter európai visszavásárlási aránya is bizonyítja, amely 2021-ben 74% volt. Ezen túlmenően a divízió kereskedelmi ügyfélszolgálata, amely ma üzletének gerincét képezi, a jövőben még nagyobb megkülönböztető tényezővé válik: a Mercedes-Benz Vans tovább bővíti kínálatát, például a mobil javítási szolgáltatását az ügyfelek telephelyén, és helyszíni technikusokkal komplex javítási esetekre.

A Mercedes-Benz Vans a közvetlen értékesítésre is áttér az értékesítési folyamatok egyszerűsítése és a költségek csökkentése érdekében. Ez lehetővé teszi a divízió számára a kedvezmények kezelését és a márkán belüli verseny megszüntetését, hogy ügyfelei számára tisztességes üzleteket biztosítson, és egyúttal csökkentse az értékesítési költségeket. A divízió célja, hogy járművei több mint 20%-át online értékesítse, és 2026-ra több mint 75%-ra emelje az európai közvetlen értékesítések arányát egy omnichannel értékesítési tapasztalat révén. Ezen túlmenően a Mercedes-Benz Vans a digitális extrák széles skáláját és a mércéket beállító ügyfélszolgálatot kínálva a jármű üzemidejének maximalizálása érdekében az élettartam-növekményes bevételek elérésére összpontosít.

VEZETÉS az elektromos hajtás és a digitális élmény terén
A Vito E-CELL 2010-es bevezetésével a Mercedes-Benz Vans úttörő szerepet játszott az elektromos gyártásban a könnyű haszongépjárművek üzletágában. 2023-ban a Mercedes-Benz Vans teljesen elektromos változatokat kínál minden szegmensben, a kis és közepes méretű furgonoktól a nagy furgonokig – 2030-ra megcélozva az 50%-ot meghaladó elektromos járművek részesedését mind a magán-, mind a kereskedelmi modellportfólióban. Minden újonnan kifejlesztett kisteherautó egy innovatív, moduláris és méretezhető elektromos architektúrán fog alapulni: a VAN.EA, amely az alapját képezi a Mercedes-Benz vezető szerepének az elektromos hajtás terén. Minden jövőbeli közép- és nagyteherautó erre épül, legyen szó kereskedelmi használatra, sokoldalú prémium univerzálisként vagy magán luxusautóként. A VAN.EA-alapú járművek az ügyfelek és egyéni igényeik hozzáadott értékére összpontosítanak. A VAN.EA-t a semmiből fejlesztették ki akkumulátoros elektromos járműként (BEV), és a hatékonyságra és a teljesítményre összpontosít. A VAN.EA 2026-os bevezetése fontos mérföldkő lesz a divízió Ambition 2039 céljainak – a nettó szén-dioxid-semleges új járműflotta – elérése felé.

A mai napig az új Mercedes-Benz eSprinter a legsokoldalúbb és leghatékonyabb Mercedes-Benz eVan. 2022 októberében a Mercedes-Benz Vans egy tesztvezetéssel bizonyította hatékonyságát, valós körülmények között expressz szállítással. Az útvonal egy töltéssel vezetett Stuttgartból Münchenbe és vissza. Az új eSprinter most egy újabb speciális tesztet hajtott végre az Egyesült Államokban. Az új eSprinter 113 kWh-s akkumulátorral szerelt gyártás előtti járműve haladt az igényes útvonalon Las Vegasból (NV) a Mercedes-Benz Tech Centerbe (Kalifornia, Long Beach). Ez 275 mérföldnek (443 kilométer) felel meg – az eSprinter újratöltés nélkül teljesítette az utat.

Ezen túlmenően a kisteherautók ügyfelei teljes hozzáférést kapnak a vadonatúj Mercedes-Benz High Power Charging hálózathoz a meglévő és növekvő IONITY hálózat mellett. A tervek szerint az évtized végéig világszerte 10 000 nagy teljesítményű töltőre bővítik. A Mercedes-Benz Vans emellett a Mercedes me Charge digitális szolgáltatást is kínálja a B2B ügyfelek számára az új eSprinterrel kezdődően, amely 300 000 töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa-szerte. A Mercedes me Charge Európa egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózata, és az ügyfelek kényelmesen és egyszerűen tölthetik majd fel járműveiket.

A Mercedes-Benz Vans már bizonyította szakértelmét és erős múltját a járműszoftverek és a digitális extrák fejlesztése terén. Ma a részleg mintegy 30 digitális extrát kínál a Mercedes me alkalmazáson és áruházon keresztül, és ezt a választékot gyorsan bővítik és optimalizálják. Erre építve digitális stratégiája átfogó, egyértelmű, háromrétegű megközelítést követ a szoftveralapú bevételek megteremtésére. Az első rétegben a Mercedes-Benz Vans járművekhez kapcsolódó funkciókat kínál – például személyre szabott navigációt a túlméretezett járművekhez, például lakóautókhoz, amelyek speciális útvonaltervet igényelnek a nagyméretű járművek útkorlátozásaihoz. A második réteg ügyfélspecifikus digitális extrákból áll, amelyeket egy egyedi, saját fejlesztésű eszköz, az Onboard Logic Unit (OLU) biztosít, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a divízió termékeit saját specifikus digitális infrastruktúrájukba integrálják. Példa erre az egyedi intelligens töltés- és terheléskezelés, amelyet a DPDHL-lel együtt fejlesztettek ki. Ez a digitális megoldás az Onboard Logic Uniton alapul, amely lehetővé teszi elektromos kisteherautóink zökkenőmentes integrálását a DPDHL meglévő vállalati rendszerébe. Így a DPDHL intelligens töltést valósíthat meg a teljes flottája számára. A jövőben a harmadik réteg kibővíti a Mercedes-Benz Vans digitális kínálatát az MB.OS operációs rendszerbe integrált áruszolgáltatásokkal és harmadik féltől származó alkalmazásokkal, amelyek 2026-tól az összes VAN.EA alapú jármű szerves részét képezik. tovább.

A Mercedes-Benz jelenleg az MB.OS-t fejleszti szabadalmazott operációs rendszereként, egy rugalmas, moduláris és szolgáltatásalapú chip-to-cloud architektúrát, amelyet a B2B-specifikus szoftverkínálatához terveztek. Az MB.OS lehetővé teszi a Mercedes-Benz Vans számára, hogy a jövőben gyorsan bővítse és optimalizálja digitális extráit és szolgáltatásait, így még több személyre szabott kereskedelmi alkalmazást kínálhat ügyfelei számára. A Mercedes‑Benz Vans most először kínál új és meglévő, harmadik féltől származó alkalmazások átfogó választékát, amelyek relevánsak a kereskedelmi ügyfelek és a divízió fő iparágai számára. Az operációs rendszer a jelenleginél sokkal gyorsabb és nagyobb horderejű Over-the-Air (OTA) frissítési funkciók alapjául is szolgál majd, valamint lehetővé teszi az automatizált vezetési képességek fejlesztését a SAE 2-es szinttől felfelé. Az MB.OS és annak technikai lehetőségei alapján a divízió az évtized végére szeretné elérni a magánügyfelek számára a SAE 3-as szintet. A VAN.EA-alapú járművek piacra dobásával a vállalat SAE Level 2 képességeket biztosít. A kereskedelmi szegmensben a SAE 4. szintet az évtized végére tervezik megvalósítani, hogy kihasználják a vezető nélküli szállításban rejlő üzleti lehetőségeket.

ALACSONYABB a teljes költségalap és javítja az ipari lábnyomot
A jövedelmezőség és a versenyképesség növelése érdekében a Mercedes-Benz Vans átfogó költségkezdeményezést hajtott végre vállalati, működési és termékszinten. Vállalati oldalon a divízió a fix költségeket elsősorban a folyamatok racionalizálásával és digitalizálásával kívánja csökkenteni – az évtized közepéig mintegy 20%-os csökkentést célozva meg 2019-hez képest. Emellett a Mercedes-Benz Vans szinergiák révén tovább erősíti versenyelőnyét. a Mercedes-Benz AG-val.

A Mercedes-Benz Vans célja a gyártási folyamatok jelentős javítása és a gyártási költségek csökkentése. A teljesítmény növekedését a termékportfólió összetettségének csökkentése, az alapvető gyártási folyamatok hatékonyságára való összpontosítás, az egy járműre jutó munkaórák akár 25%-os csökkentésével 2025-ig 2019-től, az energiafogyasztás optimalizálása és a digitális technológia felhasználása a hatékonyság növelése jelenti. minden saját műveleten keresztül.

A megfelelő tőkeallokációra és az optimalizált fixköltség-struktúrára összpontosítva a Mercedes-Benz Vans átszervezte globális ipari lábnyomát is. A részleg átalakítja globális termelési hálózatát, hogy hatékonyabbá, rugalmasabbá és a mobilitás elektromos jövőjéhez igazodva tegye azt. A VAN.EA a Jaworban (Lengyelország), Vitoriában (Spanyolországban), Düsseldorfban (Németországban) és másokban épül majd. Ezt olyan átalakulási változások kísérik, amelyek növelik a termelékenységet. A több telephelyre kiterjedő lábnyom fenntartja azt a képességet is, hogy a gyorsan változó piaci feltételekre reagálni tudjon, miközben optimalizálja a költségpozíciót. Ludwigsfeldében (Németország) a divízió továbbra is a Sprinter és az eSprinter gyártását végzi majd, és az üzem az eVan testreszabásának, például lakóautóknak a kompetenciaközpontja is lesz.

A lengyelországi Jaworban az első kizárólag elektromos kishaszonjárműveket gyártó üzem új mércét kíván felállítani a termelékenység, a lean működés és a fenntarthatóság terén a prémium elektromos haszonjárművek gyártásában világszerte. A Jawor gyártása nettó szén-dioxid-semleges lesz – ahogy a Mercedes-Benz Vans összes saját üzeme is. A Mercedes-Benz Vans azonban most először tervezi, hogy energiaszükségletének 100%-át megújuló energiával fedezi. A Mercedes-Benz Vans célja a különböző megújuló energiaforrások kombinációja, hogy fedezze az áram- és hőszükségletet. Ezek várhatóan magukban foglalják a fotovoltaikus energia maximalizálásából származó villamos energiát, a szélenergiát és a levegő hőszivattyúkkal történő hőtermelést, a geotermikus és naphőenergiát, valamint szükség esetén a csúcsidőszakban tartalékként kis mennyiségű biogázt.

A legújabb üzem a karcsúbb és költséghatékonyabb termelést fogja elősegíteni, és együtt jár a divízió gyártási lábnyomát érintő egyéb jelentős változásokkal. Mindezek az intézkedések együttesen jelentős javulást eredményeznek a költségszerkezetben, és megalapozzák a jövedelmező, 100%-ban elektromos meghajtású portfóliót a jövőben, valamint azt a törekvésünket, hogy kétszámjegyű (kiigazított) árbevétel-megtérülést érjünk el az év végéig. évtized.

„Sikertényezőink a következők: a luxus és a prémium szegmenshez igazodó termék- és szolgáltatásportfólió, a kiszolgált iparágak széles skálája, valamint a legmagasabb szintű árképzés és vásárlói hűség. Amellett, hogy egyértelműen a legjövedelmezőbb piaci szegmensekre összpontosítunk, a költségpozíciónk további javítását célzó intézkedésekre koncentrálunk. Ezért egy világos előremutató útra összpontosítunk – egy rendkívül ambiciózus technológiai ütemtervvel, amely az ipart a teljesen elektromos jövő felé vezeti.”
Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Vans vezetője

A Mercedes-Benz Vans stratégiáját három vezérelv húzza alá: a fenntarthatóság, a digitalizáció és a rendkívül motivált csapat.

A Mercedes-Benz AG részeként a Mercedes-Benz Vans teljes mértékben elkötelezett a csoport fenntartható üzleti stratégiája mellett. A Csoport egyik legfontosabb átalakítási célja a dekarbonizáció, amelyet fenntartható üzleti stratégiájának határozott elemévé tett. Ezt a célt tükrözi az „Ambition 2039” és a „csak elektromos” megközelítés. A Mercedes-Benz Vans célja, hogy 2026-ra akár 20%-os, 2030-ra pedig több mint 50%-os elektromos járművek részesedése legyen, a Mercedes-Benz Vans célja a CO2-kibocsátás jelentős csökkentése az új kisteherautók teljes életciklusa során.

A Mercedes-Benz kisteherautóknak szánt első stratégiai frissítéssel kapcsolatos további információk a következő címen érhetők el: https://media.mercedes-benz.com/2023-strategy-update-mercedes-benz-vans