Streit Cougar

Hamarosan eljön az idő, amikor a gyalogságot robotkutyák és drónok váltják fel a harcászatban. Ma még azonban hús-vér katonák hajtják végre a műveletek többségét, nekik pedig valahogy el kell jutniuk A-ból B-be. Az ehhez rendelkezésükre álló járművek globális kínálata zavarba ejtően gazdag, és némelyikük nemcsak katonai, de autós szemmel nézve is érdekfeszítő. Ezekből mutatjuk be most a tíz legérdekesebbet.

A speciális feladatokra tervezett, különleges műszaki paraméterekkel bíró katonai járműveknek mindig is megvolt a civil rajongótábora. Az internet megjelenésével aztán annyi minden egyébhez hasonlóan ez a terület is átláthatóbbá, szélesebb körben megismerhetővé vált.

Míg harminc évvel ezelőtt a világhíradókból tájékozódó nagyközönség azt hihette, nincs élet a Humvee-n túl, ma már néhány kattintással felderíthetjük a könnyű harci járművek sokszínű világát. Az átlagember persze egészen más szemmel nézi ezeket a gépkocsikat, ami azok fejlesztőit is óhatatlanul befolyásolja. Míg az esztétikum, az egyedi megjelenés korábban sokadrangú szempont volt egy katonai célú jármű fejlesztése során, a gyártók ma már a célszerűség és a megbízhatóság követelményein túl arra is ügyelnek, hogy újdonságaik megjelenésükkel elérjék a közönség egyre magasabb ingerküszöbét.

A külcsín bűnét mi sem tagadjuk: összeállításunkban főleg olyan járművek szerepelnek, amelyek harcászati funkciójukon túl az átlagos autórajongók szívét is képesek megdobogtatni. Az autonóm mobilitási technológiák fejlődésének ütemét elnézve egyáltalán nem lehetünk biztosak abban, hogy tíz év múlva is hasonló modellek szolgálják majd ki a világ fegyveres erőit – addig gyönyörködjünk tehát bennük, amíg lehet.

Streit Cougar

Az Egyesült Arab Emírségekben működő Streit csoport a világ minden pontján, így Ukrajnában, a Kraz üzemében is gyártja civil és katonai célra szánt, páncélozott járműveit. A Toyota Land Cruiser 79 terepjáró sziklaszilárd alapjaira épülő Kraz Cougar tetőre szerelt géppuska-állását a páncélozott oldalfalakon, valamint a hátsó ajtón kialakított lőnyílások egészítik ki. A 2+6 személyes belső térben négypontos biztonsági övek rögzítik a katonákat – a jármű létezik tíz fő szállítására alkalmas, illetve mentőautóként is bevethető, nyújtott változatban is. A lökhárítók törésre méretezett darabok, a 90 literes üzemanyagtartály pedig golyó- és robbanásálló kialakítású. A 265 lóerős, 4.5 V8-as dízelmotorhoz ötfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik.

smartermedia