Subaru Solterra
A SOLTERRA – a márka első, világszerte bevezetésre kerülő elektromos járműve – fejlesztése során a Subaru arra törekedett, hogy felülmúlja a vásárlók elektromos autókkal szemben támasztott elvárásait, és olyan praktikus járművet tervezzen, amelyet a vásárlok nyugodt szívvel és magabiztosan választhatnak, hiszen ez a jármű lesz a Subaru jövőbeni elektromos autóinak sarokköve. Mindemellett a Subarunak az is célja volt, hogy olyan SUV-t alkosson, amelyet a meglévő Subaru vásárlók is valódi Subarunak érezhetnek.
Az elektromos meghajtás által kínált új értékekkel, és a Subaru évek óta követett “enjoyment and peace of mind” (élvezet és nyugalom) filozófiájával összhangban a SOLTERRA egy autentikus SUV környezettudatos formában, ami ugyanazzal a magabiztossággal vezethető, mint a többi Subaru SUV.
Külső és belső
- Az egybefüggően kialakított hatszögletű maszk fejezi ki az elektromos meghajtás energiahatékonyságát. Az ebből a hatszögletű formából kiinduló vízszintes tengelyű karosszériavonalak és a belülről kidomborodó dinamikus sárvédők hangsúlyozzák az SUV erőteljességét.
- Az alacsony műszerfal és – Subaruk esetén most először – az erre ráhelyezett, kormánykerék felett látható műszerek a belső tér tágas kialakítását tették lehetővé.
e-SUBARU Global Platform
- A széles körben elismert és jól bevált Subaru Global Platform fejlesztése során felhalmozódott tudásunkat és tapasztalatainkat felhasználva az e-Subaru Global Platformot a Toyota Motor Corporation-nel közösen, kifejezetten különféle elektromos járművekhez használható padlólemezként fejlesztettük ki. Az e-Subaru Global Platform kiváló vezetési dinamikával olyan vezetési élményt tesz lehetővé, amely kiváló stabilitást biztosít, és a kezelhetőség lineárisan reagál a vezető kormánymozdulataira.
- A padló alatt elhelyezett nagy kapacitású akkumulátor-csomagok a jármű szerkezetének szerves részét képezik, ez alacsony súlypontot, valamint nagy karosszéria-szilárdságot és merevséget biztosít.
Menettulajdonságok/AWD rendszer
- A SOLTERRA egy teljesen új hajtáslánccal van felszerelve, amelyben az első és hátsó kerekeket különálló elektromotorok mozgatják. Kihasználva a SUBARU által sok éven át felhalmozott, mind a négy kerék precíz vezérlésében szerepet játszó AWD technológiában rejlő szakértelmét, az elektromos motorok agilis reakcióját, valamint az első és a hátsó kerekek közötti rugalmas hajtóerő-elosztást, a SOLTERRA teljes mértékben kihasználja a négy kerék tapadását, ezzel magabiztos és nyugodt vezetést kínálva.
- A többi SUBARU SUV modellhez hasonlóan a SOLTERRA is rendelkezik az összkerékhajtást vezérlő X-MODE rendszerrel, ami növeli a biztonságérzetet földutakon és kedvezőtlen útviszonyok mellett. Az új Grip Control funkció stabilizálja a járművet, és lehetővé teszi az egyenletes sebességgel történő haladást még egyenetlen utakon is, ezáltal tovább növelve a jármű képességeit.
Biztonság
- Az egyes karosszériaelemek vázszerkezetének kialakítása és az anyagszilárdság optimalizálása lehetővé teszi, hogy a SOLTERRA tömege alacsonyabb maradhasson úgy, hogy ezzel egyidejűleg mégis kiváló ütközésbiztonsággal rendelkezzen.
- Ütközés esetén az ütközési energiát a terhelést több karosszériaelemnek átadó szerkezet hatékonyan nyeli el. Ez nemcsak a jármű utasait védi, hanem megóvja az elektromos rendszer nagyfeszültségű alkotóelemeit is.
További információért látogasson el a következő honlapra
www.subaru.hu/solterra
A SOLTERRA fontos szerepelt tölt be a Subarunál, amit a vállalat “delivering happiness to all” (boldogságot biztosítani mindenkinek) mottója fejez ki, és aminek az a fő üzenete, hogy szembe kell nézni a globális felmelegedés és az éghajlatváltozás kihívásaival annak érdekében, hogy a jövőben is mosolyt csalhassunk mindenki arcára.
A járművet egy 2019-ben kötött üzleti és pénzügyi partnerség keretében a Toyota és a Subaru közösen fejlesztette ki. A két vállalat „Let’s make ever-better cars together” (Készítsünk együtt egyre jobb autókat) szlogen alatt egyesítette azokat a technológiákat és ismereteket, amelyeknek mindketten tapasztalt szakértői, és a két vállalat mérnökei baráti rivalizálást folytatva közösen fejlesztették ki az új járművet.
A SOLTERRA 2022 közepétől kerül piaci bevezetésre Japánban, az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Európában és Kínában.
A SOLTERRA AWD műszaki adatai (Japán belpiacos modell, saját mérések)
Hosszúság x Szélesség x Magasság | 4 690 mm x 1 860 mm x 1 650 mm | |
Utaskabin hossza | 1 940 mm | |
Utaskabin szélessége | 1 515 mm | |
Utaskabin magassága | 1 160 mm (normál tető / napelemes tető) 1 145 mm (üvegtető) | |
Szállítható személyek száma | 5 fő | |
Tengelytáv | 2 850 mm | |
Min. kanyarodási sugár | 5,7 m | |
Min. hasmagasság | 210 mm | |
Jármű tömeg | 2 020 kg | |
Jármű össztömeg | 2 295 kg | |
Hatótáv egy töltéssel (WLTC japán szabvány szerint) | Kb. 460 km | |
Elektromotor | Típus | Szinkronizált, váltóáramú elektromotor |
Elülső motor maximális teljesítménye | 80 kW | |
Hátulsó motor maximális teljesítménye | 80 kW | |
A rendszer maximális teljesítménye | 160 kW | |
Meghajtóakkumulátor | Típus | Lítiumion akkumulátor |
Teljes teljesítmény | 71,4 kWh | |
Teljes feszültség | 355 V | |
Váltóáramú töltő maximális teljesítménye | 6,6 kW | |
Egyenáramú töltő maximális teljesítménye | 150 kW | |
Kormánymű | Elektronikus szervokormány (EPS) | |
Futómű (elöl/hátul) | Mac Pherson futómű / Kettős keresztlengőkaros futómű | |
Fékek | Hűtött tárcsafék elöl/hátul | |
Hajtáslánc | Összkerékhajtás (AWD) | |
Kerékméret | 18” 20” | |
Gumiabroncs méret | 235/60 R18 235/50 R20 |