Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Szabad az átkelés – akadálymentesítették a Nyugati teret is

Posted on 2023.09.18.2023.09.17. By AztaCARom

Három új gyalogos-átkelőhellyel bővült a Nyugati tér: a beruházásnak köszönhetően akadálymentesen, már az aluljáró használata nélkül is körbejárható a tér és a forgalmas közlekedési csomópont. A fejlesztéssel közvetlen felszíni gyalogos-összeköttetést kapott a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út, valamint a Teréz körút és a Szent István körút. A gyalogosátkelőkkel egyidőben kerékpáros-átvezetések is létesültek a Nyugati térnél.

Az aluljáró igénybevétele nélkül, már a felszínen is át lehet kelni a Nyugati tér különböző részei között gyalog. Hosszú évtizedek után ezzel nem csak a mozgásukban korlátozott, valamint vak és gyengénlátó közlekedők számára vált kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá a főváros egyik legforgalmasabb csomópontja, hanem az időseknek, a babakocsival és a kisgyermekkel közlekedőknek, valamint a bőrönddel utazóknak sem kell lépcsőzni azért, hogy átjussanak a kereszteződésen.

Három helyen alakítottak ki jelzőlámpával védett gyalogátkelőhelyet:

  • a Teréz körút és a Szent István körút között az északi és
  • a déli oldalon, valamint
  • a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út között a Szent István körút felőli részen.

Mindegyik zebra akadálymentes, így mind a mozgásukban korlátozott személyek, mind a vak és gyengénlátó emberek biztonságosan tudják igénybe venni azokat.

A gyalog közlekedők mellett a kerékpárral vagy rollerrel haladók is biztonságosan kelhetnek át ezentúl a Nagykörút, a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésén. Kialakították a korábban megépült védett kerékpársávok folytatását a csomóponton keresztül, így egybefüggő hálózat jött létre a környéken.

A Nyugati téri gyalogátkelőket többek között a Blaha Lujza téri zebrák pozitív fogadtatása is inspirálta: a szintén a Nagykörút mellett található téren az elmúlt években lezajlott felújítás és átépítés során három helyen alakítottak ki gyalogátkelőket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyalog közlekedők sokkal szívesebben veszik igénybe a felszínen található zebrákat, minthogy le-fel lépcsőzve aluljárón keresztül menjenek át a tér túloldalára. A tavalyi adatokhoz képest 20 százalékkal nőtt a reggeli csúcsórában a Blaha Lujza téri új gyalogátkelőhelyeket használók száma.

A Nyugati térnél kiépített átkelőket a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapest Közút munkatársai alakították ki az Újjáéledő sugárutak koncepció keretében.

Újjáéledő sugárutak

Az M3-as metróvonal felújításának befejezésével vette kezdetét az Újjáéledő sugárutak városfejlesztési koncepció megvalósítása. A felújított metró és az évek óta alacsonyabb gépjárműforgalom lehetőséget ad arra, hogy a belvárosi „autópályák” helyett újjáéledjenek az egykor szebb napokat látott sugárutak. A feleslegessé váló buszsávok átalakításával az a cél, hogy újra élettel teljenek meg a fővárosi sugárutak és körutak, kisebb legyen a belváros zaj-, por- és forgalmi terhelése, növekedjen a gyalogos forgalom, illetve hogy biztonságosan és megszakítás nélkül lehessen kerékpározni a város észak-déli tengelyének számító Üllői úton és a Váci úton. A Nyugati téri gyalogátkelők és az új kerékpáros-átvezetések kialakítása is szorosan kapcsolódik ehhez az átfogó városfejlesztési koncepcióhoz.

Budapesti Közlekedési Központ


Tekints rá exkluzív tartalmainkra is!

@bertapress
@tesztalelkemindennek
Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
Toyota Land Cruiser 2024 podcast

Hírek Tags:gyalogátkelő, gyalogos-átkelőhely, Nyugati tér, zebra

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Folytatja az utastájékoztatás fejlesztését a BKK
Next Post: Az ABT Sportsline innovatív technológiája a még nagyobb teljesítmény érdekében

Kapcsolódó cikkek

  • Így nézhetett volna ki az R8 1980-ban? Hírek
  • Országszerte szondáztatják a járművezetőket a rendőrök húsvétkor Hírek
  • Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó Hírek
  • Az első „Dakar-autó” egy Skoda volt Ctrl+C - Ctrl+V
  • Gyorshajtási bírságok a Brexit után Ctrl+C - Ctrl+V
  • Íme a Supra, amire oly sokan vágynak Bemutató
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT