Százhúsz éves hagyomány az Opelnél a mindennapi kiszállítás (2.)

Az Opel áruszállítók históriája

  • Járműgyártás 1899 óta: motoros teherkocsi lett a System Lutzmannból
  • Modern idők: gyors Opel áruszállítók pörgették fel a gazdasági csodát
  • Erős flotta: ma az Opel Combo, Vivaro és Movano tölti fel a boltokat

A bevásárlóközpontokat, élelmiszerüzleteket, gyógyszertárakat és magánháztartásokat napról-napra el kell látni áruval. Mesteremberek indulnak el javítani vagy beépíteni valamit. Az Opel könnyű haszonjárművei mindig szorgosan részt vesznek ebben, szakembereket, alkatrészeket és sürgősen igényelt árucikkeket juttatnak célba. Az Opel Combo, az Opel Vivaro és az Opel Movano eközben az Opel haszonjárműveinek hosszú, sikerekben gazdag tradícióját folytatják. Legendássá váltak a gazdasági csoda gyors kisteherautói, a nyolcvanas évek magas tetős modelljei és napjaink kedvelt típusai is, mint a Vivaro, melynek hamarosan tisztán elektromos változata is elérhető lesz Opel Vivaro-e néven. A professzionális fuvarozás és áruterítés immár 121 éve kezdődött, a Majna-menti Rüsselsheimben, a Patentmotorwagennel.

2. rész: Az Opel Schnelllieferwagen és egy újdonság, a Caravan

A német gazdasági csoda alatt eljött az Opel Schnelllieferwagen (gyors áruszállító) ideje. Az üzletemberek legfőbb szempontja lett a vevők lehető leggyorsabb ellátása. Éppen ezt tette lehetővé az Opel Olympia már 1950-től, és az Olympia Rekord Schnelllieferwagen 1953-tól. Teherbírásának, megbízhatóságának és komfortos fülkéjének köszönhetően – az ötvenes évek Opel Blitzével együtt – a gazdasági csoda gépkocsi-sztárja lett. Ugyanekkor az Olympia Rekord megalapozta a variálható belső terű Caravan modellek (kombi és furgon) sikerét az Opelnél. A korszakhoz képest modern és nagyon elegáns vonalvezetésű teljesen acél karosszéria egyszerre volt reprezentatív, célszerű és jó reklámhatású. Nem maradt hatástalan a nagy raktér sem, amely 515 kilogrammnyi hasznos terhet vehetett fel.

A korai hatvanas években lett a mesteremberek ideális partnere az Opel Rekord P2. „Gyors áruszállító, új formában áll az Ön szolgálatára“ hangzott az ígéret, amelyet nagy raktérfogattal, csekély üzemköltséggel és közmondásos megbízhatósággal váltott be a Rekord P2. Két erős és nagyon robusztus motort kínáltak hozzá, 1,5 liter lökettérfogattal és 50 lóerővel, illetve 1,7-tel és 55-tel. Választható volt hozzá az innovatív „Olymat“ háromfokozatú félautomatikus erőátvitel is. 1960 és 1963 között 32.026 darabot gyártott Rüsselsheim.

A kombik nagyarányú felfutását végül az Opel Rekord C Caravan indította be, 1966-ban. Küllemét az ablakok alatti „kólásüveg-dizájn” tette hatásossá. Komfortja és kimondottan kellemes vezethetősége az ötlengőkaros hátsó futóműnek volt köszönhető. A progresszív Rekord C készült tisztán áruszállító kivitelben is.


[1] Az adatokat a WLTP eljárás szerint állapítottuk meg (VO (EG) Nr. 715/2007 és VO (EU) Nr. 2017/1151). A mindennapi használat tényleges hatótávja ettől eltérő lehet, és különböző tényezőktől függ, különösen a személyes vezetési stílustól, az útviszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a klímaberendezés használatától, valamint az utastér előkondicionálásától.