Százhúsz éves hagyomány az Opelnél a mindennapi kiszállítás (3.)
Az Opel áruszállítók históriája
- Járműgyártás 1899 óta: motoros teherkocsi lett a System Lutzmannból
- Modern idők: gyors Opel áruszállítók pörgették fel a gazdasági csodát
- Erős flotta: ma az Opel Combo, Vivaro és Movano tölti fel a boltokat
A bevásárlóközpontokat, élelmiszerüzleteket, gyógyszertárakat és magánháztartásokat napról-napra el kell látni áruval. Mesteremberek indulnak el javítani vagy beépíteni valamit. Az Opel könnyű haszonjárművei mindig szorgosan részt vesznek ebben, szakembereket, alkatrészeket és sürgősen igényelt árucikkeket juttatnak célba. Az Opel Combo, az Opel Vivaro és az Opel Movano eközben az Opel haszonjárműveinek hosszú, sikerekben gazdag tradícióját folytatják. Legendássá váltak a gazdasági csoda gyors kisteherautói, a nyolcvanas évek magas tetős modelljei és napjaink kedvelt típusai is, mint a Vivaro, melynek hamarosan tisztán elektromos változata is elérhető lesz Opel Vivaro-e néven. A professzionális fuvarozás és áruterítés immár 121 éve kezdődött, a Majna-menti Rüsselsheimben, a Patentmotorwagennel.
3. rész: A nyolcvanas években a Combo nyitja meg a magas tetejű kombik korát
A nyolcvanas években felismerték az Opelnél, hogy magas tetejű, ugyanakkor kompakt külső méretű autók koncepciója ideális lenne mind családoknak, mind sportembereknek. 1985-ben meg is született a Kadett Combo. Ezt az első Combót 25 centiméterrel magasabb raktér különböztette meg áruszállító márkatestvérétől. Az ülések mögötti válaszfal példázza, hogy milyen fontosnak tartották a flexibilitást a Kadett Combo tervezői: volt dróthálós vagy ajtóval ellátott kivitel is, amely a szélvédőig nyújtotta meg a rakteret.
1993-ban önálló modellként jelent meg a Combo. A Combo B eleje gyakorlatilag azonos a Corsáéval, de tengelytávja nagyobb, és magas, dobozalakú raktere több mint 3100 literes.
Igazi „családi Combo“ lett a 200-es Combo Tour. A Combo C e változata praktikus poggyászhálókat, ajtózsebeket és italtartókat kapott. A Tour alapján fejlesztett ki az Opel egy sportos prototípust versenyrajongóknak: az akkori Corsa GSi motorjával hajtott Combo „Eau Rouge“ neve a belgiumi Spa-Francorchamps pálya híres kanyarkombinációjára utal. Míg az „Eau Rouge“ a 2002-es Párizsi Autószalon blikkfangja maradt, a 2005-ös Combo Tramp, alsó védőlemezével és 20 milliméternyit emelt szabad magasságával úttalan utakon is megállta a helyét.
2012-től választhatott a Combo D vásárlója kétféle járműhossz közül. Készült ötszemélyes, rövid vagy hosszú tengelytávú kivitel, normál vagy magas tetővel. Széria volt a tolóajtó, a hátsó ajtó pedig lehetett felnyíló vagy kétszárnyú.
[1] Az adatokat a WLTP eljárás szerint állapítottuk meg (VO (EG) Nr. 715/2007 és VO (EU) Nr. 2017/1151). A mindennapi használat tényleges hatótávja ettől eltérő lehet, és különböző tényezőktől függ, különösen a személyes vezetési stílustól, az útviszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a klímaberendezés használatától, valamint az utastér előkondicionálásától.