Szerintük ismét egy kicsit kényelmesebb és jobb lett a fővárosi közlekedés
Folyamatos fejlesztések és felújítások jellemezték az év első három hónapját a Budapesti Közlekedési Központnál. A társaság új applikációval, új digitális jegytípusokkal tette kényelmesebbé a közösségi közlekedést, miközben a közterületi felújítások is gőzerővel haladtak. Ez történt 2022 első negyedévében.
A Budapesti Közlekedési Központ projektjei közül kétségtelenül a társaság új alkalmazása kapta a legnagyobb figyelmet az év első időszakában, februárban BudapestGO néven alapjaiban újult meg a BKK utazástervezője. Az applikációban egy helyen lehet útvonalat tervezni, jegyet vagy bérletet vásárolni, illetve tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről. Megjelenése óta már 600 ezren használják az alkalmazást. A BudapestGO bejelentése után alig néhány héttel megjelentek az időalapú jegyek is a BKK kínálatában. A társaság ügyfelei 30 és 90 perces időalapú jegyekkel utazhatnak március első napjától.
Nemcsak digitálisan, hanem a hagyományos felületeken is javult az utastájékoztatás. Többéves tesztelés után március elején újfajta menetrendi laptáblák váltották le a régieket. A megállóhelyeken lévő új tájékoztatók könnyebben áttekinthetők és kétnyelvűek. A megújult menetrendi táblák kihelyezésének célja az volt, hogy a közlekedők könnyen és gyorsan megtalálják a szükséges adatokat.
Ezek a projektek tovább javítják az utastájékoztatás minőségét, amellyel egyébként már most is elégedett a közösségi közlekedést használók 85 százaléka.
Lánchíd, Blaha Lujza tér: minden a terv szerint
Lehetett fagy, eshetett hó, de a munkák nem álltak le a magyar nemzet ikonikus építményén, a Lánchídon. A januári hidegben fűtött sátrakban hegesztettek a felújítást végző szakemberek, ezzel párhuzamosan pedig a vasöntödében is zajlott a munka, ahol a Lánchíd történelmi, díszes világítóoszlopai készültek. Ezt követően a talpától a tetejéig kezelésbe vették a dunai átkelőt – szó szerint. A szakemberek állványzatot építettek a híd pesti, majd budai pilonja köré, hogy elkezdődhessenek a kőmunkák a tartószerkezeti elemeken, a felszín alatt pedig a 14 méter mélyen lévő, úgynevezett horgonykamrában látták el korrózióvédelemmel a híd utolsó láncszemeit.
A Blaha Lujza téren zajló munkákba viszont már beleszólt az időjárás. Itt a felújítást csak akkor lehetett folytatni, amikor már nemcsak nappal, hanem éjszaka sem süllyedt fagypont alá a hőmérő higanyszála. A Rákóczi út és a Nagykörút csomópontjában február közepén kicserélték a közvilágítási oszlopot, majd a tér zöldítése is új fokozatba kapcsolt. Elkezdődött a mesterséges váztalaj kialakítása, amelynek elsődleges célja, hogy segítse a fák gyökérzetének növekedését. Összesen 80 fát ültetnek a térre. Március végére a közlekedés is egyszerűbbé vált a Blahán, ugyanis két új gyalogátkelőhelyet alakítottak ki a Rákóczi út és a Nagykörút csomópontjában.
Élhetőbbé tesszük Budapestet
A nagyberuházások mellett egyéb kisebb, de annál fontosabb projektek is zajlanak, illetve teljesültek az első negyedévben.
Többek között január végén befejeződött az 50-es villamosvonal dél-pesti megállóinak felújítása. Ma már négy megálló hét peronja – a Kossuth tér, az Árpád utca, a Baross utca (Béke tér irányú fel- és leszállóhely), valamint a Szarvas csárda tér – teljesen akadálymentesen használható.
Tavaszra lezárult a VI. kerületi Podmaniczky utca felújításának előkészítése is, így elkezdődhetett az átépítés a munkaterületen. A BKK beruházásában a Teréz körút és a Bajcsy-Zsilinszky út közötti szakaszon több hely juthat a gyalog vagy kerékpárral közlekedőknek, és az útpálya burkolatát is lecserélik. A munkák idén ősszel érhetnek véget.
A Budapesti Közlekedési Központ korszerűsíti a Határ út metróállomásnál lévő gyalogos-aluljárót: a kivitelező szakemberei többek között cserélik a burkolatokat, a fényforrásokat, illetve felvonók épülnek a felszín és az aluljárószint között, így a metróállomás peronjai akadálymentesen elérhetővé válnak. A felújításhoz szükséges forrást teljes mértékben a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.
Budapesti Közlekedési Központ