Technológiai ugrás az elektromos mobilitás felé

A Premium Platform Electric és az E³ 1.2 elektronikus architektúra

  • Az Audi megkezdi az új Premium Platform Electric (PPE) sorozatgyártását a Q6 e-tron sorozattal
  • Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója: „A PPE lehetővé teszi számunkra, hogy nagy volumenű, technológiailag fejlett modelleket dobjunk piacra a különböző szegmensekben, és így tovább villanyozzuk portfóliónkat”
  • Az E3 egy elektronikus architektúra, amely új szintre emeli a digitalizációt; skálázhatóan használják majd a Volkswagen-csoportban

Exkluzív Audi podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Premium Platform Electric (PPE) és az új E³ elektronikus architektúra révén az Audi továbbra is a hálózati és teljesen elektromos prémium mobilitás vezető szállítójaként őrzi meg státuszát. A Porschéval közösen kifejlesztett PPE platform és a CARIAD-dal tervezett E³ 1.2 elektronikus architektúra fontos mérföldkövek az Audi globális elektromos járműkínálatának bővítésében, és ezzel kezdődik az Audi történetének legnagyobb termékkezdeményezése. . Az Audi Q6 e-tron1 világpremierjével a négygyűrűs márka bemutatja első sorozatgyártású modelljét, amely a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett PPE-re épül.

„A PPE és vele együtt az Audi Q6 e-tron sorozat a következő technológiai ugrás az elektromos prémium mobilitás terén – ez vonatkozik az Audira, a Volkswagen-csoportra és ügyfeleinkre is” – mondta Gernot Döllner, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. , a világpremieren a cég ingolstadti központjában. „A PPE bemutatja, hogyan egyesítjük szakértelmünket a Volkswagen-csoporton belül annak érdekében, hogy az elektromos mobilitás méretezhetővé váljon. A PPE-nek köszönhetően nagy volumenű, technológiailag fejlett modelleket tudunk piacra dobni a különböző szegmensekben, és ezzel tovább villanyozzuk portfóliónkat” – tette hozzá az Audi vezérigazgatója. Amint Döllner rámutat, a PPE rugalmassága segít abban, hogy a jövőbeni modellek mindegyike egyedi karakterrel rendelkezzen az Audi jellegzetes DNS-e mellett.

A PPE műszaki alkatrészeit a kezdetektől az akkumulátoros elektromos járművek sajátos követelményeinek figyelembevételével fejlesztették ki, és funkcionalitás szerint csoportosították. Az új architektúra kihasználja a teljesen elektromos járművek minden előnyét. Az alkatrészek moduláris felépítésűek. „Az új PPE első modellsorozataként az Audi Q6 e-tron mércét állít fel a hatékonyság, a hatótáv, a töltési sebesség és a formatervezés terén” – hangsúlyozta Gernot Döllner.

A járulékos funkciók közé tartozik a 800 voltos architektúra, az erőteljes villanymotorok, valamint a modern akkumulátor- és töltéskezelő rendszer. A PPE elegendő tengelytávot, nyomtávot és hasmagasságot tesz lehetővé a magaspadlós és a síkpadlós modellek számára egyaránt, ami a kialakítás, a súly és a hatékonyság előnyeit eredményezi.

Az ingolstadti akkumulátor-összeszerelő üzem növeli a vertikális integrációt

Az Audi Q6 e-tron sorozatban először készül teljesen elektromos modell Ingolstadtban. Ezenkívül a központ az Audi első olyan helyszíne Németországban, amely saját akkumulátor-összeszerelő üzemmel rendelkezik. „Az akkumulátor-összeszerelő létesítmény lehetővé teszi számunkra, hogy növeljük a vertikális gyártási tartományt Ingolstadtban, és fontos ismereteket hoz a telephelyre” – mondta Gerd Walker, a termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanács tagja. Xavier Ros, az Igazgatóság emberi erőforrásokért és szervezésért felelős tagja hozzátette: „egyúttal új munkalehetőségeket teremtünk a helyszíneken, mert az átalakuláshoz munkaerőnk részvétele szükséges a sikerességhez. Ez az átállás Audi munkatársainknak köszönhető, akik folyamatosan szereznek képesítést és újra feltalálják magukat szakmailag.” Ingolstadtban az Audi mintegy 8300 gyártási, műszaki fejlesztési és értékesítési alkalmazottat minősített a Q6 e-tron sorozat bevezetéséhez. Győrben is nagyszámú szakembert képeztek ki a villamosításhoz. Az elmúlt két évben az AUDI AG több mint 250 millió eurót fektetett be alkalmazottai képzésébe és fejlesztésébe. „Az elektromos mobilitásra való átállás során a meglévő üzemeinkre támaszkodunk, és belülről újulunk meg, ahelyett, hogy új üzemeket építenénk. Ez a fenntarthatóság a gyakorlatban, annak társadalmi, ökológiai és gazdasági vonatkozásaiban” – mondta Walker. A Q6 e-tron sorozattal az Audi beváltja azt az ígéretét, hogy 2027-ig minden alapvető szegmensben elektromos modelleket kínál.

Jörg Schlagbauer, az AUDI AG Általános Üzemi Tanácsának elnöke szintén üdvözli az elektromos Audi modellek következő generációjának bevezetését: „Újra kell feltalálnunk és új módon kell megépíteni az autókat, és új, autókhoz kapcsolódó digitális üzleti területeket kell létrehoznunk. Az ügyfeleknek újra meg kell tapasztalniuk a Vorsprung durch Technik szolgáltatást. Tapasztalt, nyitott és szenvedélyes Audi alkalmazottaink fogják ezt megvalósítani.”

Az új E3 elektronikus architektúra egyedülálló belső élményt tesz lehetővé

Az PPE-re épített Audi Q6 e-tron sorozat lesz az első Audi modell, amely az új E3 elektronikus architektúrát, az 1.2-es verziót használja. Az E3 név a végpontok közötti elektronikus architektúrát jelenti. Az architektúra egy új tartományi számítógép-struktúrán alapul, öt nagy teljesítményű számítógéppel (HPC vagy nagy teljesítményű számítástechnikai platform), amelyek a jármű összes funkcióját vezérlik, az infotainmenttől és a vezetési funkcióktól a félautomata vezetésig a fejlődés későbbi szakaszaiban. Az E3 1.2-vel az Audi a CARIAD-dal közösen kifejlesztett legújabb elektronikus architektúrát és szoftvert kínálja modelljeibe, beleértve a márkaspecifikus jellemzőket. A Volkswagen-csoportban skálázhatóan használt elektronikus architektúra a modellportfólió digitalizálásának következő lépése. Az Android Automotive operációs rendszerre épülő új infotainment platform mellett az E3 1.2 a gyors szoftverfrissítések és frissítések alapját is biztosítja.

Az egymással hálózatba kapcsolt funkciók széles skálájának köszönhetően a vásárlók teljesen új belső élménynek számíthatnak. Az infotainment rendszer olyan új funkciókat kínál, mint például az Audi alkalmazásboltja az új navigációs funkciók mellett, amelyek mindegyike még magával ragadó élményt nyújt az új kijelzővel és kezelési koncepcióval kombinálva. Az új koncepció precízen hangszerelt kijelzőket használ a digitális tartalmak bemutatására, digitális színpadot teremtve a belső térben.

Az Audi Q6 e-tron modellsorozat világpremierjéről sokkal több információ található az Audi MediaCenterben.