Több az új Opel Crossland egy csinos arcnál

  • Családtagként a Mokka után a Crossland is megkapta az új Opel-arcot
  • Az Opel Vizor egyöntetű képbe foglalja össze a hűtőmaszkot, a logót és a fényszórót
  • Jellegzetes fekete-piros elemek hangsúlyozzák a GS Line sportosságát
  • Elcsúsztatható hátsó ülések és 1255 litert elérő csomagtér teszik flexibilissé
  • Opcióként AGR-minősítésű, egészséges, ergonomikus ülések, Alcantara kárpittal
  • Továbbfejlesztett futómű és kormányberendezés fokozza az autó dinamikáját
  • Bármilyen talajon megfelel az adaptív IntelliGrip kipörgésgátló
  • A mai naptól Európa-szerte rendelhető a 2021 elején érkező új Crossland

Kívül vagány és kompakt, belül nagyon tágas és sokoldalú, laza SUV-megjelenéssel. Ez az új Opel Crossland! A néhány hete bemutatott új generációs Mokka után a Crossland is megkapta a márka összetéveszthetetlen új arcát. Akárcsak a Mokka, az új Opel Crossland is lemond az X-ről a nevében. Modern kinézéséhez jól illik a tökéletesített futómű és kormányzás. Szintén új a sportos GS Line felszereltség és a bármilyen talajon megkapaszkodó, adaptív IntelliGrip kipörgésgátló.

Az Opel Crossland összetéveszthetetlen Vizorja az egész járműfrontot uralja a gépháztető alatt. Optikailag szélesebbé teszi az autót, ugyanakkor kevesebb elemet láttat, ezáltal egyöntetű az autó eleje. Közepén a legendás Opel-villám csillog. A Vizor valamennyi új Opel-modellen megjelenik a 2020-as években, és később új csúcstechnikáknak is helyet ad.

Hátul sötét burájú lámpák emelik ki még jobban a karakteres Opel-fénydizájnt. A fényes fekete csomagtér-fedél (fekete tetővel együtt kapható) még szélesebb kiállásúnak és erősebbnek mutatja az új Crossland-et.

További újdonság az első-hátsó alsó védőlemez (az Ultimate csúcsfelszereltségben ezüstszínűre fényezve), a LED ködfényszóró (Ultimate és Elegance kivitelen krómdekorral), valamint az Ultimate krómozott küszöbléce és stílusos könnyűfém kereke. A mutatós 16 colos felnik ezüst, fényes fekete, vagy kétszínű kivitelben kaphatók, a 17 colosak kétszínűek-, vagy egyöntetű fényes feketék lehetnek.

Az új GS Line extra sportos kiállítású. Fekete 16 colos könnyűfém felnik, fekete tető és vörös karaktervonal teszik látványossá a kompakt autót. Még többet nyújt a GS Line Plus. Az opcionális csomag tartalma fekete, 17 colos könnyűfém kerék, AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) minősítésű, ergonomikus két első ülés, adaptív, teljes LED fényszórók, LED hátsó lámpák és tetősín.

A nagyvonalú helykínálat és az elsőrangú, ergonomikus első ülések hosszú távú utazóautóvá teszik a Crossland-et, miként a nagyfokú variálhatóság is. A 60/40 arányban osztott hátsó ülés hosszirányban 150 milliméterrel elcsúsztatható, egy pillanat alatt 410-ről 520 literese nő a csomagtér – a legnagyobb a kategóriában. Ha pedig teljesen lehajtják a hátsó üléseket, 1255 liter a térfogat.

A sportosabb sofőrök továbbfejlesztett futóműnek és jelentősen javított menetdinamikának örvendhetnek. Rüsselsheim mérnökei az első McPherson futóműhöz és a csatolt lengőkaros hátsó hídhoz egyaránt új rugókat és lengéscsillapítókat választottak. A kormányművet középállásban jobb érezhetőségre és fokozott precizitásra hangolták. Ezek kombinációja tökéletes egyensúlyt teremt a komfort és az agilitás között.

Bármilyen talajon jól fog az IntelliGrip

A Crossland vásárlóinak ezentúl előnyére válik az adaptív IntelliGrip kipörgésgátló, amely optimálisan viszi át a hajtóerőt aszfaltra, murvára, vagy hóra/jégre. Öt menetmódja van:

  • Normál / aszfalt: ez aktiválódik a Crossland beindításakor. Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és az ASR kipörgésgátló átlagos viszonyoknak megfelelően működik – kiváló autópályára, országútra és városba.
  • Hó: legjobb trakció havas, jeges úton. Lefékezi a túlforgó első kereket, és a másikra juttat nagyobb nyomatékot. Ez adja a legnagyobb hajtóerőt 50 km/óráig.
  • Terep / latyak: nagyobb túlforgást enged a kerekeknek, amelyek kisöprik maguk alól a latyakot, és szilárd talajt foghatnak. Hatását erősíti, hogy a jobb útfogású kerék kap nagyobb nyomatékot. 80 km/óráig aktív.
  • Homok: szinkronizálja a hajtókerekek túlforgását, megakadályozza, hogy beássák magukat. Ezáltal elakadás nélkül megy tovább a SUV.
  • ESP ki: 50 km/óráig kiiktatja az ESP-t és az ASR-t, a vezetőé a teljes kontroll. Biztonsági okból 50 km/óra fölött automatikusan visszakapcsol normál módba.

A Crossland utasai mindig élvezhetik a legjobb okosautó-szolgáltatásokat. A választható infotainment-rendszerek neve Radio, Multimedia és Multimedia Navi Pro. A Multimedia-készülékek nyolccolos, színes érintőképernyővel és Apple CarPlay illetve Android Auto-támogatással érkeznek. A megfelelő telefonok akár vezeték nélkül is tölthetők. A Crosslandhoz elérhető az OpelConnect okosautó-rendszer is, melyen keresztül hamarosan valós idejű útinformációkon alapuló élő navigáció, illetve közvetlen műszaki és vészhelyzeti segélyhívó oldja az utazás feszültségeit.

Benzinmotorok1.21.2 Turbo1.2 Turbo1.2 Turbo
Max. Teljesítmény (kW/LE) @ rpm61/83@ 5,75081/110@ 5,50096/130@ 5,50096/130@ 5,500
Max. Nyomaték (Nm @ rpm)118 @ 1,750205 @ 1,750230 @ 1,750230 @ 1,750
KibocsátásokEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
VáltóMT5MT6MT6AT6
Előzetes NEDC üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)
VárosiVároson kívüliKombinált- CO2 g/km5.6 – 5.44.2 – 4.14.7 – 4.6107 – 1065.9 – 5.84.2 – 4.14.8 – 4.7109 – 1085.74.24.8 – 4.7109 – 1075.94.55.0 – 4.9113 – 112
Dízelmotorok1.5 Diesel1.5 Diesel
Max. Teljesítmény (kW/LE) @ rpm81/110@ 3,50088/120@ 3,750
Max. Nyomaték (Nm @ rpm)250@ 1,750300 @ 1,750
KibocsátásokEuro 6dEuro 6d
VáltóMT6AT6
Előzetes NEDC üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)
VárosiVároson kívüliKombinált- CO2 g/km4.83.7 – 3.63.6 – 3.594 – 934.43.8 – 3.73.9 – 3.8103 – 101

Jövőbe mutató világítástechnika és innovatív asszisztensek

Még lazábbá és biztonságosabbá teszi az autózást az Opel Crossland sokféle modern asszisztensrendszere. Adaptív, teljes LED fényszórói kanyarvilágítással, távfény-támogatással és automatikus magasságállítással sötétségben is a lehető legjobb látási viszonyokat biztosítják. Az új Opel Crossland legfontosabb asszisztenseinek áttekintése:

  • szemmagasságú kijelző a vezető látóterébe vetíti a sebességet, a navigáció és az asszisztensek legfontosabb adatait.
  • ráfutásos ütközési figyelmeztetés, automatikus vészfékezés és a gyalogosfelismerés 5 km/órától aktív. A Crossland képes tartani a követési távolságot, elöl haladó jármű vagy gyalogos túl gyors megközelítésekor jelzőhangot és optikai jelzást is ad. Ütközésveszélyben felkészíti a fékrendszert, illetve vészfékezést kezdeményez, hogy mérsékelje egy esetleges karambol következményeit. 30 km/óra alatt álló helyzetig fékez, 30 és 85 között maximum 22 km/órával csökkenti az ütközési sebességet. E küszöbérték felett a vezetőnek kell önállóan fékeznie.
  • sávelhagyás-jelző 60 km/órától jelzőhanggal és fényvillantással figyelmeztet a forgalmi sáv nem szándékos elhagyására.
  • fáradtságjelző a kormánymozdulatokból és a menetidőből következtet a vezető esetleges elfáradására, és három fokozatban ad optikai, illetve akusztikai figyelmeztetést.
  • 180 fokos tolatókamera a teljes területet mutatja a jármű mögött, és az infotainment rendszer színes kijelzőjén segédvonalakkal segíti a tolatást.
  • parkolóasszisztens felismeri az alkalmas parkolóhelyeket, magától be-, illetve kiáll. A vezető csak a sebességváltót és a pedálokat kezeli.
  • Holttérfigyelő a két külső tükörben (12 és 140 km/óra között aktív).
  • jelzőtábla-felismerés a vezető kijelzőjén mutatja a sebességkorlátozásokat és feloldásukat, a megfelelő jelzőtáblák képével.
  • Az intelligens sebességszabályzó a jelzőtábla felismeréssel együtt könnyíti meg a megfelelő sebesség választását.
https://tesztalelkemindennek.hu/2020/10/09/a-biztonsagot-tartottak-szem-elott-az-opel-corsa-e-rally/