Több Duster, még-még Duster
- A Dacia bemutatja a 3. Duster generációt, amely ikonikus bestseller-saga következő fejezete
- A vadonatúj Duster CMF-B platformja fokozza az autós élményt
- A vadonatúj Duster kialakítása keményebb és határozottabb
- A vadonatúj Duster 4×4-es változata új magasságokba emeli a terepjáró képességeket
- A vadonatúj Duster fenntarthatóbb anyagokkal és hibrid hajtásláncokkal érkezik
- A vadonatúj Duster tele van új technológiákkal a biztonság és a kényelem további növelése érdekében
- Minden új, kivéve a legfontosabbakat: a Duster továbbra is a családi SUV, amely kategóriájában a legjobb ár-érték arányt nyújtja!
Exkluzív podcastjaink a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) + videa csatornáinkon!
Hallgass ránk!
„További Duster Still Duster”: A vadonatúj Duster egy olyan modell történetének következő fejezete, amely a piacon szabványteremtővé nőtte ki magát, és egy mindenre kiterjedő Dacia ikont, amely mindent magába foglal, amit a márka képvisel: robusztus és kültéri, Alapvető, de menő és öko-okos. A Duster 2010-ben született, először 2017-ben javították át, és a SUV-szabálykönyv átírásával a csúcsra emelkedett.
A Duster pedig egy sikertörténet: 13 éves pályafutása során több mint 40 díjat gyűjtött be, a gyártás 2,4 millió darabra emelkedik, és folyamatosan növekvő népszerűsége Európa legkelendőbb SUV-jaként értékelte az összes szegmensben. A kiskereskedelmi piac 2022-ben. Naponta körülbelül 1000 Duster SUV gördül le a gyártósorokról a Dacia Pitestiben, Romániában található gyárában – körülbelül percenként egy!
A CMF-B PLATFORM FÖLÖBÖL AZ ÚJ DUSTER TELJESÍTMÉNYÉT
A vadonatúj Duster a CMF-B platformra épül, amely központi szerepet játszik a Dacia ipari stratégiájában. Ezt a versenyképes és rendkívül rugalmas platformot először a legújabb Sandero és Logan modelleken használták, majd a Joggeren. Minden olyan sokoldalúságot biztosít, amelyre a Daciának szüksége van ahhoz, hogy ambiciózus terméktervét optimálisan megvalósíthassa.
Patrice Lévy Bencheton, a Dacia termékteljesítményért felelős alelnöke kifejti: „Az új CMF-B platform kulcsfontosságú eszköz a Dacia termékcsalád fejlesztéséhez – ma és holnap. A vadonatúj Dusterben láthatjuk a benne rejlő lehetőségeket: nagy hatékonyságú elektromos hajtásláncokat tartalmaz, jelentősen javítja a teljesítményt az egész területen, és megőrzi azt a vonzerőt és hozzáférhetőséget, amely slágerré tette.”
- A CMF-B platformon a vadonatúj Duster több helyet foglal az utasok és a csomagok számára, mint az előző generációban, és összességében csak töredékével hosszabb. A platform fejlett tervezése emellett csökkenti az út vibrációját és zaját, növelve a vezető kényelmét, miközben megtartja a 4,34 méteres teljes hosszt.
- Az új Duster fejlesztése jelentősen javította dinamikus viselkedését a bukókeretek optimalizálásával. A menetstabilizáló rudak merevségének növelésével a jármű jelentősen csökkenti a karosszéria dőlését (4×2-ben 21%-kal), ami nagyobb stabilitást jelent kanyarodáskor vagy irányváltáskor. A 4×4-es változat is profitál ebből a fejlődésből (17%-os csökkenés), mivel minden típusú úton nagyobb sokoldalúságot tesz lehetővé. Az alváz megnövekedett merevségét terepen történő vezetés közben egy teljesen új elektronikus vezérlőrendszer kompenzálja.
- A lengéscsillapítási beállítások, a szervokormány áttétele és hangolása, valamint a gumik is fejlődtek. Átdolgozták, hogy pontosabb reakciót biztosítsanak különböző vezetési körülmények között.
- A gördülési zaj átlagosan -2 dB-lel javul, ami jelentősen csökkenti az általános zajszintet a járműben, és kellemesebb vezetési élményt biztosít az utasoknak. (-3db = 2-szer kevesebb zaj!).
- A CMF-B platform a vadonatúj Dustert is elindította az elektromosítás felé vezető útjára, mivel enyhe-hibrid és full-hibrid technológiákat alkalmazó hajtásláncokat is képes fogadni.
ERŐSEBB ÉS HASZNÁLÓBB TERVEZÉS
A Dacia újra feltalálta a Duster dizájnját. Még mindig megvan az a feltűnő megjelenés, amely az előző generációkat a csúcsra lendítette – különösen masszív, masszív SUV-karakterét –, de a Dacia új, jellegzetes dizájnjával feljebb, tovább és erősebben tolja őket. A vadonatúj Duster büszkén mutatkozik be a megújult dizájnjával.
David Durand, a Dacia formatervezési igazgatója: „Mielőtt elkezdtünk volna dolgozni a vadonatúj Duster stílusán, csiszoltuk az arányait, hogy erős, kiegyensúlyozott testtartást találjunk. Ha már korán megtalálod az arányokat, nincs szükséged mesterkéltségekre a későbbi stílus megváltoztatásához.”
„Minden lényeges, semmi mesterkéltség”: ez a Dacia-filozófia ugyanúgy érvényes a vadonatúj Duster dizájnjára, mint minden más modellre.
A tervezők egyszerű térfogatokkal kezdték – utastér, motorháztető, szárnyak stb. – Majd ezeket egy áttekinthető egésszé rakták össze, hogy modern, jól felépített stílust adjanak a modellnek, szándékosan feszes, magabiztos vonalakkal.
Az egyszerű formák és térfogatok növelik a dizájn erejét – beleértve az éles, függőleges felületet, a ferde kerékívvédőket, a nagy csomagtérajtót és az orrtól a tatig zökkenőmentesen elérő oldalablakokat.
A vadonatúj Duster árnyékolása egy stílusos övvel van körbeölelve: az oldalsó alváz pajzsok a fémjelekhez, majd a kerékjáratokhoz kapcsolódnak, amelyek viszont az első és a hátsó lökhárítóhoz csatlakoznak, így a vadonatúj Duster robusztusabb. szabadtéri, mint valaha!
A vadonatúj Duster dizájnja következetes, halad a korral, és ötvözi kültéri és robusztus jellegét a fenntarthatóbb éllel.
Az első és a hátsó csúszólemezek a masszában festettek. A festék használata jót tesz a környezetnek – és az ügyfeleknek: a karcolások és karcolások nem változtatják meg az eredeti színt.
Az oldalsó alváz pajzsok, kerékívvédők, fémjelek, háromszögek az első lökhárítón és a hátsó pajzs farkán a Dacia mérnökei és a LyondellBasell vegyészei, a Starkle® által tervezett erős anyagból készültek. Ez az anyag, amelyet a Manifesto koncepcióautón mutattak be, akár 20%-ban újrahasznosított. A kompozíciója fehér részecskéket tartalmaz, amelyek foltos megjelenést kölcsönöznek neki, amit a Dacia úgy döntött, hogy ahelyett, hogy felfestette volna, fitogtatja.
David Durand így folytatja: „Azt akartuk, hogy a külső és a belső kialakítás valóban egységes legyen. A belső feszes és szívós stílus megfelelően védve érzi magát.”
Ez az érzés a magas, függőleges és nagy új műszerfalból és szélessávból is származik. A szellőzőnyílások formája, amelyek a kerékívekre emlékeztetnek, tovább növeli az egyenletes érzetet.
Akárcsak a külső, a belső is minden lényeges elemet tartalmaz – vagyis azokat a funkciókat, amelyek valamilyen célt szolgálnak. Sokat dolgoztak az ergonómián, beleértve a 10,1 hüvelykes központi képernyőt, amely a vezető látóterében és feléjük 10°-os szögben került elhelyezésre.
Az új automata sebességváltó, a HYBRID 140 motorral párosítva, különösen könnyen használható. A kormánykerék lapított felületei felül és alul rendkívül kényelmessé teszik a kezelést.
„A Duster nem lenne Duster egy okos és praktikus belső tér nélkül, amely megkönnyíti a felhasználók mindennapjait. Mindent úgy terveztek, hogy otthon érezze magát, elöl és hátul is.” David Durand.
Végül, az új Y-alakú aláírás aláhúzza a kapcsolatot a vadonatúj Duster belseje és külseje között:
- Belül a szellőzőnyílások felülete Y alakú (és réz az Extreme díszítésben), és az Y az ajtólap karfái körül is megjelenik. A kormánykerék közepén található márkanevet a Dacia logóra cserélték.
- Kívül a vadonatúj Duster fej- és hátsó lámpái Y-ban helyezkednek el, és ugyanez a forma látható az alufelnikeken is – amelyek szintén krómmentesek (az anyagok fényezése adja a fényüket).
- David Durand így zárja: „A vadonatúj Duster dizájnját minden eddiginél vonzóbbá akartuk tenni azzal, hogy a stílust még inkább Duster és Dacia jellemzi, és erőteljesen és büszkén megerősítjük értékeinket: robusztus és kültéri, alapvető, de menő és környezetbarát. Okos.”