Több prémium az üzleti életben – Az új Mercedes-Benz közép- és nagyteherautók

The new(e) Vito & (e)Sprinter The new(e) Vito & (e)Sprinter

  • A Vito, az eVito, a Sprinter és az eSprinter nagyobb kényelmet, biztonságot, funkcionalitást és digitális csatlakozást biztosít
  • A modern dizájn továbbfejlesztett alapfelszereltséggel és egyszerűsített ajánlati logikával párosul
  • Elektromos vagy hagyományos meghajtású – a megfelelő jármű kereskedelmi használatra minden vásárló számára

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Mercedes-Benz Vans tovább kívánja bővíteni pozícióját a prémium kisteherautók vezető gyártójaként. Ezzel a vállalat megszilárdítja döntő versenyelőnyét: portfóliójának személyre szabott változatosságát kereskedelmi és magáncélú felhasználásra – teljesen elektromos és hagyományos meghajtású járművek széles választékát kínálja a kis-, közép- és nagyteherautó-szegmensben. A moduláris és méretezhető Van Electric Architecture (VAN.EA) 2026-os bevezetése a fokozatos átállást jelenti a kereskedelmi furgonok fókuszált prémium stratégiájára. Az új Vito, eVito, Sprinter és eSprinter kishaszonjárművek kulcsfontosságú lépést jelentenek ezen az úton. Nagyobb kényelmet, biztonságot és funkcionalitást kínálnak, különösen az intelligens, digitális hálózatépítés előnyeinek köszönhetően. Ez meghatározza a további növekedés irányát a megfelelő szegmenseik felső végén.

Az új Vito és eVito új szintre emeli a csatlakoztathatóságot és a kényelmet

A Vito a 2,8 és 3,2 tonna közötti össztömegű középkategóriás furgonok sokoldalú univerzális típusa. Vezetékes kisteherautóként, Mixtoként és Tourerként is kapható. Kategóriájában egyetlen modellként háromféle hosszban, két tengelytávval és két hajtásrendszerrel kínálják. Három felszerelési vonal is létezik. Ezzel a változatossággal a különféle iparágak igényeit is kielégíti – a kereskedőktől a karbantartáson és ügyfélszolgálaton át, valamint a flottaüzemeltetőkön át az élelmiszer- vagy sürgősségi egészségügyi szolgáltatások speciális szállítóiig. 2018 óta az akkumulátoros elektromos változat, az eVito a helyi CO₂-kibocsátásmentes vezetés alternatívájaként nőtte ki magát. Két karosszériahosszúságban kapható furgonként és Tourerként kereskedelmi személyszállításhoz.

Mind az új Vito [lásd az egyéni sajtóközleményt], mind az új eVito [lásd az egyéni sajtóközleményt] nagy ugrást tett előre, különösen a csatlakoztathatóság terén. Most először szerelték fel MBUX multimédiás rendszerrel. Mostantól a közepes méretű furgonok szegmensének kereskedelmi ügyfelei is élvezhetik a modern digitális csatlakozás előnyeit, beleértve a digitális extrák[1] széles választékát, amelyek tovább fokozzák a kényelmet. Az MBUX-nak köszönhetően az eVito a Mercedes-Benz elektromobilitási ökoszisztémájának részévé vált. Intelligens navigációjával és aktív hatótávolság-kezelésével nyugodt vezetést biztosít a lehető legnagyobb tervezési biztonság mellett.

Ezen túlmenően az új kereskedelmi, közepes méretű furgonok is pontokat szereznek új külső és belső kialakításukkal, új és kibővített asszisztensi rendszereikkel, valamint olyan kényelmi funkcióikkal, mint az elektromos EASY-PACK csomagtérajtó, a MULTIBEAM LED fényszórók és az új középkonzol, amelyek immár részei. a termékportfólióból. Az új Mercedes-Benz középkategóriás kisteherautók alapfelszereltségét átfogóan frissítették, és a választék logikáját még pontosabban az ügyfelek igényeihez szabták. És a hajtás oldaláról is van hír: az év folyamán egy enyhe hibrid technológiájú benzinmotorral bővül a hagyományos hajtású járművek kínálata. Az elektromos eVito esetében többek között a hőkezelési rendszert is optimalizálták.

Az új Sprinter még biztonságosabb és intelligensebb – az új eSprinter a hatékonyság, a hatótáv és a terhelési mennyiség hármasával érkezik

A teljes szegmensnek nevét adó Sprinter a portfólió zászlóshajója 50 százalék körüli eladási részesedésével. Maximum 5,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget kínál. A Sprinter alapkivitelében már szállítható furgonként, platós járműként, alvázként és Tourerként háromféle hosszban és választható első-, hátsó- vagy összkerék-hajtással. Erőforrásként is kapható felszerelők számára, például lakóautóként. Ezzel a sokoldalúsággal a nagy furgon számos változatot tesz lehetővé, és tökéletes alapot nyújt a különféle felújítási megoldásokhoz. Az összes gyártott Sprinter körülbelül 75 százalékát felszerelők módosítják.

A maximális rugalmasság megőrzése mellett az új Sprinter [lásd az egyéni sajtóközleményt] jelentősen növeli a biztonságot, a kényelmet és a digitális hálózatépítést. Kibővített és további vezetést segítő rendszerekkel rendelkezik, mint például a Moving-off Information Assist[2] és a Sideguard Assist. Alapfelszereltségként tartalmazza az innovatív MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszert intelligens hangasszisztenssel.

Az elektromos kisteherautó második generációja, az új eSprinter egy új, hátsókerék-hajtású moduláris koncepción alapul. Három modulból áll (elülső, középső és hátsó modul), amelyek lehetővé teszik a platform könnyű adaptálását a járműváltozatok széles skálájához. Az új eSprinter [lásd az egyes sajtóközleményt] nagyobb rakományt tesz lehetővé, akár 4,25 tonnás össztömeggel és szélesebb változatok választékával. A vásárlók két karosszéria-típus és hossz, három akkumulátorkapacitás (56 kWh, 81 kWh és 113 kWh hasznos akkumulátorkapacitás) és 100 kW vagy 150 kW csúcsteljesítmény közül választhatnak. Akár 478 kilométeres elektromos hatótávolsága is lehet.[3] Az eSprinterbe szerelt hőszivattyú az akkumulátor hulladékhőjén kívül az elektromos motor hulladékhőjét is hasznosítja. Ez lehetővé teszi a hatótávolságkímélő belső légkondicionálást.
Az új eSprinter most először rendelkezik opcionális pótkocsi-csatlakozóval és akár két tonnás vontatási kapacitással. A rakomány térfogata legfeljebb 14 köbméter.
Modularitása révén az eSprinter már alapjárműként is magas szintű praktikumról tesz tanúbizonyságot. Ez vonzóvá teszi számos új alkalmazás és iparág számára. A kisteherautót hamarosan az alváz követi. Új lehetőségeket nyit meg a helyi CO₂-kibocsátás-mentes speciális járművek számára sok szerelő számára.
A biztonsági és vezetőtámogató rendszerek széles választéka mellett a legújabb MBUX multimédiás rendszer alapfelszereltség. Ezáltal a nagy furgonok szegmensében a kereskedelmi ügyfelek hozzáférhetnek a modern digitális csatlakozáshoz, beleértve a digitális extrák széles skáláját, például az intelligens navigációt (elektromos intelligenciával ellátott navigáció) aktív hatótávolság-kezeléssel.

Továbbfejlesztett alapfelszereltség, egyszerűsített ajánlati logika vonzó, átlátható árakkal kombinálva

Az ügynökségi modell tavalyi németországi bevezetésével a Mercedes-Benz mint gyártó új értékesítési csatornát indított el – számos előnnyel az ügyfelek számára. A „jövő értékesítése” biztosítja az árak és a költségek teljes átláthatóságát minden értékesítési csatornán. A központosított árképzés miatt minden járműmodellre és vásárlói csoportra vonatkozó szabványosított áron alapul Németország egész területén. Ez biztosítja az ügyfelek számára az ajánlatok teljes átláthatóságát, és mindenkor a legjobb árat garantálja. Az időigényes ár-összehasonlításra már nincs szükség.

A Mercedes-Benz új közép- és nagyteherautóinak vásárlói ezért nemcsak a továbbfejlesztett alapfelszereltségből és a konfigurációs folyamatot leegyszerűsítő ajánlati logikából, hanem a vonzó és kötelező járműárakból is profitálhatnak. Az új Vito eladási ára 36 557 eurótól[4] indul kisteherautóként és 45 888 eurótól³ a Tourer változatban. Az új eVito kisteherautóként 49 441 eurótól³, az eVito Tourer pedig 63 549 eurótól3 kapható. Az új Sprinter eladási ára 43 504 eurótól3 induló furgonként és 31 896 eurótól3 alvázként. Az új eSprinter kisteherautóként 47 591 euró³-tól kapható.

Ideális alapjárművek különféle kereskedelmi ügyfelek igényeihez

A Mercedes-Benz kisteherautók értékesítésének mintegy 80 százalékát a kereskedelmi furgonok adják. Ide tartoznak a Sprinter és eSprinter nagyteherautók, a Vito és eVito közepes méretű furgonok, valamint a Citan és eCitan kisteherautók. A cég a szakemberek széles körét szolgálja ki – a kis kézműves vállalkozásoktól a középvállalatokig és a nagy flottákig. A hangsúly különösen kilenc iparágon van. Ide tartoznak például a futár-, expressz- és csomagszolgáltatók (CEP), valamint a logisztika, a kereskedelem és az e-Grocery, a kézművesség, a szolgáltatás és a gyártás, a telepítés és az önkormányzati (például rendőrség és tűzoltóság), az embermozgató és lakóautó. Minden iparágnak megvannak a sajátos követelményei, amelyek bizonyos esetekben túlmutatnak az alapjárműveken. Ez az oka annak, hogy az eladott kisteherautók mintegy 50 százalékát a felszerelők személyre szabott termékmegoldásokká alakítják át. A kínált járműválaszték ennek megfelelően széles.

A Mercedes-Benz VanPartner a személyre szabott megoldások alapja a kettős számlás tranzakciók során. A tanúsított Mercedes-Benz VanPartnerek tesztelt konverziós megoldásait a Mercedes-Benz Conversion World kiállításon mutatják be a végfelhasználóknak. Ez a digitális platform lehetővé teszi a különböző iparágak karosszéria- és átalakítási megoldásainak közvetlen összehasonlítását, valamint a felszerelőkkel való kapcsolatfelvételt. Másrészt, a Mercedes-Benz VanSolution partnereivel együtt a különösen nagy keresletet igénylő iparági megoldásokat közvetlenül a Mercedes-Benz egyszámlás ügylet keretében, gyárból kínálják. Ezenkívül a beszerelők portálja interfészként szolgál az információ- és adatcseréhez a Mercedes-Benz és a világszerte (az USA kivételével) mintegy 5800 regisztrált beszerelő között.

Várhatóan 2030-ra a kisteherautók több mint 50 százaléka elektromos lesz

Teljes portfóliójának szisztematikus villamosításával a Mercedes-Benz Vans egy tisztán elektromos jövő irányába állította az irányt. A vásárlók már minden furgonmodellhez választhatnak egy teljesen elektromos alternatívát. A Mercedes-Benz Vans az elektromos kisteherautók vezető gyártója. Csak tavaly 51 százalékkal nőtt az eladás. 2026-tól a moduláris és skálázható VAN.EA járműarchitektúra bevezetésével minden új fejlesztésű közép- és nagyméretű furgon kizárólag elektromos lesz. Az eVan-ek aránya a teljes modellportfólióban 2030-ra várhatóan több mint 50 százalék lesz. Ugyanakkor a Mercedes-Benz Vans folyamatosan a technológiai fejlődéshez igazítja belsőégésű motoros furgonjait – különös tekintettel a digitális csatlakozásra, a biztonságra, és a kényelem. Az új Vito és Sprinter közepes és nagy furgonok ideális termékanyagot kínálnak ehhez.

“Termékkínálatunk alapvetően ügyfeleink igényeihez és iparág-specifikus követelményeihez igazodik. Mivel kisteherautóinkkal számos rendszerreleváns iparágat szolgálunk ki, portfóliónk 2030 után is tartalmazni fogja a belsőégésű és az elektromos hajtásokat. Stratégiailag ezért a termékarchitektúránk következetes villamosítása, de képesek vagyunk nagyon rugalmasan kielégíteni a hagyományos meghajtású járművek iránti keresletet a világ különböző piacain.”
Klaus Rehkugler, a Mercedes-Benz Vans értékesítési és marketing vezetője

A gyorstöltési infrastruktúra bővítése saját Mercedes-Benz töltőparkjainkkal

Az elektromobilitásra való átállás megkönnyítése érdekében a Mercedes-Benz tavaly megkezdte saját töltőhálózatának kiépítését. Több mint 10 000 gyorstöltő pontot fog felölelni Észak-Amerikában, Európában, Kínában és más alapvető piacokon, amelyek magán- és haszongépjárművekhez egyaránt használhatók. Németország első töltőparkja 2023 novemberében nyílt meg Mannheimben. Új mércét állít fel a 300 kW teljesítményű gyors, biztonságos és környezetbarát töltés terén. Minden töltőpontnak csak egy kapcsolata van. Ez garantálja, hogy minden jármű maximális energiával tölthető. 2024-től a Mercedes-Benz további töltőparkokat nyit Európában, többek között Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban, valamint további töltőállomásokat Németországban. 2024 végére a Mercedes-Benz több mint 2000 töltőpontra bővíti globális gyorstöltési hálózatát, ebből több mint 200 Európában.

Kényelmes és zöld töltés a Mercedes me Charge segítségével[5]

A cég saját töltőparkjai kiegészítik majd a Mercedes me Charge töltőhálózatot. Jelenleg több mint 1,6 millió töltési pontot köt össze világszerte több mint 1300 szolgáltatótól. E töltőpontok közül mintegy 680 000 Európában található – beleértve az IONITY gyorstöltő hálózatot is. A Mercedes me Charge kényelmes töltési szolgáltatást kínál a töltőállomás üzemeltetőjétől függetlenül. A felhasználók a töltési pontokat a Mercedes me Charge RFID kártyával, a Mercedes me alkalmazáson keresztül vagy a jármű MBUX médiakijelzőjén lévő kijelzőn keresztül érhetik el. Az ügyfelek élvezhetik az egyszerű hitelesítés előnyeit az integrált fizetési funkcióval.[6] A Mercedes me Charge minden töltési folyamatot automatikusan megterhel, és havonta számlázunk. A Mercedes Benz átlátható árakat biztosít a töltőállomásokon. A felhasználók a töltési folyamat megkezdése előtt megtekinthetik a kilowattóránkénti vagy percenkénti fajlagos költségeket, valamint a teljes töltés becsült összköltségét az MBUX kijelzőn vagy a Mercedes me alkalmazásban. A Mercedes me Charge másik előnye, hogy lehetővé teszi a megújuló forrásból származó elektromos árammal történő töltést Európában. Ahol nem áll rendelkezésre zöld áram, a Mercedes-Benz zöldáram-tanúsítványokat használ annak biztosítására, hogy minden egyes töltési folyamat során azonos mennyiségű megújuló forrásból származó villamos energia kerüljön a hálózatba.
A jövőben egy dedikált B2B megoldás is lesz az új eSprinterhez. A vállalati és flottaügyfelek számára a szabványos jármű- és sofőrkezelés, valamint a teljes vállalatra kiterjedő számlázás lehetőségét kínálja majd.

A sajtóközleményben található leírások és adatok a Mercedes Benz nemzetközi modellprogramjára vonatkoznak. Országspecifikus eltérések lehetségesek. További információk a kínált járművekről országspecifikusan a https://www.mercedes-benz.com oldalon találhatók.

[1] A Digitális Extrák használatához a Digitális Extrák Felhasználási Feltételeinek és a Mercedes me ID Felhasználási feltételeknek a jelenleg érvényes változatának végleges elfogadása, a jármű Mercedes me felhasználói fiókkal való állandó összekapcsolása és – ha alkalmazható – a Digitális Extrák aktiválása. A határidő lejárta után a Digitális Extrák díj ellenében meghosszabbíthatók a Mercedes me Áruházban, feltéve, hogy akkor még kínálják az adott járműhöz. Ezen túlmenően egyes digitális extrák használatára további követelmények vagy korlátozások vonatkozhatnak, különös tekintettel a harmadik féllel kötött külön ügyfélspecifikus szerződésre (pl. streaming, adatszerződés megkötése a kényelmi adatmennyiség érdekében), kiválasztott harmadik féltől származó termékek (pl. okostelefon, okosóra), vagy csak bizonyos vásárlói csoportok számára érhetők el. A komfort adatmennyiség alternatívájaként a multimédiás rendszerének generációjától függően az autóban interneten keresztül elérhető adatmennyiségnek kell lennie, vagy lehetőség szerint saját adatmennyiséget kell használni a tethering segítségével. A Digitális Extrák használatához feldolgozott személyes adatokról a Mercedes me connect adatvédelmi nyilatkozatában olvashat. A kommunikációs modul mobilhálózathoz való csatlakoztatása, beleértve a segélyhívó rendszert is, a megfelelő hálózati lefedettségtől és a hálózati szolgáltató elérhetőségétől függ.

[2] Szabvány a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű járműkonfigurációkhoz. Ha egy gyalogossal vagy kerékpárossal való ütközés veszélye fenyeget, figyelmeztető jelzést generál (vizuális és hallható, a műszercsoporton keresztül). A funkció 10 km/h sebességig aktív; nagyobb sebességnél az Active Brake Assist támogatja a vezetőt.

[3] A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide harmonised Light-duty vehicles Test Procedures) mérési eljárás szerint határozták meg. A megadott számok a német piacra vonatkoznak. A tényleges hatótáv az egyéni vezetési stílustól, az út- és forgalmi viszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a légkondicionáló/fűtés használatától stb. is függ, és változhat.

[4] Vételár egyéni vásárlók számára Németországban, beleértve a 19% áfa / ár állapota 2024. március 3

[5] A Mercedes me connect “Mercedes me Charge” szolgáltatás igénybevételéhez külön töltési szerződés szükséges egy kiválasztott külső szolgáltatóval, amely a töltési folyamatok fizetésére és számlázására szolgál. A Mercedes me connect szolgáltatások igénybevételéhez személyes Mercedes me azonosítóra és a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeinek elfogadására van szükség.

[6] A Digital Charging Solutions GmbH szolgáltatása.