További részletek a Gordon Murray Automotive T.33 Spider-ről
Motor és sebességváltó
Csakúgy, mint a kupé istállótársa, a T.33 Spider szíve a példaértékű Cosworth GMA.2 V12. Ezt a rendkívüli, teljesen alumíniumból készült erőforrást a Cosworth-szel együttműködve a motorsport elveinek megfelelően tervezték, hogy a GMA legigényesebb teljesítményét nyújtsa: legkönnyebb, legnagyobb fajlagos teljesítmény, legmagasabb fordulatszám, leggyorsabb reakció.
A nagyteljesítményű motortervezés alapjait figyelembe véve a 3,9 literes száraztekercses egység 65 fokos hengerdőlésszöggel rendelkezik az optimális csomagolás érdekében a monocoque-on belül, és hozzájárul az autó alacsony súlypontjához. A megszállottan súlyoptimalizált, kifinomult kipufogócsonkok inconelből készültek – könnyűek és ellenállnak a szélsőséges hőmérsékleteknek.
A turbófeltöltést mellőzve a fojtószelep reakciója és a hangminőség terén megkövetelt kompromisszumok miatt a GMA.2 természetes szívó, a nyomóhengeren és négy fojtószelepházon keresztül táplálva, valamint hengerenként két üzemanyag-befecskendezővel. A titánnak a kritikus alkatrészekhez, például a hajtórudakhoz való felhasználásának eredendően alacsony tehetetlenségével együtt ez a kombináció páratlan érzékenységet biztosít: a 451 Nm-es maximális névleges nyomaték 75 százaléka már 2500 ford./perctől elérhető, míg 90 százaléka megmarad. 4500-10500 fordulat/perc között. A 617 lóerős maximális teljesítmény 10 250-es fordulatszámon érhető el, miközben a motor elektronikusan 11 100-as fordulatszámra van korlátozva, ekkor a vezető egy összetéveszthetetlen 12 hengeres crescendo-val jutalmazza, mielőtt a következő fokozatba kapcsolna. A teljes motor tömege mindössze 178 kg: ez a világ legkönnyebb közúti autója, V12-es motorja.
A GMA V12-nél a T.50-ben használt jellegzetes narancssárga bütykösburkolatok helyett a T.33 Spider burkolatai a T.33-hoz hasonlóan sárgával készültek – ezt a színt a Gordon Murray által tervezett jellegzetes fényezés ihlette. 1972-es Duckhams Ford LM versenyautó.
A T.33 kupé kézi sebességváltója iránti elsöprő vásárlói igényekre válaszul a Spider kizárólag ezzel a sebességváltóval kapható. A világhírű motorsport-beszállítóval, az Xtrac-al kifejlesztett hatfokozatú egységet – akárcsak a hozzá illesztett V12-t – úgy tervezték, hogy a lehető leghatékonyabb legyen. Mindössze 82 kg-jával nincs könnyebb szuperautó-váltó, és olyan gyors, sima, precíz váltásokat biztosít, amelyeket a rajongók igényelnek és várnak.
Az erőátvitelt egy többtárcsás tengelykapcsoló teszi teljessé, amely minimális tehetetlenséggel biztosítja a szükséges nyomatékkapacitást, valamint egy mechanikus, korlátozott csúszású differenciálmű. Az elektronikusan vezérelt egységekkel összehasonlítva ez a kialakítás biztosítja, hogy a vezető mindenkor maximálisan irányíthassa a jármű reakcióit és a kezelési egyensúlyt.
Vásárlói élmény
A T.33 Spider a T.33-hoz hasonlóan EU és szövetségi típusengedéllyel rendelkezik majd. A 100 gyártási példa mindegyikét szeretettel, kézzel építik meg a Highams Parkban, a GMA vadonatúj egyedi központjában, az egyesült királyságbeli Windleshamben, és mindegyiket az ügyfelek egyedi igényeire szabják.
A külső színeket négy témára válogatta össze a tervezőcsapat. Ezt a négy témát rendre a GMA alapértékei, a Return to Beauty és Engineering Art, a Murray Atholl tartán ihlették – majd egy utolsó paletta, amely elismeri Gordon trópusi ing iránti szeretetét. Minden egyes külső szín a tervezőcsapat által javasolt belső specifikációhoz illeszkedik – bár a vásárlók szabadon választhatnak, amit akarnak. A személyre szabás szinte végtelen mozgásterét biztosítva az ügyfelek különböző színeket választhatnak a tetőpanelekhez és a hátsó fedélzethez. Az elérhető külső színek ‘Design’ kínálata mellett az ügyfelek egyedi megrendelésre egyedi festéket is megadhatnak.
Folytatva a páratlan vásárlói élményt, a GMA gondoskodott arról, hogy egy T.33 Spider birtoklása ugyanolyan élvezetes legyen, mint a vezetés. A globális értékesítés utáni csapat vezetésével öt globális szervizközpont működik a világ kiválasztott helyszínein: az Egyesült Államokban (keleti és nyugati partvidék), az Egyesült Királyságban, Japánban és Abu Dhabiban. Mindegyikben a GMA által kiképzett szakértő technikusok dolgoznak ezen egyedi autók szervizelésére, karbantartására és javítására. Az öt globális szervizközpontot 14 szerviztámogatási központból álló hálózat egészíti ki, amelyekben szintén a GMA által kiképzett szakértő technikusok dolgoznak. Amikor egy ügyfél elviszi az autóját egy meghatározott szervizközpontba, a GMA vagy támogatja a szerviztámogatási központot, vagy technikusait a központba küldi, hogy elvégezzék az autón szükséges munkákat a kézi gyártáskor alkalmazott szigorú szabványok szerint. Windleshamben.
Ezek a szerviztámogatási központok a következők: Németország, Spanyolország, Szaúd-Arábiai Királyság, Bahreini Királyság, Hongkong, Szingapúr, Tajvan, Ausztrália és további hat Amerika kulcsfontosságú államaiban. A GMA hálózatfejlesztése az ügyfelek elvárásainak megfelelően folytatódik.