További változatokkal bővül az új Mercedes-Benz GLC kínálata

Mercedes-Benz GLC SUV Plug-in-Hybrid; Exterieur: AMG Line, MANUFAKTUR diamantweiß bright; Interieur: AMG Line, Leder zweifarbig powerrot/schwarz Mercedes-Benz GLC SUV plug-in hybrid; exterior: AMG line, MANUFAKTUR diamond white bright; interior: AMG line, leather two-tone power red/black

A népszerű SUV modell két új plug-in hibrid és egy új dízel verzióban is rendelhető

Minden eddiginél felvillanyozóbb”: az új Mercedes-Benz GLC kizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el. A márka sikeres SUV családjának kínálatát két új plug-in hibrid modellel bővíti ki: a GLC 300 e 4MATIC (alapár: 28.040.000 forint) és a GLC 400 e 4MATIC (alapár: 29.224.000 forint). Ez év decemberétől érkezik melléjük a GLC 300d 4MATIC, amelyet a későbbiekben egy újabb mild hibrid variáns követ. Emellett az új GLC már július óta rendelhető háromféle mild hibrid hajtáslánccal – a belépőt a 21.541.000 forinttól elérhető GLC 200 4MATIC jelenti. Az impozáns motorkínálatot 2023 tavaszától tovább bővíti a dízelmotoros plug-in hibrid verzió, a GLC 300 de 4MATIC.

Az új MercedesBenz GLC hűséges maradt a márka modern, sportos luxusról szóló alapelveihez: a teljes mértékben megújult modell a formatervezés és a technológia tökéletes harmóniáját kínálja sportos teljesítménnyel, fokozott kényelemmel és dinamizmussal karöltve. A hatékonyságról sem feledkezik meg: az új GLC teljes motorkínálata a hibrid technológiára támaszkodik. A négyhengeres benzin- és dízelmotorokból álló kínálat mindegyik tagja elektromos rásegítést kap. A mild hibrid modellek második generációs, integrált indítómotor-generátorral rendelkeznek. A legerősebb dízelmotor 269 lóerős teljesítményét és 550 Nm nyomatékát további 23 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal fokozza az elektromos rásegítés.

A plug-in hibridek összteljesítménye a 136 lóerős elektromotorokkal eléri a 381 lóerőt, maximális forgatónyomatékuk pedig a 750 Nm-t. A WLTP ciklus szerinti akár 130 kilométeres elektromos hatótávuknak köszönhetően képesek a legtöbb hétköznapi utat tisztán elektromos hajtással megtenni. A továbbfejlesztett hibrid vezérlés az útvonal legmegfelelőbb részein használja az elektromos hajtást, optimális hatékonyságot kínálva. Például a lakott területen történő közlekedés során a GLC az elektromos hajtást részesíti előnyben. Az új offroad menetprogramnak köszönhetően a GLC még nehéz tereppel is képes megküzdeni a belső égésű motor használata nélkül.

Minden plug-in hibrid modell alapfelszereltségként 11 kW-os AC fedélzeti töltővel rendelkezik, amelynek segítségével az autó tölthető nyilvános töltőállomásokon és a háromfázisú fali töltőről is. Az opcionális 60 kW-os DC gyorstöltő pedig még sokoldalúbb használatot biztosít, a töltést pedig a Mercedes me Charge széles töltőhálózata teszi kényelmessé. Európában mintegy 300.000 töltőpont érhető el a program keretében, amelyek a használat függvényében személyre szabott tarifákkal vehetők igénybe. A könnyű, átlátható és egységes rendszer sok helyen exkluzív, kedvezményes árakkal könnyíti meg a nyilvános töltést, a megfelelő hely megtalálásához pedig a Mercedes me Appot is használhatjuk. A Mercedes-Benz hatótávolság szimulátora segíti az ügyfeleket, hogy egyszerűen megismerhessék azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják a tényleges elektromos hatótávot az adott felhasználás során.

A plug-in hibrid hajtáslánc egyik lelkét a 136 lóerős teljesítményre képes elektromotor adja, amelynek 440 Nm-es forgatónyomatéka már indulástól elérhető, kimagasló dinamikát és reakcióidőket biztosítva. A modell akár 140 km/h-s sebességgel is közlekedhet tisztán elektromos hajtással. A továbbfejlesztett fékrásegítő helyzettől függően rugalmasan és észrevétlenül vált a rekuperációs lassítás és a hidraulikus fékezés között, biztosítva a lehető legnagyobb mértékű energia-visszanyerést. Az akár 100 kW-os rekuperációs teljesítmény hatékony közlekedést, illetve a hidraulikus fékrendszer különösen hosszú élettartamát szavatolja.

A plug-in hibrid modellek nagyfeszültségű akkumulátorát a Mercedes-Benz házon belül fejlesztette ki, bruttó kapacitása 31,2 kWh. A lemerült akkumulátor teljes feltöltése körülbelül 30 percig tart az opcionális 60 kW-os DC gyorstöltő segítségével.

A műszaki adatok áttekintése:



GLC 300 e 4MATICGLC 400 e 4MATICGLC 300 d 4MATIC*GLC 300 de 4MATIC**


BenzinmotorDízelmotor
Hengerűrtartalomcm31999199919931993
Maximális teljesítmény (belső égésű motor)kW/lóerő150/204185/252198/269145/197
hozzá tartozó fordulatszám1/perc6100580042003600
Maximális forgatónyomaték (belső égésű motor)Nm320400550440
hozzá tartozó fordulatszám1/perc2000-40002000-32001800-22001800-2800
Maximális teljesítmény (elektromotor)kW/ lóerő100/136100/136100/136
Elektromos rásegítéskW/lóerő17/23
Maximális forgatónyomaték (elektromotor)Nm440440440
RendszerteljesítménykW/lóerő230/313280/381245/335
RendszernyomatékNm550650750
Akkumulátor bruttó kapacitásakWh31,231,231,2
Végsebességkm/h218237243217
Végsebesség elektromos hajtássalkm/h140140140
Gyorsulás, 0-100 km/hmp6,75,66,36,4
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP)l/100 km5,6-6,2
Kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott (WLTP)l/100 km0,5-0,60,5-0,60,4-0,5
Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP)g/km146-163
Kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott (WLTP)g/km12-1512-1510-14
Kombinált áramfogyasztás, súlyozott (WLTP)kWh/100 km20,4-22,520,4-22,520,5-22,9
Tisztán elektromos hatótávolság (városi) (WLTP)km119-130119-130112-128

* 2022 decemberétől

** 2023 tavasztától várható