Toyota TRD Desert Chase Tundra
Mint arról korábban már beszámoltunk, három érdekfeszítő tanulmányautót mutatott be az idei SEMA tuningkiállításon a Toyota. Mindháromnak platós kisteherautó adta az alapját, ám egyik sem áruszállításra szolgál.
Ez a Tundra-átépítés, amely nem egyszerűen az Észak-Amerikában is igen népszerű sivatagi ralik világát idézi, hanem valódi terep-versenyautó, amelyet a Toyota Racing Development (TRD) partnerszervezetével, a Toyota Motorsports Garage-zsal együttműködésben épített. A TRD Desert Chase Tundra alapját az új generációs Tundra TRD Pro hibrid verziója adja. A hajtáslánc villanymotorját a 3,5 literes V6-os benzinmotor és a tízfokozatú automata sebességváltó közé építették be, a rendszerteljesítmény 443 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 790 Nm.
A biztos alapokat hosszabb rugóutakkal rendelkező TRD futóművel, valamint karosszéria-szélesítéssel egészítették ki; mindkettő a TRD által fejlesztett és gyártott komponens. A gyári rögzítési pontokon bekötött futóművet 18 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal és vegyes használatú abroncsokkal egészítették ki, a terepalkalmasságot egyedi lökhárítók is javítják. Hogy a verseny naplemente után is folytatódhasson, a Desert Chase Tundra oldalsó és hátulsó kiegészítő fényszórókat, valamint a szélvédőkeret fölé erősített, nyolc fényforrás befogadására alkalmas lámpaidomot kapott. Ez utóbbi motorosan emelhető és süllyeszthető, így nagy sebességnél csökkenthető a légellenállás és a szélzaj.
A felszerelést egyedi bukókeret, valamint arra erősített pótkerekek, emelő, CO2-palack, étel- és víztartályok, továbbá egy, az elakadt jármű mentését lehetővé tevő homokvas teszi teljessé; ezeket a platón kialakított gyári lekötőpontok segítségével rögzítették. Szintén része a csomagnak a kétirányú csapatrádió, amin keresztül a versenyautó legénysége a szervizkocsival tarthatja a kapcsolatot.
Folyt. köv.!