Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Toyotából került a legtöbb új autó a magyar utakra tavaly

Posted on 2022.01.07.2022.01.07. By AztaCARom

A Toyota 2021-ben 13979 új autó értékesítésével, 13,1%-os piaci részesedéssel megőrizte első helyét az általános autóipari szállítási nehézségek miatt 5,1%-al zsugorodó kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon, több mint egy havi átlagos értékesítésének megfelelő darabszámmal előzve legközelebbi versenytársát. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus 763 új autó értékesítésével 5,2%-os részesedéssel stabilan őrzi ötödik pozícióját a kivonásokkal tisztított magyarországi prémium újautó piacon.

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautó piac 2021-ben Magyarországon 144.901 autót jelentett, ami 3,4%-os csökkenés az előző évhez képest. A hazai regisztrációt követő fél éven belüli kivonásokkal tisztított újautó piac, amely a valóban a hazai utakon tartósan megjelenő új autók számát mutatja, és így a hazai autópark megújulásának valódi indikátora, 106577 darab volt, ami 5,1%-os csökkenést mutat az előző évhez képest. A 2021-ben Magyarországon forgalomba került új autóknak tehát mintegy 26%-a került kivonásra tavaly, márkánként eltérő mértékben. A Toyota a teljes, kivonások nélküli piacon 14396 új autó regisztrációjával, 0,2 százalékpontos növekedést jelentő 9,9%-os piaci részesedést elérve a harmadik helyen végzett, a kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor 13979 új autó értékesítésével, 0,8 százalékpontos növekedést elérve, 13,1%-os piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját, így továbbra is a legkedveltebb autómárkának bizonyult a magyarországi újautó vásárlók körében. Mindeközben a Lexus a teljes prémium újautó piacon 780 új autó értékesítésével, 4,7%-os részedéssel, a kivonásokkal tisztított prémium újautó piacon pedig 763 új autó értékesítésével, 5,2%-os részesedéssel őrizte meg ötödik helyét.

PODCAST! >>>

Történelmi rekord a vevőszerződések tekintetében

Miközben az egész iparágra jellemzőek voltak a chiphiány miatti megnövekedett szállítási határidők amelyek a piac bővülését is visszafogták, e tekintetben a Toyota és a Lexus az áltagosnál jobb feltételeket kínált, a vevőszerződések tekintetében pedig mindkét márka esetében történelmi rekord született: tavaly hazánkban több, mint 22000 ügyfél szerződött új Toyota és 1200 ügyfél szerződött új Lexus megvásárlására. Ebben természetesen benne vannak az olyan már az előértékesítés során hatalmas sikert elérő modellek, mint a vadonatúj Toyota Yaris Cross, vagy épp a vadonatúj Lexus NX, amelyekből az első nagyobb mennyiségek az idei év első negyedévében érkeznek hazánkba.

A Toyota és a Lexus a példa nélküli magyarországi autópiaci zöldülés motorja

A magyarországi újautó piac dinamikus zöldülése 2021-ben is folytatódott: míg alig két éve, 2019-ben még csupán a hazai újautóértékesítések alig 8%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos autóeladások, addig ez tavaly már nem kevesebb, mint 37% (csak személyautókra vetítve pedig 46%) volt. A zöldülés fő csapását továbbra is a praktikusan, kompromisszumok nélküli hibridek jelentik: a 37%-ból 19%-ot tettek ki a lágy hibridek, 11%-ot az öntöltő (vagy másnéven full) hibridek, és 3%-ot a hálózatról is tölthető plug-in hibridek. A Toyota és a Lexus együtt tavaly a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó értékesítések 21,6%-át jegyezte. Mindez annak köszönhető, hogy a két márka a piac legszélesebb, minden fontos személyautó szegmensre kiterjedő hibrid portfolióját kínálja, mintegy 19 modellel (11 Toyota és 8 Lexus), és a hazai Toyota eladások 55%-át (személyautók esetében 73%-át), a Lexus eladásoknak pedig 99%-át teszik ki a hibridek.

Flottapiaci előretörés

Míg a magyarországi flottapiac még néhány évvel ezelőtt is dízel dominált volt (a haszongépjárművek esetében még ma is ez jelenti a fő csapást), addig mára a részben vagy teljesen elektromos meghajtások, különös tekintettel a kompromisszummentes, és rendkívül jó üzembentartási költségeket kínáló hibridekre a flottapiacon is megkerülhetetlenné váltak. Ez magával hozta a Toyota elképesztő flottpiaci menetelését is: míg 2015-ben a márka még csupán 4,3%-os részesedéssel a hetedik helyen állt a hazai kivonásokkal tisztított flottapiacon, tavaly már 11,8%-os részesedéssel a legkedveltebb márka volt a flottavásárlók körében. A vállalati flottavásárlók számára az alacsony üzemben tartási költségek és kimagasló megbízhatóság mellett fontos a széles kínálat is, a Toyota pedig immáron minden fontos személyautó szegmensben kínál hibrid modellt, míg a közép- és felsővezetők a Lexus hibridek széles kínálatából választhatnak. A vállalati felhasználók kiszolgálását célozza emellett a Toyota haszongépjárműveket és az azokhoz kapcsolódó számos szolgáltatást (szaktanácsadás, bemutató modellek, csereautó, változatos felépítmények) kínáló Toyota Professional is amely már dedikált bemutatóteremmel is rendelkezik, ezek sora pedig folyamatosan bővül majd. Ennek sikerét jól mutatja, hogy a Toyota immár 11,6%-os részesedéssel a harmadik legkeresettebb márka a kivonásokkal tisztított magyarországi haszongépjármű piacon.

Minden meghatározó szegmensben az élmezőnyben

Ahogyan az alábbi ábrán is látható, a Toyota modellek szinte minden meghatározó szegmensben az élmezőnyben végeztek 2021-ben a teljes piacon és a kivonásokkal tisztított újautó piacon egyaránt. A legkelendőbb Toyota modellnek 2021-ben is a Corolla bizonyult 3380 darabbal, ami a Toyota hazai eladásainak 24,2%-át azaz közel egynegyedét jelenti. Ezzel a Corolla szegmensének második legnépszerűbb modellje volt, 23,6%-os szegmensrészesedéssel. A második legnépszerűbb Toyota modell az ’Év Autója” díjas Yaris volt 1906 darabbal, ezzel a modell ugyancsak szegmensének második legkedveltebb modellje volt, 23%-os szegmensrészesedéssel. A harmadik helyen a Toyoták rangsorában a RAV4 végzett 1830 darabbal, ezzel ez a modell is szegmensének ezüstérmese lett 20,7%-os szegmensrészesedéssel. A negyedik legkelendőbb Toyota az ’Év Pickupja’ díjas Hilux 1567 darabbal volt, amely elképesztő, 46,2%-os részesedéssel őrizte meg első helyét szegmensében. Remek eredményt ért el a 12,4%-os részesedéssel szegmens második C-HR, az 53,9%-os részesedéssel szegmensét letaroló, a nagycsaládos autóvásárlási program favoritjának számító Proace City, a 34,3%-os részesedéssel szegmenselső Aygo, a 26,5%-os részesedéssel szegmens második Highlander és a 13,9%-os részesedéssel szegmens harmadik Proace Verso is. A legkelendőbb Lexus modell tavaly is az NX prémium SUV volt 331 darabbal, ami a márka hazai értékesítéseinek 43,4%-át jelentette. A második helyen tavaly is az RX nagyméretű prémium SUV futott be 160 darabbal, a harmadik helyet pedig az UX kompakt prémium SUV szerezte meg 127 darabbal. Nem sokkal maradt le az UX mögött az ES felsőkategóriás limuzin sem, amelyből 118 darab talált gazdára tavaly hazánkban.

Fiatal portfolió, folyamatosan érkező vadonatúj modellek sora

A Toyota és a Lexus az elmúlt években elképesztő ütemben mutatta be vadonatúj modelljeit, nem volt ez másképp tavaly és nem lesz másként idén sem. Ezen a héten indult meg a vadonatúj Toyota Aygo X mini crossover előrendelési lehetősége, tavasszal érkezik a vadonatúj Toyota GR86 sportautó, nyáron debütál a vállalat első, dedikáltan akkumulátoros elektromos autónak fejlesztett modellje, a bZ4X SUV és a Toyota Hilux GR Sport változata, ősszel pedig érkezik a Corolla Cross kompakt crossover, a világ első autója, amelyben már az ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtás működik. A Lexus magyarországi kínálatában az első negyedévben jelenik meg a márka első akkumulátoros elektromos modellje, az UX 300e és megérkezik az immáron plug-in hibrid elektromos meghajtással is rendelhető Lexus NX prémium SUV. Az év második felében érkezik a vadonatúj Lexus RZ akkumulátoros elektromos nagyméretű SUV, ezen felül pedig még egy egyelőre nem részletezett megújult modellt és egy új generációs modellt is ígér a márka. Minden adott tehát ahhoz, hogy a Toyota 2022-ben is megőrizze és tovább erősítse a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon megszerzett piacvezető pozícióját, a Lexus pedig tovább folytassa menetelését a prémium piacon.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:eladás, eladások, forgalomba helyezett új autók, forgalomba helyezett új autók száma, Lexus, Lexus ES, Lexus NX, Lexus RZ, Lexus UX, Lexus UX 300e, növekedés, piacvezető, siker, szerződéskötés, Toyota, Toyota Aygo X, Toyota bZ4X, Toyota C-HR, Toyota Corolla, Toyota Corolla Cross, Toyota GR86, Toyota Hilux, Toyota Hilux GR Sport, Toyota Proace City, Toyota RAV4, Toyota Yaris, Toyota Yaris Cross, új autó, új autók, új autók eladása, új autók forgalomba helyezése, új autók piaca, új autók száma

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Színváltó karosszériát mutatott be a BMW
Next Post: Halálra gázoltak egy gyalogost az I. kerületben

Kapcsolódó cikkek

  • Töltési kapacitás vs. töltési sebesség Ctrl+C - Ctrl+V
  • Ritkábban közlekednek a villamosok és a trolibuszok Debrecenben Hírek
  • Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén Hírek
  • A frissített Jaguar F-Pace 40 mérföldes PHEV hatótávolsággal és extra felszereléssel érkezik Bemutató
  • A természetes fény játéka a Lexus-on Ctrl+C - Ctrl+V
  • 750-es Forza tartozékok Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT