Tranzitokra is épít az Erwin Hymer Group
A kölni székhelyű Ford-Werke GmbH és a Bad Waldsee-ben működő Erwin Hymer Group (EHG) ma bejelentették, hogy keretszerződést írtak alá Ford Transit és Ford Transit Custom modellek szállításáról, amelyek szabadidős járművek és lakóautók alapjául szolgálnak majd.
Emellett a Ford és az EHG stratégiai szövetséget kötöttek, összehangolva elképzeléseiket a vásárlók jövőbeli igényeiről, a jogszabályi környezetről, az emissziós előírásokról, az elektromos hajtásról, a digitalizációról és a konnektivitásról, valamint a vezetéssegítő rendszerek integrációjáról. Az európai kishaszonjármű-piac vezető szereplőjének számító Ford a termékfejlesztés területén is együttműködik majd az EHG-val.
A megállapodásnak köszönhetően mindkét vállalat hatékonyabban kiaknázhatja a szabadidős járművek piacán immár nyolc éve tartó jelentős fellendülést. Ez új lehetőségeket jelent a Ford számára, az EHG pedig – a legnagyobb európai lakóautó-gyártóként – tovább szélesítheti járműbeszerzési bázisát, és javíthatja vásárlói kiszolgálását, amit eddig megnehezített a félvezetők beszerezési nehézsége miatti járműhiány. Az EHG a világ vezető lakóautó-gyártójának számító Thor Industries részeként működik, ezért további előnyöket jelent, hogy a Transit-családot a Ford Észak-Amerikában és Kínában is gyártja.
Lakóautók minden méretben
Az új beszállítási megállapodás dobozos és önjáró alvázas Ford Transit modellekről szól, illetve Ford Transit Custom kombikról; ezeket építi majd át az EHG kis, közepes és nagyméretű lakóautókká. A donorjárműveket a Ford a törökországi Kocaeliben gyártja, és 2022-2024 között részletekben szállítja majd partnere számára a szerződésben szereplő mennyiséget. A Ford tovább növeli a Kocaeli üzem gyártási kapacitását, emellett pedig megerősíti egyes európai és németországi vállalati részlegek szervezeti struktúráját.
Az EHG arra számít, hogy erőteljesen nő az érdeklődés a Transit Custom alapjaira épített 1T lakóautók iránt, mivel sokoldalúságuk, irányíthatóságuk és méretük alkalmassá teszi e járműveket a mindennapos használatra. A felemelhető tetővel készített, rövid és hosszú tengelytávolsággal egyaránt kapható lakóautók egyre népszerűbbek, mivel tulajdonosaik olyan helyekre (parkolóházakba vagy kompokra) is behajthatnak velük, ahol magasságkorlátozás van érvényben.
Nagy múltú üzleti kapcsolat
A ma aláírt szerződés nem az első megállapodás a Ford és az EHG között. A 80-as évek elején a Ford Transit alapjaira épült a Hymer márka első lakóautója, a Hymercar, 2004-ben pedig a Ford és Hymer megállapodtak arról, hogy Ford-modellek képezik majd a vállalat kis, közepes és nagyméretű lakóautóinak alapját.
“A két Ford Transit-sorozat kifejezetten meggyőző számunkra, ezért is választottuk ezeket donorjárműnek. Vásárlóink kifejezetten értékelni fogják sokoldalúságukat, rugalmasságukat, innovatív vezetéssegítő technológiáikat és vonzó formatervüket. A Fordnak határozott stratégiája van az európai haszonjármű-üzletág fejlesztésére, mi pedig úgy gondoljuk, hogy ez elengedhetetlen hosszú távú partneri szövetségünk további bővítéséhez,” vélekedett Martin Brandt, az Erwin Hymer Group vezérigazgatója.
“A Fordnak sok évtizedes tapasztalata van a lakóautók terén, és nagyon szeretjük ezeket a járműveket. Nagy öröm számunkra, hogy a Transit és a Transit Custom – különös tekintettel az új Active és Trail változatokra – elnyerte az Erwin Hymer Group tetszését, és így egy újabb komoly és innovatív partnerre tehettünk szert Európa leggyorsabban növekvő járműszegmensében,” nyilatkozta Hans-Jörg Klein, a Ford-Werke GmbH igazgatótanácsának alelnöke.
A fiatalabb vásárlók lendületet adnak a növekedéshez és az innovációhoz
A tipikus lakóautó-vásárlók köre átalakulóban van, ez pedig új kihívásokat és növekedési lehetőségeket jelent a gyártók számára. 2020-ban a Németországban forgalomba helyezett új lakóautók 45 százalékát 55-64 év közötti emberek vásárolták meg, ám ez a járműkategória egyre vonzóbb a fiatalabb vevők számára is, akik modernebb dizájnt, okosabb bebútorozási megoldásokat, több tartozékot és frissebb külső formatervet (például kéttónusú fényezést) igényelnek. A fiatalabb vevőkörben ugyanúgy megtalálhatók az egyedülállók, mint a családosok; ezek az emberek rugalmasabb életstílusra vágynak, vagyis lakóautójukat a ‘van life’ trend szellemében mobil irodaként, sőt akár állandó lakóhelyként is szeretnék használni.