Tudtad? A Peugeot a legtisztább európai autómárka
A 2018-as CO2-kibocsátási flottaátlagot nézve minden más európai márkánál jobb eredményt ért el a Peugeot. A francia konszern új hibrid és elektromos modelljeinek bevezetésével idén további javulásra lehet számítani.
Tízévnyi folyamatos és intenzív csökkenés után 2017-ben stagnált, majd tavaly érezhetően növekedni kezdett az európai újautó-piac átlagos CO2-kibocsátása. A tendencia két fő oka: a dízel üzemű modellek iránti érdeklődés visszaesése, valamint a szabadidőjárművek egyre nagyobb arányú elterjedése.
Tavaly a teljes európai forgalomnak már csak 36 százalékát tették ki a dízel üzemű személyautók, miközben a benzinmotoros modellek részaránya 57 százalékra nőtt, derül ki a JATO Dynamics elemzéséből[1]. Ami a crossoverek térnyerését illeti, tavaly 18 százalékkal növelték eladásaikat (5 335 370 darab) egy alapvetően mozdulatlan piacon, szinte pontosan megismételve 2017-es előretörésüket. Ez azt jelenti, hogy a 2017-es 29,4 százalékkal szemben ma már az újautó-eladások 37,2 százalékát adják a szabadidőjárművek – írja a JATO adataira hivatkozva az Automotive News Europe[2].
Ez a trend a Peugeot eladásaiban is érvényesült: az európai piac negyedik legerősebb márkája[3] az élmezőny legintenzívebb, 5 százalékos növekedését mutatta fel.
Az eladásokban meghatározó szerepet játszott a 3008-as és 5008-as modellcsalád – előbbiből 25,6 százalékkal, utóbbiból 88 százalékkal többet adtak el, mint 2017-ben.
Az, hogy a Peugeot ennek ellenére megőrizte 2017-es pozícióját, vagyis maradt a legkedvezőbb CO2-kibocsátású európai autógyártó (az összes eladott autó súlyozott átlaga 107,7 g/km volt), két tényezőnek tudható be.
Egyrészt a márka …