Túl a szárazföldön

A világ autógyártói időnként megengedik tervezőiknek, hogy az autóipar határain túl kalandozva valósítsák meg önmagukat. Ilyenkor egészen különleges tárgyak születnek, amelyek olykor csak hírverésre szolgálnak, máskor viszont tényleges használati értékkel bírnak, és forgalomba is kerülnek.

Autót bármelyik autógyár képes készíteni – az igazi kihívás az, ha másfajta közlekedési eszközt kell tervezniük és gyártaniuk. Ez olykor nem több létező termékek átcímkézésénél (mint az Aston Martin hárommillió dollárba, azaz 860 millió forintba kerülő tengeralattjárója esetében), máskor az autógyártó teljesen tiszta lappal indítva hoz létre valami újszerűt egy tőle elvileg távol álló műfajban – ilyen a számtalan szakmai díjat nyert HondaJet kisrepülőgép. Az arany középutat pedig az testesíti meg, amikor az autómárka egy szakértő partner bevonásával valósítja meg elképzeléseit. Így tett a Lexus, amikor a Marquis-Larson hajóépítő műhellyel összefogásban megépítette legnagyobb zászlóshajóját, az LY650 szuperjachtot. A luxushajó formai jegyei, arányai, színvilága és a híd ergonómiája mind a márka tradicionális termékeit idézik, és ami a legfontosabb: a konkurens márkák exkluzív hajóival (hiszen ez az imázs-kapcsolás másoknak is eszébe jutott már) ellentétben az LY650 szériagyártású modellként jelenik meg a jachtok piacán, a több mint ezer lóerős óriás 2019 második felétől megrendelhető.