Új bázist tervezett a Hungaroringre készülő Zengő Motorsport
Csaknem 2500 négyzetméteres új központot tervezett magának a Zengő Motorsport, amely a túraautó-világkupa (WTCR) Hungaroringen sorra kerülő jövő hétvégi harmadik fordulójára készül.
A csapat jelenlegi, budapesti bázisán tartott pénteki sajtótájékoztatón a névadó-tulajdonos Zengő Zoltán elmondta, a tervek már készen állnak, mert a XI. kerületi, a koronavírus-járvány ideje alatt felújított mostani központot „kinőtték”.
„Büszke vagyok arra, hogy élvezzük a versenyautókat biztosító Cupra, valamint a 2012-ben világbajnok Rob Huff és az egyik legtehetségesebb fiatal magyar versenyző, Nagy Dániel bizalmát, miközben magyar mérnökökkel és szerelőkkel dolgozunk a sikerek eléréséért” – fogalmazott a csapatfőnök, aki kiemelte, az új bázisukon is nagy hangsúlyt szeretnének fektetni a versenyzőképzés mellett az adatmérnök- és versenymérnök-képzésre.
Zengő Zoltán hangsúlyozta, tavaly több mint 80 fős volt a csapatuk, és 3,6 millió eurónál is többet költöttek el, de büszkék arra, hogy megnyerték az első alkalommal kiírt elektromos túraautós versenysorozat csapat- és egyéni bajnoki címét is.
„Nem lesznek zökkenőmentesek a következő hónapjaink sem, hiszen az autókat is csak az utolsó pillanatban kaptuk meg, de az év végén szeretnénk az első háromban végezni, mert úgy nincs értelme ezt csinálni, ha nem a győzelmekért tesszük” – jelentette ki a csapatfőnök, és jelezte, Huff tapasztalata és rutinja Nagy Dániel fiatalos lendületével és ambícióival találkozik, mindez pedig kiegészül a magyar szakemberek munkájával.
„Úgy gondolom, hogy komoly szinten tudjuk vinni a magyar autósport jó hírét szerte a világban” – fogalmazott.
Huff elmondta, büszkeséggel tölti el, hogy a Zengő Motorsportnál versenyezhet, tavaly jól sikerült számára a magyarországi hétvége a Hungaroringen, és most is az a cél, hogy a csapat hazai pályáján jól szerepeljenek.
„Nagyon technikás ez a pálya, klasszikus stílusú, ezért egyedi módon kell megközelíteni. Érdemesebb szépen felépíteni, mert ha túl korán elkezdi nyomni valaki a gázpedált, akkor nagyon könnyen hibázhat, ami a Hungaroringen az egész hétvégét tönkreteheti” – nyilatkozta a brit versenyző.
Nagy Dániel úgy vélte, a versenyautóik teljesítménye megegyezik a riválisokéival, ugyanakkor jóval kevesebbet tudtak tesztelni, mint az ellenfelek, ezért a hátrányukat most próbálják meg ledolgozni lépésről lépésre.
„Nem vagyunk sokan, 17 fős a mezőny, de nagyon magas a színvonal, ezért itt bármilyen eredményt elérni nagy siker. Az év során szeretnék dobogóra állni, de ehhez sokat kell még dolgoznunk” – mondta a 24 éves versenyző.
Rozgonyi Ádám, a Cupra márkaigazgatója hangsúlyozta, régóta kiemelt támogatói a magas színvonalú magyar sportéletnek, a Zengő Motorsport pedig beleillik ebbe a körbe.
„A Volkswagen konszernen belül fókuszban van jelenleg a Cupra, amely a Zengő Motorsporthoz hasonlóan a magas teljesítményt és a minőséget képviseli, ennek mentén igyekszünk megtalálni az együttműködés kölcsönösen előnyös pontjait” – mondta Rozgonyi.
A WTCR harmadik fordulóját a jövő hétvégén, a Hungaroringen sorra kerülő Super Racing Festival keretében rendezik Mogyoródon. Az eseményen a nézőtérre ingyenes lesz a belépés.